توریست‌ها با سامانه ایرانی راحت‌تر سفر می‌کنند

محققان یک شرکت دانش‌بنیان توانستند سامانه‌ای طراحی کنند که دسترسی به داده‌های مکانی را در کمترین زمان ممکن برای توریست‌ها فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، منصور ادیبی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان درباره سامانه «Web GIS» که در این شرکت طراحی شده است، اظهار کرد: سیستم اطلاعات جغرافیایی یا GIS اجازه دسترسی به نقشه‌ها، داده‌های مکانی و اطلاعات توصیفی را به شرکت ها با کمترین زمان و هزینه در هر مکانی می‌دهد.

وی با بیان اینکه اکنون نیاز است استفاده از ابزار عمومی نرم افزارهای GIS برای بارگذاری داده‌ها، ‌تغيير، پرسش و پاسخ و ديگر تحلیل‌ها را فرا گرفت، گفت: این در حالی است كه با استفاده از سامانه «Web GIS» می‌توان در يک مرورگر وب، بدون نياز به نصب نرم افزار GIS، با نقشه‌ها و داده‌ها كار كرد و تحلیل‌های GIS مورد نياز را به كار برد.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها که با نقشه‌های املاک، معابر شهر و… سروکار دارند می توانند از این نرم‌افزار استفاده کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: این شرکت با تبدیل سامانه «Web GIS» به پکیج نرم‌افزاری ساده موجب نوآوری در این سامانه شده است.

وی گفت: این پکیج نرم‌افزاری نمونه داخلی و خارجی ندارد به‌راحتی نصب و راه‌اندازی می‌شود؛ سازمان‌ها می‌توانند از یک پلن رایگان آغاز کرده پس از تائید و رضایت از کیفیت محصول آن را توسعه داده و در پلن عالی‌تر توسعه‌های اختصاصی را طلب کنند.

 ادیبی با بیان اینکه امروزه سامانه‌های «Web GIS» کاربرد بسیاری دارند، تشریح کرد: این سامانه‌ فقط توسط سازمان‌های دولتی استفاده نمی‌شوند؛ بلکه موارد استفاده بسیاری ازجمله در نقشه‌های آنلاین و پویا دارد.

وی ادامه داد: به‌عنوان نمونه یک توریست قبل از مراجعه به مکان موردنظر خود با جستجو در نقشه‌های آنلاین (مانند نقشه گوگل و…)، اطلاعات مورد نیاز را استخراج کرده و در زمان و هزینه‌های سفر خود می‌تواند صرفه‌جویی کند.

وی با تشریح چگونگی رفع نیاز‌های کشور توسط سامانه «Web GIS» اظهار کرد: سامانه‌ای که در این شرکت ایجاد شده تاکنون عمدتاً نیاز‌های سازمان‌های دولتی را برطرف کرده؛ البته در گردشگری شهر اصفهان سامانه جی‌آی‌اس تحت وب یا نقشه پویا راه‌اندازی کردیم. در زیرساخت نرم‌افزار «Web GIS» از توان خارج استفاده‌ شده؛ اما کدنویسی نرم‌افزار کاملاً بومی است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: محصول این شرکت کاملاً قابل‌رقابت با محصولات مشابه دنیا است؛ جی‌آی‌اس یکی از ضروریات مهم در هرم نیاز‌های یک سازمان است.

ادیبی با اشاره به اشتغال‌زایی در این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: جی‌آی‌اس مبحث جدید در کشور بوده که مغفول واقع‌شده، هنوز به بلوغ نرسیده و جای کار بسیاری دارد. 

وی با بیان اینکه این شرکت در سه حوزه آموزش، مشاوره و تولید نرم‌افزار‌های جی‌آی‌اس فعال است، مطرح کرد: این شرکت در ارائه آموزش‌ها صد درصد الکترونیک و بر بستر فضای مجازی عمل می‌کند و بیشتر بازاریابی بر بستر فضای مجازی، اینترنت و تجارت الکترونیک است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تشریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی آی‌سی‌تی محور با فکر و ایده نیرو‌های انسانی متخصص و نخبه، محصولاتی در راستای کمک به پیشرفت کشور تولید می‌کنند به همین دلیل نیازمند وضع قوانین و قواعد سفت‌وسخت مالکیت فکری هستند. 

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا