نمایندگی صندوق اعتباری هنر در جنوب شرق آسیا فعال خواهد شد

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: در راستای تسهیل‌گری ارائه خدمات به هنرمندان ایرانی ساکن در مالزی، نخستین نمایندگی صندوق هنر در این کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با تشریح جزئیات فعال شدن نمایندگی صندوق اعتباری هنر در جنوب شرق آسیا (مالزی)، تقویت حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر را از رویکرد‌های جدی دولت مردمی برشمرد و اظهارداشت: صندوق اعتباری هنر، در راستای برنامه‌ریزی کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهتمام ویژه خود را در جهت تقویت و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر در سطوح ملی و بین‌المللی در اولویت قرار داده و تاکنون نیز گام‌هایی در این زمینه برداشته است.

وی با اشاره به امضای پیش‌تر تفاهم نامه همکاری صندوق هنر با رایزنی فرهنگی ایران در مالزی گفت: تمامی فعالیت‌های صورت گرفته در این صندوق به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که منجر به پویایی حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر شود.

پوراحمدی افزود: خوشبختانه امروز شرایط خوبی برای همکاری‌های مشترک صندوق اعتباری هنر با دیگر بخش‌ها و مجموعه‌ها فراهم شده که می‌توان بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود این صندوق با آن‌ها تأکید داشت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نشست مشترک جمعی از هنرمندان ایرانی فعال فرهنگی و هنری ساکن مالزی یا هنرمندانی که در رفت و آمد به این کشور هستند یا بخشی از فعالیت‌هایشان در این کشور است، اظهارداشت: در این نشست هنرمندان حاضر مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که برخی موارد مرتبط با صندوق اعتباری هنر بود، برخی نیز عضو و بیمه صندوق هستند که در رابطه با ثبت نام بیمه درمان تکمیلی دچار مشکلاتی بودند که درباره آن سحن گفتند.

وی، فعال شدن نمایندگی صندوق اعتباری هنر در کشور مالزی با حضور رایزن فرهنگی ایران به عنوان نماینده صندوق دراین کشور را از دیگر موضوع‌های مطرح شده در این نشست مشترک برشمرد و علت این انتخاب را آشنا بودن رایزن فرهنگی با فضای این کشور و آشنایی با هنرمندان ایرانی ساکن در آن و یا هنرمندان در رفت و آمد و حاضر در کشور‌های همجوار عنوان کرد که بهتر از دیگران می‌تواند با این قشر فرهیخته ارتباط گرفته و به مسائل و مشکلات آن‌ها رسیدگی و حل و فصل کند.

پوراحمدی، تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر در کشور‌های دیگر را از رویکرد‌ها و اهداف اصلی صندوق اعتباری هنر برشمرد و افزود: در گام اول کشور مالزی به صورت آزمایشی انتخاب شد. این کشور به دلیل داشتن جایگاه ممتاز در منطقه جنوب شرق آسیا می‌تواند با وجود رایزن فرهنگی فعال و کارآشنا نقش بی‌بدیلی را در کشور‌های همجوار داشته باشد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بیان کرد: با فعال شدن نمایندگی صندوق اعتباری هنر در مالزی علاوه بر تسهیل شدن کار‌ها و امور هنرمندان عضو ساکن این کشور یا بعضاً هنرمندان درحال رفت و آمد که تعدادشان هم زیاد است، مسائل و مشکلات آن‌ها از مسیر رایزنی فرهنگی پیگیری و در نهایت حل و فصل خواهد شد.

وی تقویت و توانمندسازی هنرمندان را یکی از پروژه‌های مهم صندوق هنر در جهت تقویت اقتصاد هنر عنوان کرد و افزود: در این راستا برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد‌های مشترک فرهنگی و هنری، برگزاری نمایشگاه‌های هنری مشترک در حوزه‌های هنر، موضوع رفت و آمد هنرمندان برای شرکت در همایش‌ها و تبادل افکار و تجربیات همراه با تولیدات مشترک با حضور هنرمندان ایرانی ساکن در مالزی یا برعکس هنرمندان مالزی ساکن در ایران انجام خواهد شد.

پوراحمدی همچنین زمینه‌سازی برای انتقال و فروش آثار هنرمندان در دو کشور را از دیگر موارد مطرح شده در این نشست که در تفاهم نامه قبلی به آن‌ها اشاره شده است، بیان کرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ایجاد بستر مناسب برای ارتباطات و تبادلات در حوزه اقتصاد هنر را نیز در این نشست مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به مسلمان بودن اکثریت مردم مالزی، وجود مشترکات فرهنگی و هنری فراوان میان ایران و مالزی و همجواری آن با کشور‌هایی که هنرمندان ایرانی زیادی در آن‌ها ساکن یا در رفت و آمد هستند، مالزی به عنوان نخستین نمایندگی صندوق اعتباری هنر انتخاب شد.

در این نشست مشترک علاوه بر حضور جمعی از هنرمندان ایرانی در رشته‌ها و رسته‌های مختلف، بک صحرایی سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی و حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و سعید توکل عضو هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر نیز حضور داشتند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا