چرا عده‌ای از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های «سازمان نظام روان‌شناسی و‌ مشاوره کشور» خوشحال نیستند؟

شورای مرکزی سازمان نظام روان‌شناسی و‌ مشاوره درباره اقدامات خلاف قانون و دولتی نمودن انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان بیانیه صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام روان‌شناسی و‌ مشاوره جمهوری اسلامی ایران، شورای مرکزی در خصوص اقدامات عده‌ای از افراد بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

اعضای محترم سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور              

 به آگاهی می‌رساند؛ در چند سال اخیر شورای مرکزی با تصویب آیین‌نامه برگزاری انتخابات شورای مرکزی و هیأت بازرسان به دفعات مکرر درصدد برگزاری انتخابات شورای مرکزی و هیأت بازرسان بوده است. اما متاسفانه نمایندگان وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که اعضای شورای مرکزی بوده از مدت‌ها پیش سودای تسلط بر سازمان را داشته‌اند با مخالفت به آیین‌نامه تصویبی شورای مرکزی با کارشکنی و عدم همکاری و شکایت به دادستانی، مجلس شورای اسلامی، دفتر ریاست محترم جمهوری، عدم شرکت در جلسات شورای مرکزی و جلسات هیأت نظارت مرکزی و اجرایی موجب توقف انتخابات شده‌اند، اکنون به‌جای عذرخواهی از جفایی که به ناحق که به روان‌شناسان و مشاوران کشور نموده‌اند، به منظور تصاحب سازمان و عملی کردن نیات خود آیین‌نامه‌ای سراپا اشکال که حاکمیت اعضاء و‌ مفاد قانون سازمان را نقض می‌کند از طریق هیأت دولت تصویب نموده‌اند که خوشبختانه هیأت تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی آن را خلاف قانون سازمان و غیرقانونی اعلام کرده است.

اکنون آقایان بدون این‌که هیأت اجرایی مرکزی یا هیأت اجرایی استانی تشکیل شوند، به‌طور غیرقانونی اعلام ثبت‌نام و برگزاری انتخابات نموده‌اند و با مصاحبه‌های هیجانی اقدام به تخریب دستاوردهای سازمان و شورای مرکزی می‌نمایند.

پر و واضح است آقایان در صدد مهندسی انتخابات با هر تعداد شرکت‌کننده و حاکم کردن جریان خاصی در سازمان می‌باشند که بزرگ‌ترین اجحاف به حقوق اعضای سازمان، توهین به آنان و خسارت جبران‌ناپذیری در پی دارد؛ که باید اعضا، صنوف و انجمن‌ها در برابر این تمامیت خواهی، گزافه‌گویی‌ها مقاومت و در صورت لزوم از مسئولان مطالبه حقوق خود نمایند.

شورای مرکزی بر خود فرض می‌داند، به اطلاع آحاد جامعه روان‌شناسی و‌ مشاوره برساند. اعلام عمومی و‌ ثبت‌نام آقایان در مکانی نامعلوم و به شکل غیرقانونی اقدام خلاف مقررات جاری کشور است.

جناب دکتر رئیسی پیش‌تر اعلام نمودند که دولت نباید در انتخابات نهادهای مردمی غیردولتی دخالت نماید سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره سازمانی غیردولتی و مستقل است. قدر مسلم روان‌شناسان و مشاوران بر موقعیت حساس زمانی و جایگاه خانه دوم خود که در معرض آسیب است، واقف هستند. تقاضا دارد از هرگونه همکاری و ثبت‌نام با قانون‌گریزان و برنامه‌ریزان انحلال سازمان که از پیشرفت‌های سازمان و محکم شدن پایه‌های آن به وحشت افتاده‌اند، اجتناب نمایند.

شورای مرکزی در کوتاه زمان در کمتر از سه ماه آینده انتخابات شورای مرکزی و هیأت بازرسان را با مشارکت کلیه اعضاء و سلایق گوناگون برگزار می‌نماید و حاکمیت و اراده اعضاء را کماکان بر سازمان مردمی و غیردولتی روان‌شناسی و مشاوره حاکم می‌نماید.

توفیق  همه شما عزیزان را از خداوند منان خواهانیم.                

شورای مرکزی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ج .ا.ا

برای مشاهده اخبار بیشتر درباره سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
سازمان نظام روان‌شناسی و‌ مشاوره

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا