آیین‌نامه اداری استخدامی به نفع کارکنان اصلاح شد

معاون مالی و اداری وزارت علوم گفت: به منظور رفاه کارکنان آیین‌نامه اداری استخدامی به نفع آن‌ها اصلاح شد، یعنی محدودیت اعمال مدرک تحصیلی حذف، عدد پایه‌های تشویقی چندبرابر و شرایط احراز پست و نقل و انتقال هم تسهیل شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، تحقیقات و فناوری با اشاره به آخرین وضعیت اختصاص مسکن به استادان و اعضای هیئت علمی اظهار کرد: با تصمیم‌گیری مقام معظم رهبری جهت کمک به فعالیت پژوهشگران ۱۰۰ میلیون یورو در سال ۱۴۰۱ از محل صندوق توسعه ملی خارج از بودجه اصلی برای کمک به تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها تصویب شد و اکنون در حال پرداخت است و باعث نوسازی تجهیزات می‌شود. 

وی افزود: با توجه به قانون جهش و نهضت ملی تولید مسکن توافقی میان وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی امضا شد تا بیش از ۱۰۰۰ هکتار اراضی دانشگاه‌ها جهت ساخت مسکن به استادان، اعضای هیئت علمی و کارکنان اختصاص یابد. 

خطیبی تصریح کرد: در این زمینه از تأمین مالی نهضت ملی استفاده می‌شود و اراضی دانشگاه‌ها در اختیار کارکنان دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد. 

معاون مالی و اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: شرط ما این بوده که مسکن اساتید در پردیس اصلی نباشد و طرح تفصیلی برای این اراضی نداشته باشیم و به نحوی آزاد حساب شود، البته در برخی از دانشگاه‌ها پردیس اصلی به اندازه‌ای بزرگ است که امکان پذیر خواهد بود. 

خطیبی گفت: در مرحله اول استادان فاقد مسکن و در مرحله دوم تمام کارکنان و استادان دانشگاهی صاحب خانه می‌شود. 

وی درباره جایابی مسکن به اعضای هیئت علمی اظهار کرد: با حدود ۹۰ دانشگاه صورت جلسه‌ای امضا شده تا اراضی هر کدام از دانشگاه‌ها که مورد توافق با عمرانی باشد مسکن اختصاص یابد و همه مراکز استان‌ها به غیر از شهر‌های کوچک حضور دارند، البته با برخی از شهر‌های کوچک هم که استفاده از اراضی امکان پذیر بود همکاری‌هایی داشته ام. 

خطیبی با اشاره به رفاهیات کارکنان گفت: بخش قابل توجهی از آیین‌نامه رفاهی که دولت به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد نتیجه علمی دانشگاه‌ها و وزارت علوم بوده است و بر اساس مصوبه دولت دانشگاه‌ها موظف هستند تا سقف اعتبارات هزینه‌ای خود آن را پرداخت کنند که ادامه دار است. 

وی با بیان اینکه ساخت مسکن برای کارکنان آغاز شده است، تاکید کرد: افرادی که در آموزش عالی فاقد مسکن هستند، مسکن‌دار می‌شوند و مشکل آن‌هایی که مسکن ندارند حتما حل می‌شود. 

خطیبی درباره اقدامات رفاهی برای کارکنان گفت: برای رفاه کارکنان اتفاق خیلی خوبی که افتاد این بود که آیین نامه اداری استخدامی کارکنان به نفع کارکنان اصلاح شد، یعنی مواردی در آیین نامه وجود داشت که برای مثال محدودیت اعمال مدرک تحصیلی داشتند که پیشنهاد برداشته شدن آن را دادیم و عدد پایه‌های تشویقی برای کارکنان چند برابر شد و شرایط احراز پست و نقل و انتقال هم تسهیل یافت.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا