رونمایی از سامانه طراحان/ وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی حامی مشاغل خانگی مد و لباس شد

امضای تفاهم نامه همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون و رونمایی از سایت طراحان از جمله دستاوردهای چهل و هشتمین جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا؛ چهل و هشتمین جلسه از سلسله جلسات کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این نشست با امضای یک تفاهم‌نامه و یک رونمایی همراه بود.

۱- امضای تفاهم‌نامه بین کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موضوع ساماندهی مشاغل خانگی حوزه مد و لباس در سراسر کشور

۲. رونمایی از سامانه طراحان کارگروه ساماندهی مد و لباس با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دکتر سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این نشست گفت: تاکنون خلاء جدی در زمینه حمایت و نظارت این دسته مشاغل خانگی تاثیرگذار وجود داشت که با جدیت دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس و همینطور دغدغه و نگاه فرهنگی معاونت اشتغال وزارت کار، این تفاهم‌نامه بعد از چندین جلسه کارشناسی در سطح بالا به سرانجام رسید.

وی افزود: این نوید را به تمام خانه‌های مد (مزون‌ها) و افراد حاضر در دایره مشاغل خانگی حوزه مد و لباس عرض می‌کنم که اکنون علاوه بر کارگروه ساماندهی مد و لباس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز حامی این جریان خواهد بود.

امامی افزود: در حال تدوین اصلاحیه برای قانون ساماندهی مد و لباس مصوب سال ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی هستیم که در آن دستگاه‌های مرتبط و مهم مثل وزارت کار، وزارت میراث، وزارت علوم و فراجا به این کارگروه اضافه شده تا اهداف و وظایف حاکمیت در جهت ساماندهی جریان مد و لباس ایران به نحو مطلوب‌تری به ثمر بنشیند.

اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی مد و لباس

دکتر محمود کریمی بیرانوندی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز گفت‌: وظیفه ما این است که از همه مشاغل حمایت کنیم. اما مشاغلی که مستقیم از فرهنگ ایرانی اسلامی نشئت گرفته و یا سبب توسعه اشتغال پایدار و خانگی اقشار جامعه بویژه بانوان هنرمند و توانمند میشوند را به صورت ویژه حمایت می‌کنیم.

وی افزود: یکی از اقدامات این عرصه اعطای تسهیلات دولتی با سود ناچیز برای افرادی است که به صورت پشتیبان تا ۴۰ نفر از افراد دارای مجوز مشاغل خانگی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

به گفته وی در این تفاهمنامه نیز همین موضوع ذکر شده که کارگروه ساماندهی مد و لباس به عنوان نهاد تخصصی این عرصه وظیفه تشخیص صلاحیت این افراد را برعهده گرفته و با معرفی نامه، ایشان را برای دریافت این تسهیلات به سمت دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی روانه می‌کند.

سامانه طراحان رونمایی شد

در ادامه ۴۸مین جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس از سامانه طراحان به نشانی http://tarrahan.farhang.gov.ir با هدف ساماندهی طراحان کشور راه‌اندازی و رونمایی شد.

این سامانه وظیفه تشخیص و احراز صلاحیت طراحان مبتنی بر آموزش‌های دیده شده، مدارک دانشگاهی معتبر و شناسه‌ی یکپارچه مد و لباس ایرانی اسلامی (شیما)های صادره در گذشته را دارد.

کارت صلاحیت صادره از این سامانه اکنون معیار اصلی پاسخ به درخواست‌های صدور موسسه مد و لباس، برگزاری رویدادهای مختلف، دریافت تسهیلات مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و همینطور صدور شناسه شیما و مالکیت معنوی است.

مهمان ویژه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی ملامیرزایی رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

این سامانه که به همت این مرکز طراحی، ایجاد و پشتیبانی می‌شود تاکنون با آمار حدود ۸۰۰ ثبت‌نام کننده مواجه بوده است.

به گفته ملامیرزایی این سامانه سبب ایجاد هماهنگی بین دستگاهی و حمایت بیشتر از این قشر هنرمند خواهد شد.

این سامانه معیار سنجش و نظارت کارگروه بر صلاحیت این قشر فرهنگ‌ساز و تاثیرگذار جامعه می‌باشد.

در ادامه دکتر سجاد لطفی سرپرست دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: با توجه به اینکه این سامانه خانه طراحان مد و لباس کشور است در آن آموزش‌های متعددی قرارخواهیم داد تا علاوه بر افزایش سطح کیفی و توانمندی طراحان دارای صلاحیت، ایشان را رتبه بندی کرده و با آن طراحان برتر را هر ساله از نظر شاخص‌های مختلف به معرض دید همگان قرار داد.

به گفته وی این موضوع علاوه بر افزایش توانمندی سبب توسعه کسب و کار ایشان نیز خواهد شد.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا