عباس مسجدی: اگر فردی شکایتی از فرآیند انتخابات «سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره» دارد مکتوب اعلام کند

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جزئیات برگزاری پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی به نقل از فارس، عباس مسجدی، رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در نشست خبری با اشاره به برگزاری این انتخابات در روز گذشته، بیان داشت: پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در 43 نقطه در کشور در 43 صندوق در دانشگاه‌ها برگزار شد که در مقایسه با چهار دوره گذشته براساس گزارش‌های دریافتی، با افزایش صددرصدی آراء روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با تشکر از هیأت دولت، مجلس، وزارت علوم و وزارت بهداشت، رؤسای دانشگاه‌ها و… در برگزاری انتخابات، افزود: براساس جدول پیش‌بینی شده اگر فردی شکایتی از فرایند انتخابات دارد باید با ادله مکتوب به هیأت نظارت و اجرایی اعلام کند.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره افزود:با توجه به این موضوع تاکنون قریب به 15 ساعت از انتخابات گذشته شکایتی نداشته‌ایم، ضمن اینکه افراد بسیار زیادی از هیأت‌های اجرایی و نظارت به دلیل نظم و انضباط کافی در برگزاری انتخابات تشکر کردند.

 مسجدی تأکید کرد: از امروز دوران رفاقت شروع و دوره خدمت به مردم آغاز شده، ضمن اینکه براساس جدول زمانبندی انتخابات شورای مرکزی که فردا برگزار می‌شود، اعضای انتخاب شده دور هم جمع شده و دو نفر را برای انتخاب فرد نهایی انتخاب کرده و به رئیس‌جمهور معرفی می‌کنند تا رئیس‌جمهور از بین دو نفر معرفی شده از سوی شورای مرکزی، حکم یک فرد را به عنوان رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره صادر کند.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ابراز داشت: برای نخستین‌بار سوگندنامه‌ای برای اعضای انتخاب شده شورای مرکزی تهیه شده تا آنها برای خدمت چهار ساله متعهد شوند، ضمن اینکه استوارنامه‌هایی نیز برای نخستین‌بار به منتخبین داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات 170 کاندید حضور داشتند،اضافه کرد:کل آرای اخذ شده 4183 رای بوده است؛ضمن اینکه  علاوه بر افرادی که حائز اکثریت آرا شده‌اند، برای بازرسان نیز افراد علی‌البدل معرفی شده‌اند تا در صورت نیاز با خلأ عضو روبه‌رو نشویم.

مسجدی اظهار داشت: سازمان مرکزی نظام روانشناسی مشاوره شامل 6 عضو روانشناسی، 5 عضو مشاور و 3 نفر بازرس است؛ ضمن اینکه دو نماینده حقوقی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز عضو شورا هستند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره فضاسازی برخی در خصوص ورود اطلاعات سپاه به انتخابات، یادآور شد: تعداد معدودی که جای خود را در سازمان تنگ می‌دیدند به هر چیزی چنگ می‌زدند از جمله طرح این موضوع که دستگاه‌های اطلاعاتی به انتخابات ورود کرده‌اند. 

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره متذکر شد: برای انتخابات نیازمند استعلاماتی بوده‌ایم که ما نه تنها از سازمان اطلاعات سپاه بلکه از دادگستری نیز درخواست داشتیم تا در این خصوص به ما کمک کنند؛ ضمن اینکه برخی اعلام کردند که انجمن‌ها در انتخابات حضور پیدا نمی‌کنند اما شاهد بودیم که دیروز انجمن‌ها و جوانان حضور فعالی در انتخابات داشتند.

وی افزود: سازمان اطلاعات سپاه ورود نکرد بلکه ما خودمان از آنها خواستیم، همانطور که از وزارت دادگستری درخواست کردیم که در این خصوص به ما کمک کند؛ چرا که ما مرزبندی بین دولت و حاکمیت نداریم و برای اینکه انتخابات صحیح و منظمی داشته باشیم، از سازمان اطلاعات سپاه درخواست کردیم و هیچ سازمانی خارج از مصوبه هیأت وزیران و دولت به انتخابات ورود نداشته است.

مسجدی خاطرنشان کرد: در هیأت اجرایی و نظارت نیز نمایندگانی از وزارت ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی و وزارت دادگستری نیز حضور داشته‌اند.

برای مشاهده اخبار بیشتر درباره سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
فارس

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا