درباره معافیت جدید سربازی برای خانواده‌های دارای معلول

سازمان وظیفه عمومی فراجا دراطلاعیه‌ای اعلام کرد: تنها فرزند ذکور سالم خانواده‌های دارای فرزند معلول شدید از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از خانواده‌های دارای فرزند معلول و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت تنها فرزند ذکور سالم خانواده‌های دارای فرزند معلول شدید، به  ماده ۶ قانون جامع حمایت از معلولان افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، درماده ۶ قانون خدمت وظیفه عمومی، یکی از فرزندان ذکور بواسطه معلولیت پدر و یا مادر و یا دو فرزند معلول خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند که معافیت فوق نیز به این ماده افزوده شده و واجدین شرایط می‌توانند با تاییدیه سازمان بهزیستی از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) محل سکونت برای ثبت درخواست خود اقدام و از رده وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود پیگیری کنند.


به عنوان مثال، در خانواده دارای یک فرزند ذکور سالم و یک فرزند معلول، در صورت تایید معلولیت شدید فرزند از سوی سازمان بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی، تنها فرزند ذکورسالم خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا