دهمین همایش مفاخر و اسطوره‌های علمی، فرهنگی، هنری ایران و جهان برگزار خواهد شد

 دهمین همایش تجلیل از مفاخر و اسطوره‌های علمی فرهنگی، هنری ایران و جهان آذر امسال در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، رئیس بنیاد مفاخر و اسطوره‌های علمی، فرهنگی، هنری ایران و جهان گفت: از سال‌های دور که افتخار شاگردی بزرگان عرصه هنر را در آواز، موسیقی، سینما و تئاتر داشتم و از دوران کودکی عاشق تاریخ، ادبیات و سیاست بودم، علاقه داشتم تمامی زوایای هنری، فرهنگی و اجتماعی را پیگیر باشم و به طور هدفمند پیش بروم و به همین سبب این بنیاد به منظور تجلیل از مفاخر علمی، فرهنگی و هنری ایران و جهان تاسیس شده است.

مسعود عبدالوند، اظهار داشت: نگاه من تاسیس بنیاد و برگزاری همایشی برای تجلیل از مفاخر و اسوطره‌های علمی، فرهنگی و هنری ایران و جهان به منظور ایجاد وفاق ملی میان مفاخر، دانشمندان، هنرمندان، پیشکسوتان و بزرگان دین و مذهب در تمامی حوزه‌ها بود که تاکنون ۹ دوره این همایش در تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار شده است.

این همایش نخستین بار در سال ۹۱ برگزار شد و چند سالی به دلیل کرونا امکان برگزاری آن نبودبه گفته رئیس بنیاد مفاخر و اسطوره‌های علمی، فرهنگی، هنری ایران و جهان، این همایش نخستین بار در سال ۹۱ برگزار شد و چند سالی به دلیل کرونا امکان برگزاری آن نبود. در بخشی از دوره‌ها این همایش در استان‌هایی مانند چهار محال و بختیاری برگزار شد.

وی در عین حال از حضور خبرنگاران خارجی برای پوشش این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت: از مفاخر تجلیل و به آنها تندیس اعطا می‌شود. عبدالوند گفت: در این همایش از وزرا، سفرای کشورهای خارجی در ایران و مفاخر بین‌المللی دعوت می‌شود.

زندگی‌ام را فروختم تا همایش مفاخر را برگزار کنم

وی با بیان این که ایرانی‌ها همواره عاشق تجلیل از مفاخر خود اعم از علمی، فرهنگی، هنری، صنعتی بودند گفت: در سال‌های اول برگزاری این رویداد، زندگی‌ام را فروختم تا همایش مفاخر را برگزار کنم. این همایش بستری برای تبادل افکار، پختگی و تجارب و عصاره تاریخی چندین هزار ساله تاریخ، فرهنگ و تمدن ماست.

عبدالوند خاطرنشان کرد: تجلیل از مفاخر حرکتی زیباست. پیامبر اکرم همواره مفاخر، علم اندوزان، علم اندیشان و نیک اندیشان و دنباله روندگان علم، فرهنگ و هنر را تشویق می کردند و می فرمودند اگر علم در ثریا هم باشد ایرانی‌ها به دنبال آن می‌روند.

وی گفت: این دوره از همایش در کاخ نیاوران و یا سعدآباد برگزار که از ماه آینده با روسای این دو گفت و گو خواهد شد.

عبدالوند همچنین از دعوت از رئیس جمهوری و آیات عظام برای شرکت در این همایش به منظور تجلیل از اینها خبر داد و گفت: از رئیس جمهوری هم به دلیل اخلاق مداری و از بزرگان مذهبی در این همایش تجلیل خواهد شد.

امسال جایزه ویژه ای به فردوسی و مولانا در قالب تندیس خاصی به طور معنوی اعطا می‌شودوی افزود: امسال جایزه ویژه ای به فردوسی و مولانا در قالب تندیس خاصی به طور معنوی اعطا می‌شود. آثار این بزرگان الهام بخش خوبی‌ها و سرمشق‌ها بوده است.

عبدالوند با اشاره به این که در همایش مفاخر به میهمانان خارجی نهج البلاغ و شاهنامه تقدیم می‌شود گفت: چندین دانشگاه نیز در این کار ما را یاری خواهند کرد.

وی اظهار داشت: علاقمندیم از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سران نیروهای هوایی، دریایی و زمینی و سران نیروهای هوایی، زمینی، دریایی و هوافضا سپاه در این همایش دعوت شود چرا که نیروهای مسلح ایران زمین و دو بال مقدس امنیت، آرامش و آسایش برای ایرانی‌ها هستند. ضمن این که از دستاوردهای تجهیزاتی و دفاعی و بازدارندگی هم در این همایش سخن گفته خواهد شد.

تجلیل از یک خبرنگار اخلاق‌مدار در همایش مفاخر

وی افزود: عظمت دستاوردهای دانشمندان علمی، صنعتی و نظامی ما هم در همایش پدیدار و در این باره گفتمان می‌شود. سعی کردیم همایش امسال از جشنواره اسکار و حتی نوبل هم زیباتر و بالاتر و در حد شان هنرمند ایرانی باشد.

سعی کردیم همایش امسال از جشنواره اسکار و حتی نوبل هم زیباتر و بالاتر و در حد شان هنرمند ایرانی باشدعبدالوند گفتدر همایش مفاخر از یک خبرنگار اخلاق‌مدار که توانسته در فعالیت‌های هنری و فرهنگی هم نقش‌آفرینی کند تجلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: این هدف(همایش مفاخر) ارزشمندترین حرکت والای معنوی، انسانی، علمی، فرهنگی و هنری و محل تبادل افکار و ارتباط دادن به آثار جدید و خشنودی مفاخر و دانشمندانی است که گاهی برخی از آنان سال‌ها تجلیل یا دیده نشده‌اند و یا برخی از آنان سال‌ها همدیگر را ندیده‌اند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا