درباره تدوین سند زیست‌بوم توسعه پایدار تعاونی‌های زنان کشور

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران گفت: هم افزایی، اتحاد و انسجام کسب و کارهای بانوان در قالب تعاونی به صورت ملی و فراملی شکل گرفته است و تقویت مشارکت اقتصادی زنان از این مسیر دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، «خاطره استادرضایی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه کنگره ملی بانوی ایرانی (باور) اظهار داشت: در قالب این کنگره، پنل‌های تخصصی برای زنان تا پایان امسال برای رسیدن به سند زیست بوم توسعه پایدار تعاونی‌های زنان کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: سرفصل‌های سند زیست بوم احصا شده، موضوعات در حال بحث‌بندی است و به دنبال مقدمات عملیاتی هستم. در غیر این صورت به هدف سند تعاونی‌های زنان دست نخواهیم یافت.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران ادامه‌داد: در قالب این سند، فضاهای تخصصی برگرفته از جامعه بانوان در حوزه‌های مختلف مشاغل شکل گرفته است، در ابتدا ماهیت‌ها را شناسایی کرده و در مرحله بعد برنامه‌ریزی، مشاوره، جذب سرمایه و در حوزه فروش داخلی و خارجی ورود خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید به وضعیت کسب و کار بانوان بیشتر توجه شود، گفت: به‌جای اینکه تخصص بانوان هویت‌ساز باشد، بانوان به ظاهر می‌رسند تا درست دیده شوند؛ در حالی که باید زنان به جایگاه واقعی خود در توسعه پایدار و مشارکت اقتصادی دست یابند.

استادرضایی تاکید کرد: باید به یک جایی در بحث تعاونی‌ها، زنان و مشارکت اقتصادی دست یابیم، بحث شبکه‌سازی تعاونی‌ها مساله مهمی است.

وی اضافه‌کرد: شکل گیری تعاونی‌ها به خانواده‌ها کمک می‌کند تا در بحث تامین معیشت مشارکت داشته باشند و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران خاطرنشان‌کرد: بسیاری از بانوان در مشاغل و عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند که ما به دنبال شبکه سازی و ارتباط بین کسب و کارها هستیم و این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا