برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) هنگام دریافت جایزه چه گفتند؟

انتشارات موفقیت‌شناسی

۵ دانشمند برگزیده جهان اسلام هنگام دریافت جایزه بر روی ایوان چهلستون اصفهان حاضر شدند و با سخنان کوتاهی احساس خود را برای میهمانان بیان کردند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پنجمین دوره رویداد «جایزه مصطفی (ص)» پس از ۵ روز نشست و کارگاه‌های علمی در مجموعه تاریخی چهلستون اصفهان طی آیینی به کار خود پایان داد.

پنج دانشمند برگزیده و برتر جهان اسلام در حالی بر روی ایوان چهلستون برای دریافت جایزه حاضر شدند که از کاربردی و مفید بودن تولید علم در جهان اسلام ابراز خرسندی کردند و با سخنان کوتاهی احساس خود را برای میهمانان بیان کردند.

پروفسور احمد حسن، استاد دانشگاه کویینز کانادا اولین کسی بود که جایزه به او اهدا شد. او با بیان اینکه با جایزه مصطفی می‌توانیم تأثیرات دانشمندان را در جهان اسلام تقویت کنیم، اظهار کرد: از خودگذشتگی مادرم بستر موفقیت مرا فراهم کرد و میراث ماندگار ما، شاگردان و کارآموزان ما هستند.

پروفسور امید فرخ‌زاد، پیشگام توسعه و آزمایش ترکیبی از نانوذرات چندکاربردی برای کاربرد‌های درمانی و پزشکی که تنها ایرانی برگزیده پنجمین دوره جایزه مصطفی ۲۰۲۳ است، هم گفت: مفتخرم که یکی از برگزیدگان این جایزه هستم. این جایزه یعنی همکاری در علم و رشته پزشکی برای ساختن جهانی بهتر، نباید مرز جغرافیایی در علم وجود داشته باشد همانطور که در گذشته دانشمندان با همکاری هم نقش مهمی در توسعه علمی داشتند.

وی با اشاره به اینکه “در خانواده‌ای بزرگ شدم که تحصیل در آن برای پدرم که مشتاق کتابخوانی بود اهمیت داشت” از همسر و فرزندان و استاد راهنمایش پروفسور رابرت لنگر تشکر کرد و حاضرین چند دقیقه به احترام پدر مرحوم فرخ زاد سکوت کردند.

وی مبلغ نقدی جایزه خود را به تاسیس بنیادی اختصاص داد که جایزه‌ای برای دانشمندان جوان زیر ۳۵ یا ۴۵ سال برگزار کند.

پروفسور سامیه جوزف خوری، استاد دانشگاه آمریکایی بیروت در این آیین با ابراز خرسندی و افتخار از اینکه یکی از برگزیدگان جایزه مصطفی است، گفت: به عنوان دومین زنی که این جایزه را دریافت می‌کنم از مرکزی که راه اندازی شده ۲۴هزار بیمار ثبت شده دارد و توانستیم به رغم دشواری‌های لبنان تحقیقات علمی‌مان را ادامه دهیم.

وی خطاب به شاگردانش اظهار کرد: اهدافتان را مشخص کنید و در مسیر رسیدن به آن‌ها ثابت قدم باشید.

برای رسیدن به موفقیت باید انعطاف پذیر باشید، همسر سامیه خوری، آقای صائغ از برگزیدگان قبلی جایزه مصطفی بوده است.

پروفسور احمد فوزی اسماعیل یکی دیگر از برگزیدگان مقیم کشور‌های اسلامی جایزه مصطفی ۲۰۲۳ گفت: جامعه مسلمان به طور مستقیم از تغییرات اقلیمی متاثر شده است و بحران‌های زیادی همراه خود دارد. از همه جهان تقاضا دارم به پا خیزند و عزم‌شان را برای رسیدن به قله‌ها جزم کنند.

وی با تاکید بر اینکه “تحقیق و پژوهش نوعی رمزگشایی شگفت‌انگیز است. کند و کاو در علم باعث زنده شدن روحم شده و این جایزه مسئولیت بزرگی دارد” ادامه داد: مدیون پدر، مادر و اساتیدم هستم چرا که هیچ کدام از دستاورد‌ها بدون حمایت آن‌ها بدست نمی‌آمد.

پروفسور مورات اویسال، استاد دانشگاه نیویورک ابوظبی و یکی از برگزیدگان مقیم کشور‌های اسلامی جایزه مصطفی۲۰۲۳ در گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات نیز گفت: مفتخرم برای جایزه مصطفی برگزیده شدم و این جایزه منبع الهام و تحقیقاتم خواهد شد. از همسر و فرزندم به خاطر صبر و شکیبایی‌شان تشکر می‌کنم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا