آغاز نخستین رویداد کشوری دانش‌آموزی هوش مصنوعی در اصفهان

 نخستین رویداد ملی دانش‌آموزی “هوش مصنوعی” همزمان با پنجمین دوره جایزه بین‌المللی “مصطفی”، روز جمعه با حضور شماری از مسوولان وزارت آموزش و پرورش در اصفهان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان در آیین افتتاح این رویداد گفت: جامعه‌ای که در بلندای علم قرار گیرد، قدرتمند است در غیر این صورت قدرت ندارد و دیگران نیز علیه او هستند.

محمدرضا ابراهیمی افزود: ایران اسلامی در عرصه تمدن علمی و اسلامی، همواره نقش‌آفرین بوده است

وی اظهار داشت: ایران در علوم‌ جدید نیز پیشرفت‌هایی داشته است ولی نگاه همه باید معطوف به این باشد که ایران در همه علوم و امور باید در جایگاه نخست قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: ایران در هوش مصنوعی، فناوری نانو، هوا و فضا، لیزر و علوم طب، ‌جایگاه خوبی دارد ولی انتظارها از ما بالاست چون اندیشمندانی داریم‌ که جوان و نُخبه هستند.

وی یادآور شد: مطالبه رهبر معظم انقلاب این است‌که در هوش مصنوعی که از وجوه قدرتمند هر کشوری است باید جزو ۱۰ کشور نخست دنیا باشیم .

ابراهیمی افزود: این رویداد در چهار موضوع ذیل جایزه مصطفی پیشنهاد شد که در حاشیه برگزاری ابن جایزه اقدامی صورت گیرد که دانش‌آموز محور باشد.

وی افزود: تاریخ اصفهان در اکثر علوم، صنعت و فناوری‌ها و در سبک ادبی و شعر سرآمد است و در هوش مصنوعی نیز می تواند پایگاه ویژه‌ای در کشور داشته باشد.

به گزارش ایرنا، نخستین رویداد ملی دانش‌آموزی “هوش مصنوعی با حضور حدود ۵۰۰ دانش آموز نخبه از مدارس استعدادهای درخشان کشور در اصفهان آغاز شد.

“هوش مصنوعی و پزشکی”،“هوش مصنوعی و شهر”،”هوش مصنوعی و هوافضا”، “هوش مصنوعی و رسانه “و “هوش مصنوعی و صنعت “ از جمله عنوان‌های روزهای مختلف این رویداد است.

دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی، مرکز تحقیقات معلمان و پژوهسرای دانش‌آموزی از مکان‌های برگزاری رویدادهای مختلف این مراسم در شهر اصفهان هستند.

نخستین رویداد ملی دانش‌آموزی هوش مصنوعی همزمان با جایزه بین‌المللی مصطفی در اصفهان، امروز جمعه آغاز شد و تا روز ۱۱ مهر ادامه دارد.

جایزه مصطفی(ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

بیش از یکصد نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) شرکت می‌کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا