قاسم عموعابدینی: شیوه‌نامه ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها تدوین شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون آموزشی وزارت علوم از تدوین شیوه نامه ماموریت گرایی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت:این شیوه‌نامه پس از تایید تایید نهایی از سوی وزیر علوم، به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر قاسم عموعابدینی جلسه ۳۸۸ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی  بر ضرورت توجه ویژه به بحث آمایش آموزش عالی تاکید کرد و گفت: تصمیمات در این زمینه باعث ارتقای تمام زیرشاخه‌های نظام آموزش عالی کشور می‌شود.

وی افزود: در جلسه قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی چندین مسئله درباره آمایش آموزش عالی مطرح شده که اولین آن ساماندهی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بود.

دکتر عموعابدینی تصریح کرد: اگر همه اعضای مجموعه آموزش عالی با هم هماهنگ نباشند اتفاق خاصی در زمینه آمایش آموزش عالی رخ نمی‌دهد. بر این اساس مدل آمایش به‌گونه‌ای در حال شکل گیری است تا بتواند برنامه‌ریزی وزارت علوم را محقق کند. همچنین همه دانشگاه‌ها باید در مسیر ماموریت گرایی قرار گیرند و چارچوب آن‌ها در تربیت دانشجو مشخص شود.
 
معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: باید در کنار یکدیگر برای حل مسائل فکر کنیم و هم اکنون وضعیت خوبی در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی نداریم در این مسیر لازم است که وضعیت دانشگاه‌ها نسبت به رشته های غیر پویا یا رشته هایی که اشتغال مناسبی ندارند، مشخص شود.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی ادامه داد: بر مبنای آمایش آموزش عالی، ماموریت استان ها و شهرستانها مشخص شده است و شیوه نامه ماموریت گرایی دانشگاه ها در شورای گسترش آموزش عالی مصوب شده است که با تایید نهایی وزیر علوم به دانشگاه ها ابلاغ خواهد شد.
 
انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا