درخشش دانشجوی دانشگاه تهران با کسب مدال نقره مسابقات جهانی ایده و اختراعات

دانشجوی دکتری گردشگری دانشگاه تهران موفق به کسب مدال نقره سومین دوره مسابقات بین‌المللی ایده و اختراعات فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، «احسان آقاجانی ریزی» دانشجوی دکتری گردشگری پردیس بین‌المللی قشم دانشگاه تهران با ارائه ایده و اختراع خود در زمینه گردشگری هوشمند، موفق به کسب مدال نقره جهانی این دوره از مسابقات بین‌المللی ایده و اختراعات شد. مدال طلای این مسابقات به نماینده کشور انگلیس و مدال برنز به نماینده ژاپن رسید.

سومین دوره مسابقات بین‌المللی ایده و اختراعات از ۲۰ تا ۲۲ آگوست ۲۰۲۳ (۲۹ تا ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۲) به صورت حضوری و برخط و همچنین در دو قالب انفرادی و گروهی برگزار شد که ۸۳۰ اختراع از ۵۰ کشور جهان و ۱۵۰۰ مخترع در این رویداد شرکت کردند.

علاوه بر ایران، مخترعانی از کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، سوئیس، سوئد، فرانسه، هلند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، مراکش، قطر، بحرین، لبنان، لهستان، روسیه، هنگ‌کنگ، سنگاپور، برزیل، مالزی، امارات متحده عربی و چین در این دوره مسابقات حضور داشتند.

میزان تقاضای عمومی، اقتصادی و به مقرون به صرفه بودن و دوستدار محیط زیست بودن از مهمترین معیارهای اعضای هیأت داوران در بررسی اختراعات شرکت داده شده در سومین دوره مسابقات بین‌المللی ایده و اختراعات بود.

این اختراعات و نوآوری‌ها در ۱۳ گروه شامل علوم کامپیوتر (نرم‌افزار)، ماشین‌آلات، مهندسی عمران، حفاظت از محیط زیست، کشاورزی، پزشکی، الکترونیک، هوافضا، مکانیک، ژنتیک و غیره دسته‌بندی شدند.

دانشجوی دانشگاه تهران در جمع برگزیدگان نهایی المپیاد جهانی زبان چینی

دانشجوی رشته زبان و ادبیات چینی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران در جمع ۳۰ برگزیده نهایی آسیا راهی بخش فینال فینالیست‌های این رقابت‌ها شد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه تهران، مبینا مرادخانی دانشجوی رشته زبان و ادبیات چینی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران که به عنوان قهرمان المپیاد جهانی زبان چینی در ایران برگزیده شده بود، پس از شرکت در بخش نخست مرحله نهایی این مسابقات، به عنوان یکی از برگزیدگان گروه آسیا در جمع ۳۰ برگزیده نهایی راهی بخش فینال فینالیست‌های این رقابت‌ها شد.

این نخستین بار است که یک شرکت‌کننده ایرانی تا بخش نهایی فینال المپیاد جهانی زبانی چینی موسوم به پل زبان چینی صعود می‌کند.

مرحله نهایی بیست‌ودومین دوره المپیاد جهانی زبان چینی (پل زبان چینی) در خرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور مسوولان دانشگاه تهران، مدیران گروه‌های چینی دانشگاه‌های ایران، سفیر چین در ایران و زبان‌آموزان چینی کشور در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برای نخستین بار به صورت حضوری برگزار شد و برگزیدگان طی مراسمی معرفی و تقدیر شدند.

در این المپیاد، مرادخانی دانشجوی دانشگاه تهران به قهرمانی مرحله کشوری این دوره دست یافت و عنوان نایب قهرمانی نیز به دانشگاه علامه طباطبائی رسید.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا