محمد جواد قاسمیان: رویداد «برکت دیدار»؛ طرحی برای تولید لباس در مناسبت‌های مذهبی است

معاون اجرایی کارگروه مد و لباس کشور گفت: هدف اصلی برگزاری رویداد «برکت دیدار» طراحی لباس برای تمام مناسبت‌های مذهبی است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیش رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر با عنوان رویداد «برکت دیدار» در ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و در این نشست محمد‌جواد قاسمیان معاون اجرایی کارگروه مد و لباس کشور درباره محور اصلی رویداد «برکت دیدار» گفت: بعد از محرم و اربعین سال گذشته کارگروه مد و لباس کشور به فکر طراحی لباس‌های مناسب با نقوش ایرانی – اسلامی برای بازار محرم افتاد. به مرور جامعه هدف ما گسترش پیدا کرد و صرفاً تمرکزمان را بر روی طراحی لباس ایام محرم و اربعین نگذاشتیم. هدف اصلی برگزاری رویداد «برکت دیدار» طراحی لباس برای تمام مناسبت‌های مذهبی است. حتی در ایام شادی مانند نیمه شعبان و … هم می‌توان لباس مناسب به تن کرد.

قاسمیان ادامه داد: با توجه به نیازسنجی که از نهاد‌های مختلف از جمله اماکن مقدس صورت گرفت، مشخص شد بعضی از افراد در این اماکن مشکل تامین لباس در این زمینه دارند. برنامه‌ای با نام «زیارت» ایجاد شد. چون وقتی به مراسم‌های مذهبی می‌رویم، نیازمند پوشش لباس‌های خاص هستیم. البته اسم رویداد از «زیارت» به «برکت دیدار» تغییر کرد. چون فکر و ایده بیشتری به سراغ طراحان لباس بیاید. 

معاون اجرایی کارگروه مد و لباس کشور با بیان اینکه رویداد «برکت دیدار» دو هدف اصلی را دنبال می‌کند، افزود: از آنجایی که محصولات نامناسب در جامعه زیاد است و در ایام مناسبت‌های مذهبی خانواده‌های مذهبی محصول مناسبی را پیدا نمی‌کنند، هدف اصلی ما طراحی لباس‌های این ایام بود. حتی نقوش شیطان‌پرستی و لباس‌هایی که در تضاد با سبک ایرانی – اسلامی است، یافت می‌شد. به همین دلیل برای تولید لباس‌های مناسب مبتنی‌بر فرهنگ و شریعت‌مان وارد عمل شدیم. 

به گفته وی، هدف دوم عرضه محصولات فرهنگی در بازار و ارائه ایده به تولیدکنندگان برای سودآوری محصولاتشان است. اینکه صرف استفاده از نقوش غربی منجر به فروش محصول نمی‌شود. کشور ما به سواد پوشاک نیاز دارد. به عنوان مثال، یک جوان و نوجوان نمی‌داند برای حضور در مدارس، اجتماعات، دانشگاه و … چه لباسی به تن کند. البته یک شاخص قانونی برای همه لباس‌ها وجود دارد، که آن نشان شیماست. هر لباسی که دارای نشانه شیما باشد، قابل عرضه در اجتماع است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا