نخستین کنفرانس پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی برگزار خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

 نخستین کنفرانس پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی در رویداد عصر امید ۲۴ و ۲۵ مهرماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، اردیبهشت سال ۱۴۰۱ همزمان با چهلمین سال تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه رویدادی را تحت عنوان”عصر امید” با شعار”هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت‌آپ، هزار شرکت فناور و خلاق با هدف نمایش معرفی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه این دانشگاه در سراسر کشور در مصلای امام خمینی (ره) برگزار کرد.

هدف از برگزاری این رویداد رفع نیازهای حوزه های مختلف، رفع مسایل کشور به واسطه دانشگاه ها و همچنین ارائه برنامه های تحول و تعالی، اسناد آمایش استان ها و تحولات و مسیرآینده خود در گام دوم انقلاب است.

دانشگاه آزاد اسلامی امسال هم قصد دارد رویداد عصر امید را به تفکیک توانمندی های واحدهای استانی خود در حوزه های مختلف برگزار کند و بر همین اساس سهم استان البرز از دومین رویداد عصر امید برگزاری نخستین کنفرانس پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی است.

حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد استان البرز در نشست خبری نخستین کنفرانس ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی در رویداد عصر امید به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص قرار گرفتن ایران در میان کشورهای شاخص در هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد البرز اقداماتی در زمینه توسعه هوش مصنوعی در حال اجرا است که از آن جمله می‌توان به ایجاد دانشکده هوش مصنوعی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در این دانشکده ۶ هزار دانشجو در ۲۴ رشته مشغول به تحصیل هستند، راه اندازی دو رشته جدید مهندسی کامپیوتر با گرایش بازی‌های رایانه‌ای و هوش مصنوعی و رباتیک در مقطع کارشناسی ارشد را از دیگر اقدامات این دانشگاه نام کرد که از مهرماه سال جاری اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد البرز خاطرنشان کرد: در نیم سال دوم در رشته مهندسی کامپیوتر، مکانیک، صنایع، میکروبیولوژی، دروس هوش مصنوعی با کاربرد در این رشته‌ها ارائه می شود.

کلانتری از برگزاری کنفرانس ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی در روزهای ۲۴ و ۲۵ مهرماه سال جاری خبر داد و یادآور شد: این همایش در محورهایی چون هوش محاسباتی، شبکه های عصبی و یادگیری عمیق، یادگیری ماشین و مهندسی رایانش ابری، رباتیک سیستم‌ها، نظریه محاسباتی و سیستم های فازی و رباتیک و سیستم های چند عاملی هوشمند برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹۴ مقاله برای این کنفرانس دریافت شده است، ادامه داد: در کنار این کنفرانس رویداد عصر امید با هدف فراهم کردن بستری برای عرصه و سرمایه گذاری در محصولات دانش بنیان دانشجویان و جوانان از ۲۲ تا ۲۵ مهرماه برگزار می شود.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد واحد البرز در رویداد عصر امید دستاوردهای فناورانه جوانان سراسر کشور عرضه می شود و این رویداد فرصتی برای شناسایی ایده ها و استعدادهای برتر و سرمایه گذاری است.

کلانتری راه اندازی آزمایشگاه بازی‌های رایانه ای را از دیگر اقدامات این دانشگاه ذکر کرد.

شورای هوش مصنوعی کشور تشکیل شد

عباس کریمی دبیر اجرایی کنفرانس ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی در رویداد عصر امید از تشکیل شورای هوش مصنوعی کشور در معاونت علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد واحد کرج خبر داد و گفت: این شورا متشکل از متخصصان حوزه هوش مصنوعی است و در خصوص کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی می کند.

وی ادامه داد: به غیر از واحد کرج در هفت واحد دانشگاه آزاد شامل رشت، قم، علوم تحقیقات، مشهد، تهران مرکز، شهر قدس و خوراسگان دروس هوش مصنوعی با دو رویکرد هوش برای علم و علم برای هوش ارائه می شود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد کرج، بازنگری رشته های تحصیلی را از برنامه‌های این دانشگاه ذکر کرد و گفت: دروس ریاضی ۱ و فیزیک ۱ که جزو رشته‌های فنی و مهندسی محسوب می‌شود ۳۰ درصد از سرفصل های این دروس تغییر کرده است.

کریمی از ارایه درس هوش مصنوعی در رشته‌های عمران، مکانیک، کشاورزی، میکروبیولوژی، صنایع، کامپیوتر خبر داد و یادآور شد: در مقاطع کارشناسی ارشد ۶ واحد درس هوش مصنوعی ارایه می‌شود.

وی افزود: درس هوش مصنوعی برای رشته‌های برق، حسابداری، حقوق و تربیت بدنی هم تصویب شده است ، ضمن آنکه ۱۵ واحد درسی با رویکردهای هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارایه می‌شود.

معاون آموزش و تحصیللات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد کرج خاطرنشان کرد: درخصوص برگزاری اولین المپیاد هوش مصنوعی با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد واحد کرج، معاونت فنی و مهندسی و باشگاه دانش پژوهان دانشگاه آزاد در سطح دانش‌آموزی برنامه ریزی شده است.

کریمی به رتبه ایران در هوش مصنوعی در پایگاه های استنادی جهان اشاره کرد و گفت: پایگاه لایدن در شاخص تولیدات علم، جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی را در بین ۱۲۷۲ دانشگاه، رتبه ۲۰۱ ، رتبه دانشگاه تهران ۲۰۵ و رتبه صنعتی امیرکبیر ۴۰۱ اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: رتبه ایران در اسکوپوس در حوزه هوش مصنوعی هم در منطقه اول و در دنیا ۱۵ اعلام شده است. این رتبه ها براساس تولید مقالات است و در حوزه صنعت و سخت ایران جایگاه مناسبی ندارد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا