دکتر محمد حاتمی: فهرست جدید روانشناس‌نماها به‌ دادستانی کل کشور اعلام شد

 رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به ضرورت برخورد با روانشناس‌نماها گفت: فهرست تکمیلی روانشناس‌نماها به دادستانی کل کشور ارائه شده است و به‌زودی اعلام عمومی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، دکتر محمد حاتمی، اظهار داشت: روانشناس‌نماها (روانشناسان فاقد مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور) در فضای مجازی به طور مداوم ظاهر می‌شوند و اکنون فهرست تکمیلی نیز در این زمینه توسط سازمان نظام روانشناسی و مشاوره آماده شده است و به‌زودی اعلام عمومی خواهد شد.

وی تاکید کرد: وظیفه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اطلاع‌رسانی به مردم و آگاهی‌بخشی به مسئولان در این رابطه است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: اکنون فهرست نام‌برده به قوه قضاییه، صدا و سیما، دستگاه‌های نظارتی از جمله دادستانی کل کشور و نیز پلیس فتا و فرماندهی انتظامی هم اعلام شده است؛ تا اقدامات لازم به منظور برخوردهای قانونی با این افراد انجام شود.

حاتمی گفت: به‌طور کلی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره باید در این زمینه روشنگری کند اما انجام اقدامات لازم برای برخوردهای قانونی با نهادهای متولی است.

به گزارش ایرنا، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در اطلاعیه‌ای فهرستی از روانشناس‌نماها و مشاوران فاقد مجوز را به همراه صفحات مجازی این گروه منتشر و اعلام کرد که این فهرست اولیه است و عناوین اشخاص فاقد مجوز در آینده به‌روزرسانی خواهد شد. همچنین فهرست چهارم نیز در این رابطه تکمیل و اعلام خواهد شد.

حاتمی پیش از این هم سه فهرست از اسامی روانشناس‌نماها و مشاوران فاقد مجوز را منتشر کرده و گفته بود: بیشترین فعالیت روانشناس‌نماها در حوزه انرژی درمانی، عرفان‌های نوظهور و کوچینگ (مربیگری) بوده است.

وی در گفت وگو با ایرنا گفته بود که برخی از سوء‌استفاده‌های مالی و اخلاقی باعث اعلام این اسامی شد.

به استناد تبصره (۳) ماده (۴) قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره برای اشتغال در حرفه‌های روان‌شناسی و مشاوره، دریافت پروانه و نیز عضویت در این سازمان الزامی است همچنین به استناد بند (۱) ماده (۳) قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، یکی از وظایف این سازمان تعیین حدود صلاحیت‌های تخصصی و صدور شماره نظام و پروانه کار برای اعضای این سازمان است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا