افتخاری برای ایران: پروفسور «محمدعلی نیلفروش‌زاده» در فهرست 2 درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت

دکتر محمدعلی نیلفروش زاده در ارزشیابی‌های استاندارد بین‌المللی دانشگاه استنفورد آمریکا جزو فهرست دانشمندان برتر دنیا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، دانشگاه استنفورد آمریکا که از جمله معتبرترین مراکز علمی، تحقیقاتی و درمانی دنیاست، بر اساس ارزشیابی‌های استاندارد بین‌المللی، سالیانه فهرستی از اسامی دانشمندان برتر دنیا را منتشر می‌کند که هدف آن معرفی برترین پزشکان و پژوهشگرانی است که نتایج پژوهش‌ها و عملکردهای ایشان تاثیر به‌سزایی در پیشرفت علمی دنیا ایفا کرده است.

پروفسور محمدعلی نیلفروش‌زاده تحصیلات خود را در مقطع پزشکی عمومی در سال ۱۳۶۹ (۱۹۹۰ میلادی) به پایان رساند و در سال ۱۳۷۳ (۱۹۹۴ میلادی) موفق به اخذ بورد تخصصی پوست و مو شد. سپس موفق به اخذ بورد جراحی پوست و پیوند مو از کانادا شد. در سال ۱۳۷۹ (۲۰۰۰ میلادی) در انگلستان فلوشیپ جراحی پلاستیک پوست، لیزر و پیوند مو را به اتمام رساند. ایشان تجربیات خود را در تورنتو کانادا در سال ۱۳۸۰ (۲۰۰۱ میلادی) و در لندن در سال ۱۳۸۱ (۲۰۰۲ میلادی) ارتقاء داد.

وی رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دبیر انجمن متخصصین پوست ایران، رئیس مرکز طب بازساختی ایران، و رئیس مرکز تحقیقات لیشمانیوز و بیماری‌های پوستی می‌باشند و همچنین ایشان عضو انجمن جهانی پیوند مو هستند.

پروفسور نیلفروش زاده جراحی پیوند مو را با روش استاندارد پانج از سال ۱۳۷۴ (۱۹۹۵ میلادی) آغاز نمود سپس به روش مینی میکروگرافت در جراحی پیوند مو روی آورد و نهایتاً طی سال‌های اخیر فقط از روش fit و fut در جلسه‌های بزرگ پیوند مو استفاده نموده است.

دکتر نیلفروش زاده یکی از چهره‌های بین‌المللی در زمینه جراحی پوست، لیزر و پیوند مو است که به‌عنوان Medical Faculty در کنگره بین‌المللی سالیانه ESHRI اروپا در سال ۲۰۰۳ لندن و سال ۲۰۰۳ برلین بود. 

پروفسور محمدعلی نیلفروش‌زاده با تعداد زیادی مقاله بین‌المللی ISI و Pub Med همواره در راستای پیشرفت علم کوشا هستند و در حال حاضر با در دست داشتن ریاست مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه سلول درمانی و سلول های بنیادی فعالیت دارند. ایشان اواین فردی هستند که در دنیا درباره ساب سیژن با کانول مقالاتی با بالاترین حجم نمونه ارائه کردند و این مقالات با ارجاع بالا توجه متخصصین پوست و مو جهانی در معتبرترین مقالات به چاپ رسید.

دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده استاد گروه درماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی است و همواره به سبب دستاوردهای ارزشمند علمی و ثبت اختراعات و متد انحصاری‌ خود در زمینه کاشت و پیوند مو، مطالعه و تحقیق و درمان با روش سلول‌های بنیادی، روش‌های نوترکیب برای درمان بیماری و نیز تکنیک‌های انحصاری در زمینه جوان‌سازی و زیبایی، از پرافتخارترین متخصصین درماتولوژی در ایران و دنیا است.

وی تاکنون موفق به کسب چهار دوره عنوان محقق برتر جشنواره رازی و تقدیرنامه‌ها و جوایز بین‌المللی شده است و اکنون نیز با کسب عنوان “۲٪ برترین دانشمندان دنیا”  افتخاری دیگر برای ایران زمین و جامعه پزشکی ایران به ارمغان آوردند.

این فهرست از دانشگاه استنفورد به مجموعه جامعی از دانشمندان در سراسر جهان اشاره دارد که مقالات تحقیقی آن‌ها تأثیر قابل توجهی در زمینه‌های مرتبط داشته است و بر اساس ارجاعات تحقیقاتی تنظیم می‌شود و 2 درصد دانشمندان برتر را در اختصاص به زمینه‌های مختلف تشخیص می‌دهد. این فهرست به‌طور دوره‌ای به‌روزرسانی می‌شود و به‌عنوان منبعی عمومی برای مرجع قرار گرفتن در دسترس است.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
برنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا