پروژه همکاری یونسکو و هلند برای نظارت بر هوش مصنوعی آغاز شد

هلند و سازمان ملل پروژه‌ای را برای کمک به آماده سازی آژانس‌های ملی اروپا برای نظارت بر هوش مصنوعی آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، این پروژه که با حمایت کمیسیون اروپا انجام می‌شود، پیش از تصویب نهایی قانون هوش مصنوعی، قانون گسترده‌ای است که انتظار می‌رود استفاده از هوش مصنوعی در اروپا را کنترل کند.

در این پروژه، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) اطلاعاتی را در مورد چگونگی نظارت کشور‌های اروپایی بر هوش مصنوعی گردآوری خواهد کرد و فهرستی از توصیه‌های بهترین شیوه ها را در کنار هم قرار خواهد داد.

آژانس زیرساخت‌های دیجیتال هلند (RDI) به یونسکو در برقراری ارتباط و دیدار با گروه‌های کاری ملی از سراسر اروپا از جمله اولین نشست روز پنجشنبه در لاهه کمک خواهد کرد.

گابریلا راموس از یونسکو گفت:  آنچه ما در اینجا یاد می‌گیریم این است که  به شما قول می‌دهم بسیاری از بحث‌هایی را که همزمان در همه جای جهان در حال رخ دادن است، اطلاع رسانی خواهد کرد. 

یونسکو با دستورالعمل‌های اخلاقی که در سال ۲۰۲۱ ارائه کرد و مورد قبول همه ۱۹۳ کشور عضو قرار گرفت، صدای مهمی در بحث‌های مربوط به هوش مصنوعی بوده است، هر چند که از نظر قانونی الزام آور نیستند.

ناتالی برگر، مدیر سرویس کمیسیون اروپا که به دولت‌ها در اجرای اصلاحات کمک می‌کند، گفت: قانون هوش مصنوعی امسال تصویب خواهد شد، اما دو سال دیگر طول خواهد کشید تا به طور کامل اجرا شود.

او گفت: نظارت کاملا کلیدی است تا مطمئن شویم که همه چیز در عمل به خوبی کار می‌کند. 

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا