معرفی فیلم‌های کوتاه راه یافته به بخش ویژه کتاب و سینما

انتشارات موفقیت‌شناسی

در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به بخش ویژه «کتاب و سینما» معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، به‌منظور رشد و اعتلای فرهنگ و هنر ایران اسلامی به‌عنوان عناصر هویت ملی و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در «چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» بخش ویژه «کتاب و سینما» با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم‌ و فیلم‌نامه‌های تولید شده با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، صنعت نشر، اقتباس ادبی، پاسداشت و سرگذشت مؤلفان و ناشران و خادمان حوزه نشر تجلیل خواهد شد.

بر پایه این گزارش ۱۶ فیلم کوتاه راه یافته به بخش ویژه مسابقه کتاب و سینما چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شامل، «افسانه کوه ننوک» به کارگردانی محمدرضا مرادی «خانه دورافتاده» به کارگردانی امیر رستمی «خوانا بنویسید» به کارگردانی مرتضی علیزاده «خودکشی به سبک نیچه» به کارگردانی پیام کردستانی «دنیا منم فوعه» به کارگردانی مصطفی آقامحمدلو «روزی روزگاری سینما» به کارگردانی علیرضا شمالی «شرایط» به کارگردانی سیدجواد حسینی «شیهه دور» به کارگردانی صمد قربان‌زاده «صوراحیل» به کارگردانی اسماعیل عظیمی «فیل سفید» به کارگردانی مهدی برجیان «قو» به کارگردانی بهناز سلیمانی «قوتار» به کارگردانی علی علیزاده «کمپانی» به کارگردانی ایلناز خیرخواه «کینوپیو» به کارگردانی فرزانه قائمی‌زاده «ناسوخ» به کارگردانی اصغر عباسی «نام، نام خانوادگی» به کارگردانی نازنین چیت‌ساز هستند.

در سومین روز چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با عنوان «روز کتاب و سینما» نام‌گذاری شده است؛ در این روز نامزدهای بخش ویژه «کتاب و سینما» اعلام شده و جوایز رتبه‌های دوم و سوم اهدا خواهد شد.

بر همین اساس جایزه اول این بخش نیز در آیین اختتامیه جشنواره به فرد برگزیده تعلق خواهد گرفت. تندیس جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به‌ نفر اول، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به‌ نفر دوم و دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به‌ نفر سوم منتخب این بخش ویژه از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران تعلق خواهد گرفت.

جایزه ویژه «کتاب و سینما» نیز شامل دیپلم افتخار و حمایت از فیلم‌نامه اقتباسی داستانی بنا به شیوه‌نامه نگارش فیلم‌نامه کوتاه اقتباسی تا مبلغ سه میلیارد ریال با حمایت مشترک خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن سینمای جوانان ایران) نیز همزمان با هفته کتاب اهدا می‌شود.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا