درخشش علیرضا فیروزجا با پیروزی در برابر مرد شطرنج باز شماره یک جهان

انتشارات موفقیت‌شناسی

پیروزی علیرضا فیروزجا مقابل کارلسن در رقابت‌های بولت قهرمانی جهان مرد شماره یک جهان را به تشویق او واداشت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از جماران، علیرضا فیروزجا در مرحله نیمه نهایی گروه برندگان رقابت‌های بولت قهرمانی جهان که به شکل اینترنتی برگزار می‌شود، به مصاف مگنوس کارلسن مرد شماره یک جهان رفت و در رقابتی تماشایی با نتیجه 14.5 بر 11.5 به پیروزی رسید و فینالیست شد.

فیروزجا در فینال به مصاف ناکامورا، شطرنج باز آمریکایی که مهارت ویژه‌ای در شطرنج سرعتی دارد خواهد رفت. در رقابت های بولت به هر بازیکن یک دقیقه زمان برای کل بازی داده می‌شود. دو شطرنج باز 45 دقیقه با هم دیدارهای متعدد یک دقیقه‌ای برگزار می‌کنند و در پایان فردی که پیروزی بیشتری به دست آورده باشد، به عنوان برنده شناخته می‌شود.

در آخرین دیدار که با پیروزی علیرضا همراه بود، او توانست حریفش را مات کند. کارلسن بعد از باخت برای علیرضا دست زد.

فیروزجا پس از این پیروزی روحیه بخش گفت: احساس فوق العاده‌ای دارم. با توجه به نمایشی که از مگنوس در روز گذشته دیده بودم، برای خودم شانس پیروزی بیشتری نسبت به او قائل بودم. کاملا اعتماد به نفس داشتم. سطحی که او دیروز بازی کرده بود، چندان بالا نبود و با خودم فکر کردم اگر امروز بهتر بازی نکند من احتمالا برنده خواهم بود. خوش شانس بودم که بهتر بازی نکرد!

فیروزجا اخیرا در مسابقات رپید و بلیتس سوپریونایتد هم که در زاگرب برگزار شده بود در سه بازی (یک رپید و دو بلیتس) به مصاف کارلسن رفته بود که دو بازی (یک رپید و یک بلیتس) را برده و یک بازی بلیتس را باخته بود

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
جماران

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا