نشست «هوش مصنوعی و علوم انسانی» برگزار خواهد شد

نشست تخصصی «هوش مصنوعی و علوم انسانی» به همت کانون اندیشه جوان و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، کانون اندیشه جوان در گفتگوی زنده مجازی به موضوع «هوش مصنوعی و علوم انسانی» می‌پردازد، این برنامه در محل اسکای روم کانون اندیشه جوان به صورت زنده برگزار می‌شود.

در سال‌های اخیر در پرتوی پیشرفت‌های فناورانه و تکنولوژیک، شاهد بروز و ظهور عالم جدیدی در برابر چشمان بشر هستیم که هنوز از جهت نظری و فلسفی به خوبی تبیین و تشریح نشده است: «جهان سایبر». یکی از مشخصات اساسی جهان سایبر که در به طور عینی قابل لمس بوده، مسئله هوش مصنوعی است. در این عرصه، محوریت تعامل آدمی با جهان اطراف بر مبنای اطلاعات است؛ به طوری که پردازش اطلاعات به‌جای معرفت می‌نشیند و این اطلاعات به مثابه معرفت محسوب می‌گردد؛ به گونه‌ای که انسان به جای پردازش عقلی و رسیدن به معرفت، به اطلاعات مجازی و سایبری به مثابه معرفت می‌نگرد.

بحث ما در این نشست در باب ماهیت فلسفی و معرفتی جهان سایبر و هوش مصنوعی نیست؛ بلکه تمرکز ما بر نحوه تعامل علوم انسانی کنونی با این جهان نوین به ویژه نسبت معرفت انسانی با هوش مصنوعی است: این که علوم انسانی چه تحولاتی را در بلندمدت از هوش مصنوعی خواهد پذیرفت؟ از سوی دیگر علوم انسانی چه تغییرات و تحولاتی را باید در خود ایجاد نماید که خود را متناسب با شرایط جدید سایبری تطبیق دهد؟ شاخه‌های مختلف علوم انسانی چگونه می‌توانند به تبیین ماهیت هوش مصنوعی و فضای سایبر بپردازند؟

در همین راستا قصد داریم تا در روز یکشنبه ۱۸ تیرماه ساعت ۱۳ با حضور دکتر علیرضا قائمی نیا نشستی مجازی تحت عنوان «هوش مصنوعی و علوم انسانی» به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی meeting.iict.ir/qotb برگزار کنیم.

همچنین این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی meeting.iict.ir/qotb برقرار است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا