علی فتحی آشتیانی بر تلاش برای تسهیل ارائه خدمات روان‌شناسی و مشاوره تاکید کرد

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی درست زمینه ارائه خدمات روان‌شناسی و مشاوره را در جامعه بهتر و راحت‌تر سازیم و آسیب‌های اجتماعی ناشی از مشکلات روانشناختی را کاهش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، علی فتحی‌آشتیانی در مراسم معارفه خود به عنوان رییس سازمان نظام روانشنای و مشاوره کشور که با حضور وزیر علوم برگزار شد، اظهار کرد: خود را نماینده همه جامعه روان‌شناسی و مشاوره کشور می‌دانم و امیدوارم با ارائه خدمات بهتر رضایت همکاران خود را جلب کنیم.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی درست زمینه ارائه خدمات روان‌شناسی و مشاوره را در جامعه بهتر و راحت‌تر سازیم و آسیب‌های اجتماعی ناشی از مشکلات روانشناختی را کاهش دهیم.

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص اهمیت خانواده، اظهار کرد: طرح این موضوع توسط رئیس جمهور که مورد استقبال همه کشورها قرار گرفت نشان دهنده اهمیت خانواده در جمهوری اسلامی ایران است و مجموعه روان‌شناسی و مشاوره کشور نیز باید توجه ویژه به حفظ و ارتقاء خانواده را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی، افزود: وقتی جمهوری اسلامی ایران توجه به خانواده را به عنوان شعار در یک مجمع بین‌المللی مهم مطرح می‌کند، نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران، سلامت و سعادت را برای کل بشریت آرزو می‌کند.

زلفی‌گل، ضمن تبریک به رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور و اعضاء شورای مرکزی دوره پنجم از تمام دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات به ویژه نمایندگان وزارتین بهداشت و علوم، نمایندگانی از کمیسیون‌های اجتماعی و آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های دیگر که در بحث اجرا و نظارت در این انتخابات دخیل بودند قدردانی کرد.

وزیر علوم ضمن قدردانی از فداکاری‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس، با تاکید بر این که امنیت امروز نظام جمهوری اسلامی بر اثر فداکاری و خون پاک هزاران شهید به دست آمده است، تصریح کرد: همه باید سعی کنیم در راستای ارزش‌های اسلامی و انقلابی فعالیت کنیم و اگر خدایی نکرده از این مسیر منحرف شویم، به شهدا ظلم کرده‌ایم.

ابراهیم نعیمی، نماینده وزیر علوم در هیئت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، در این نشست با ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات در دوره پنجم، گفت: بر اساس قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در سال ۸۲، وزیر علوم متولی برگزاری انتخابات شناخته شده بود و از آن جا که در سال ۹۹ دوره قانونی فعالیت شورای مرکزی دوره چهارم به پایان رسیده و در سال ۱۴۰۱ نیز مدت فعالیت قانونی رئیس سازمان پایان یافته بود، کارشناسان حقوقی و مجموعه دولت این نظر را داشتند که همانند دوره اول باید وزارت علوم، انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور را برگزار کند.

وی، افزود: مدت فعالیت شورای مرکزی دوره چهارم نظام روان‌شناسی و مشاوره، ۴۰ ماه پیش به پایان رسیده بود، اما مقاومت‌های زیادی برای برگزاری انتخابات وجود داشت.

نماینده وزیر علوم در شورای مرکزی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، ادامه داد: وزارت علوم، مطالبه جامعه روان‌شناسی و مشاوره کشور را شنید و با مصوبه هیئت دولت و با دستور وزیر علوم انتخابات دوره پنجم با هماهنگی مراکز مشاوره دانشگاه‌های کشور برگزار شد که با استقبال جامعه روان‌شناسی و مشاوره کشور مواجه و نسبت به دوره قبل، دو برابر اعضا در انتخابات ۲۷ مرداد سال جاری شرکت کردند.

وی، گفت: این انتخابات در ۵۰ دانشگاه با ظرفیت مراکز مشاوره و با مشارکت دو برابری رأی دهندگان برگزار شد و پس از طی تشریفات قانونی و رأی شورای مرکزی، علی فتحی‌آشتیانی به عنوان رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور انتخاب و حکم وی توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا