درباره تشکیل کارگروهی برای اصلاح فرایند صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج در مجلس

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی با محوریت اصلاح فرآیند صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج و خانواده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، فاطمه قاسم پور، عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی توئیترش نوشت:

«پس از ابلاغ مصوبات هیأت مقررات‌زدایی، یکی از موضوعاتی که در کمیسیون اجتماعی بررسی کردیم، فرآیند صدور مجوز مشاوره ازدواج و خانواده بود.

هیأت با رویکرد تسهیل ارائه مجوز و تأکید بر نظارت پسینی، در همه بخش‌ها از جمله مشاوره ازدواج و خانواده عمل کرده و احراز صلاحیت دریافت مجوز را تا حد قابل توجهی کاهش داده، اما مسأله آن است که با توجه به اهمیت موضوع مشاوره ازدواج و مشاوره مرتبط با خانواده، این رویکرد می‌تواند آسیب‌های جدی داشته باشد و سبب شود افراد و مراکزی مجوز دریافت کنند که کمترین صلاحیتی در این زمینه‌ها ندارند.

این در حالیست که در فرآیند دریافت مجوزهای مشاوره ازدواج و خانواده در کنار کاستن از موانع، باید از کاهش کیفیت مشاوره یا ورود افراد کم ‌تجربه به این عرصه مهم مراقبت شود. علاوه بر این، درباره صدور مجوز «مراکز» مشاوره ازدواج و خانواده برای سازمان‌ بهزیستی و وزارت جوانان و  سازمان نظام روانشناسی شرایط متفاوتی برای موضوعات یکسان تعریف شده.

جهت اصلاح مصوبات، طی تعامل نظارتی با وزیر اقتصاد، کارگروهی با محوریت مرکز پژوهش‌ها و حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده تا به سرعت موارد اصلاحی مرتبط را احصاء کند و در مصوبات هیأت اعمال شود که ان‌شاءالله نتایج اقدامات را اطلاع‌رسانی خواهم کرد.»

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا