اعلام شرایط دریافت گواهینامه برای ناشنوایان

انتشارات موفقیت‌شناسی

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ شرایط اخذ دریافت گواهینامه رانندگی برای افراد ناشنوا را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رابعه جوانبخت؛ رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز در برنامه “شهر امن” در خصوص نحوه دریافت گواهینامه توسط ناشنوایان اظهار کرد: افراد ناشنوا و کم‌شنوایی که متقاضی دریافت گواهینامه هستند، بر اساس داشتن شرایط خاصی می‌توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند.

وی افزود: این افراد باید ثبت‌نام خود را انجام داده و بعد از آنکه کمیسیون‌های پزشکی را طی کردند می‌توانند اجازه رانندگی دریافت کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این افراد فقط می‌توانند گواهینامه “پایه سوم” و فقط برای خودرو‌های سواری شخصی را دریافت و صرفاً مجاز هستند با این نوع خودرو رانندگی کنند.

جوانبخت گفت: کد گواهینامه افراد ناشنوا در بخش نوع گواهینامه با عدد “۱۲” که مشخصا برای این افراد است حک می‌شود و نشان‌دهنده رانندگی برای افراد ناشنوا است.

وی گفت: فردی که ناشنوا و کم‌شنواست و قصد رانندگی دارد ملزم است که در قسمت شیشه عقب حتما علامت ناشنوا را نصب کند تا رانندگان دیگر که در اطراف وی در حال رانندگی هستند از ناشنوا بودن این فرد مطلع شوند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: این علامت به رنگ آبی است و جزء علائم راهنمایی و رانندگی نیز محسوب می‌شود که در قسمت عقب خودرو روی شیشه نصب می‌شود؛ این علامت به رانندگان دیگر می‌گوید که برای علامت دادن به راننده ناشنوا باید از زبان دیگری مانند نور و چراغ‌ها استفاده و دیگر از بوق زدن استفاده کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا