محمدعلی زلفی‌گل:‌ حوزه روانشناسی باید حفظ و ارتقای خانواده را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد

انتشارات موفقیت‌شناسی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سخنرانی اخیر رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درخصوص اهمیت خانواده بود، گفت: این نشان دهنده اهمیت خانواده در جمهوری اسلامی ایران است و حوزه روانشناسی کشور نیز باید توجه ویژه به حفظ و ارتقای خانواده را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، محمدعلی زلفی گل روز چهارشنبه در آیین معارفه رئیس نظام روانشناسی و مشاوره و اعضای شورای مرکزی دوره پنجم با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص اهمیت خانواده گفت: طرح این موضوع توسط رئیس جمهور که مورد استقبال همه کشورها قرار گرفت نشان دهنده اهمیت خانواده در جمهوری اسلامی است و مجموعه روانشناسی کشور نیز باید توجه ویژه به حفظ و ارتقای خانواده را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی افزود: هنگامی که جمهوری اسلامی ایران توجه به خانواده را به عنوان شعار در یک مجمع بین‌المللی مهم مطرح می‌کند، نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران، سلامت و سعادت را برای کل بشریت آرزو می‌کند.

زلفی گل ضمن تبریک به رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و اعضای شورای مرکزی دوره پنجم، از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات دوره پنجم به ویژه نمایندگان وزارت علوم، وزارت بهداشت و نمایندگانی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های دیگر که در بحث اجرا و نظارت در این انتخابات دخیل بودند، قدردانی کرد.

وزیر علوم با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس هستیم، از فداکاری‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس قدردانی و تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی و امنیت امروز ما در اثر فداکاری و خون پاک هزاران شهید به دست آمده است و همه باید سعی کنیم در راستای ارزش‌های اسلامی و انقلابی فعالیت کنیم و اگر خدایی نکرده از این مسیر منحرف شویم، به شهدا ظلم کرده‌ایم.

از سال ۱۳۹۹ پیگیر مطالبه جامعه روانشناسی برای برگزاری انتخابات قانونی بودیم
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در این آیین گفت: از سال ۱۳۹۹ پیگیر مطالبه جامعه روانشناسی کشور برای برگزاری انتخابات قانونی بودیم زیرا مهلت دوره چهارم نظام روانشناسی در خرداد سال ۱۳۹۹به اتمام رسیده بود و حتماً باید انتخابات با حفظ شرایط لازم برگزار می‌شد.

احمد نادری ضمن تبریک به منتخبان دوره جدید سازمان نظام روانشناسی گفت: امیدوارم که این تغییر در نهایت به نفع ملت و جامعه و گرفتن خدمات بهتر نظام روانشناسی و مشاوره در عین توجه به ارزش‌های بومی و فرهنگی کشور باشد.

تلاش می کنیم خدمات روانشناسی در جامعه بهبود یابد
رییس جدید سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در این آیین گفت: خود را نماینده همه جامعه روانشناسی و مشاوره کشور می دانم و امیدوارم با ارائه خدمات بهتر رضایت همکاران خود را جلب کنیم.

علی فتحی آشتیانی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی درست زمینه ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره را در جامعه بهتر و راحت‌تر سازیم و آسیب‌های اجتماعی ناشی از مشکلات روان شناختی را کاهش دهیم.

انتخابات در ۵۰ دانشگاه و با مشارکت دو برابری رأی دهندگان برگزار شد
نماینده وزیر علوم در شورای نظارت بر انتخابات دوره پنچم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نیز در این نشست گزارشی از روند برگزاری انتخابات در این دوره را ارائه کرد.

ابراهیم نعیمی گفت: بر اساس قانون تاسیس نظام روانشناسی و مشاوره در سال ۱۳۸۲ وزیر علوم متولی برگزاری انتخابات شناخته شده بود و از آنجا که سال ۱۳۹۹ دوره قانونی فعالیت شورای مرکزی دوره چهارم به پایان رسیده بود و در سال ۱۴۰۱ نیز مدت فعالیت قانونی رئیس سازمان پایان یافته بود، کارشناسان حقوقی و مجموعه دولت این نظر را داشتند که همانند دوره اول باید وزارت علوم انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را برگزار کند.

وی افزود: مدت فعالیت شورای مرکزی دوره چهارم نظام روانشناسی و مشاوره ۴۰ ماه پیش به پایان رسیده بود اما مقاومت‌های زیادی برای برگزاری انتخابات بود.

نعیمی تصریح کرد: وزارت علوم مطالبه جامعه روانشناسی کشور را شنید و با مصوبه هیات دولت و با دستور وزیر علوم انتخابات دوره پنجم با هماهنگی مراکز مشاوره دانشگاه‌های کشور برگزار شد که با استقبال جامعه روانشناسی و مشاوره کشور مواجه شد و نسبت به دوره قبل، دو برابر اعضا در انتخابات ۲۷ مردادماه شرکت کردند.

نماینده وزیر علوم در انتخابات دوره پنچم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: این انتخابات در ۵۰ دانشگاه با ظرفیت مراکز مشاوره و با مشارکت دو برابری رأی دهندگان برگزار شد و پس از طی تشریفات قانونی و رأی شورای مرکزی دکتر فتحی آشتیانی به عنوان رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره انتخاب و حکم وی توسط رییس جمهور ابلاغ شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا