دانشجویان طرح ملی ترویج کارآفرینی را از دست ندهند

طرح ملی ترویج کارآفرینی در راستای عدالت آموزشی برای دانشجویان علاقه‌مند به یادگیری کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار و حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ ۳۱ اردی‌بهشت ماه ۱۴۰۱ با حضور سرپرست محترم معاونت نوآوری و فناوری وزارت عتف آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از کارآفرینی پرس، دستیابی به توسعه اقتصادی پایدار، یکی از مهم‌ترین دغدغه کشورهای مختلف بوده و یکی از مهمترین عوامل آن، توجه ویژه به موضوع کارآفرینی است. توسعه کارآفرینی دانش‌پایه، نیازمند توانمندسازی افراد در حوزه مهارت‌های نرم و تخصصی کارآفرینی می‌باشد که طرح ملی ترویج کارآفرینی، با هدف آموزش و توانمندسازی عادلانه دانشجویان و دانش‌ آموختگان دانشگاه‌های کشور برای اولین بار توسط معاونت نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بر بستر شبکه مهارت و اشتغال راهه‌کار برگزار می‌گردد.

اهداف این طراح به شرح زیر می‌باشند:

  • ایجاد فضای عادلانه آموزشی برای همه دانشجویان علاقه‌مند
  • آموزش مبانی کارآفرینی به متقاضیان با تاکید بر رویکردهای دانشگاه نسل سوم، نسل چهارم و پنجم
  • توسعه مبانی نیازشناسی بین دانشجویان و هدایت کارآفرینان به سمت حل نیازها
  • ترویج روحیه کارآفرینی بعنوان مسیر پیشرو پس از فارغ‌التحصیلی
  • کمک به تربیت نیروهای کارآمد و بهره‌مندی از آنان در جهت فعال کردن ظرفیت‌های کارآفرینی در سراسر کشور
  • آموزش متقاضیان برای ورود به دنیای اشتغال.

خدمات طرح ملی ترویج کارآفرینی

  1. برگزاری آزمون‌های شخصیت‌شناسی
  2. مشاوره روانشناسی فردی براساس آزمون‌های شخصیت‌شناسی
  3. آموزش‌های مرتبط با کارآفرینی
  4. انجام منتورینگ
  5. تشکیل تیم‌های کسب‌وکار در استان‌ها
  6. برگزاری رویدادهای کارآفرینی

سوالات متداول 

ثبت‌نام در طرح به چه صورت انجام می‌پذیرد؟

داوطلبان واجد شرایط می‌توانند از طریق وب‌سایت طرح ملی ترویج کارآفرینی به آدرس Nepp.ir اقدام به ثبت‌نام کنند. پس از ثبت‌نام و غربالگری اولیه، ثبت‌نام افراد مورد تایید از طریق پیامک به اطلاع ایشان می‌رسد.

ملاک انتخاب در طرح به چه صورت است؟

دانشجویان دوره کارشناسی بعد از پایان نیم‌سال پنجم، دانشجویان کارشناسی ارشد پس از پاان نیم‌سال دوم و دانشجویان مقطع دکتری پس از قبول در این مقطع امکان ثبت‌نام در طرح ملی ترویج کارآفرینی را دارند. انتخاب نهایی متقاضیان، با همکاری نمایندگان دانشگاهی و طبق شاخص‌های کیفی ارزیابی انجام خواهد شد.

هزینه شرکت در طرح به چه میزان است؟

شرکت در طرح ملی ترویج کارآفرینی و استفاده از خدمات آن برای متقاضیان تایید شده کاملاً رایگان است. ضمناً سایر متقاضیان گرامی که شرایط حضور در اولین دوره طرح را دارا نباشند، می‌توانند از تست‌های شخصیت‌شناسی، دوره‌های آموزشی آفلاین و همچنین رویدادهای ترویجی و حل‌مساله طرح به صورت رایگان استفاده نمایند.

میزان سهمیه پذیرش هر استان به چه صورت است؟

سهمیه اختصاص داده شده به هردانشگاه، در مرحله اول در قالب میزان سرانه تخصیصی به آن دانشگاه توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد. در صورت عدم تکمیل سهمیه هر دانشگاه، تعداد مازاد توسط دبیرخانه مرکزی به سایر دانشگاه‌ها و استان‌های متقاضی اختصاص می‌یابد.

مشکل در استفاده از سامانه دارم، چه باید بکنم؟

در صورت بروز مشکل در هنگام ورود به سامانه می‌توانید با شماره تلفن‌های مندرج در قسمت تماس با ما، تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق بخش تیکت داخل سامانه، درخواست یا مشکل خود را ارسال نموده تا همکاران مستقر در دبیرخانه مرکزی در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. 

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
کارآفرینی پرس

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا