عبدالله معتمدی: دو ترم کارورزی به دکتری روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی اضافه شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از حرکت این دانشگاه به سمت مهارت‌آموزی خبرداد و گفت: دو ترم کارورزی به دکتری روانشناسی این دانشگاه اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، عبدالله معتمدی، با اشاره به حرکت دانشگاه علامه طباطبائی به سمت مهارت‌آموزی در بازنگری دروس گفت: در همه دانشگاه هایی که دارای هیات ممیزه هستند، امکان بازنگری برنامه درسی وجود دارد و دانشگاه ها می توانند برنامه‌های درسی را بازنگری کرده و برنامه‌های درسی جدیدی را نیز به وزارت علوم پیشنهاد دهند، این کار مرتب در دانشگاه علامه طباطبایی انجام می شود.

وی ادامه داد: در بازنگری دروس یکی از محورهای دانشگاه این است که به سمت مهارت‌آموزی حرکت کند به این صورت که یا دروس مهارتی ارائه دهد، یا دورس عملی را افزایش داده و یا دروس کارورزی را اضافه کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی افزود: از این رو در برنامه درسی روانشناسی در دوره دکتری دو ترم کارورزی اضافه شده است و در کارشناسی ارشد یک ترم کاروزی و در دوره کارشناسی جدول دروس مهارتی را ارائه کرده‌ایم.

به گزارش مهر، اخیرا در جلسات ۹۵۴ و ۹۵۹ شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی دو مصوبه مهم تصویب شد. نخست اینکه مقرر شد بسته درسی مهارتی اشتغال‌پذیری یا کارآمادگی با هدف توجه ویژه به تدوین برنامه‌های درسی با مهارت‌های شغلی مورد نیاز مشتمل بر حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ واحد درسی در کنار بسته دروس عمومی و تخصصی و پایه و اختیاری در دوره کارشناسی لحاظ شود.

در این بسته که قرار است به صورت الزامی ارائه شود. ترجیحاً رشته‌هایی که نظری هستند ۶ واحد مهارتی و رشته‌هایی که عملی هستند ۱۵ واحد مهارتی خواهند داشت.

انواع آموزش‌هایی که در این ۳ تا ۱۵ واحد مورد نظر است شامل چهار نوع آموزش است. یکی آموزش‌های کاربینی که هم‌اکنون هم در حال اجراست. دوم آموزش‌های کارآموزی و سوم آموزش‌های کارورزی که در قالب آموزش در زیست بوم پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد (اینترن‌شیپ)، آموزش در واحدهای صنعتی (اکسترن‌شیپ) و آموزش در پودمان های دانشگاه‌های مهارتی ارائه خواهد شد. نوع چهارم مهارت های نرم شغلی و کارآفرینی است.

پیش‌بینی در کاربینی این است که درسی ۳۲ ساعتی تدوین شود که حداقل هشت ساعت آن در محیط‌های کار گذرانده شود.

دوره‌های کارورزی در واحدهای صنعتی و شرکت‌های فناور نیز برای دانشجویانی است که یک نیمسال تحصیلی قرار است آموزش مهارتی در صنعت بگذرانند. در این دوره لازم است که حتما یک مدرس حرفه‌ای در کنار دانشجو باشد و بر فعالیت‌های وی نظارت کند.

در برخی موارد مشکل اشتغال مربوط به بی‌مهارتی دانشجویان در کارهای تیمی و مهارت های نرم شغلی است و در این راستا، آموزش مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی در دستور کار قرار گرفته است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا