درباره راه‌اندازی رشته مشترک «روان‌شناسی فضای مجازی» بین دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه مالی روسیه

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاونان دانشگاه مالی روسیه در دیدار با رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در خصوص راه‌اندازی رشته روان‌شناسی فضای مجازی و زمینه‌های همکاری مشترک میان این دو دانشگاه تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این دیدار ضمن معرفی ظرفیت‌های دانشگاه علامه‌طباطبائی و بهره‌مندی این دانشگاه از حضور استادان بنام و متخصص در حوزه علوم انسانی و اجتماعی گفت: با توجه به رشته‌های مشترک میان دو دانشگاه، حضور استادان برجسته و نیز علاقه‌مند به توسعه روابط بین‌المللی، این دانشگاه در زمینه تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و نیز اعزام دانشجویان برای شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت و استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی دانشگاه مالی آماده همکاری دوجانبه است. 

وی با اشاره به استقبال دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی از راه‌اندازی رشته روان‌شناسی فضای مجازی بین دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه مالی روسیه گفت: باید با برگزاری نشست‌های مشترک درخصوص محتوا و سرفصل‌های آموزشی، مدت تحصیل دانشجویان در دو کشور و نوع پذیرش در این رشته، به نتیجه مشترک برسیم.

علاقمندی به برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت هستیم

آنا سیچولینا، معاون پژوهشی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه مالی در این دیدار گفت: دانشگاه مالی به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ و با سابقه روسیه، امسال ۱۰۵ سالگی خود را جشن می‌گیرد. این دانشگاه در زمینه تربیت متخصصان در حوزه علوم سیاسی، علوم اجتماعی و زبان‌های خارجی سابقه طولانی دارد.

وی با اشاره به علاقه‌مندی دانشگاه مالی برای تمرکز در موضوعات مختلف از جمله رشته اقتصاد بین‌الملل، گفت: علاقه‌مند هستیم دوره‌های کوتاه‌مدت رشته اقتصاد بین‌الملل و زبان فارسی توسط استادان دانشگاه علامه‌طباطبائی در این دانشگاه برگزار شود.

معاون پژوهشی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه مالی روسیه گفت: این دانشگاه یکی از پنج دانشگاه روسیه است که می‌تواند دانشجویان خود را انتخاب کند. بنابراین ما می‌توانیم دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی را به صورت رایگان پذیرش کنیم.

وی در بخشی از این نشست با تقدیم دعوت‌نامه رسمی رئیس دانشگاه مالی به دکتر معتمدی برای شرکت در نشست سالیانه این دانشگاه، بیان کرد: نشست دانشگاه مالی، نشست مهمی در روسیه است که مقامات و سفیران زیادی از کشورهای مختلف در آن حضور دارند و امیدواریم با حضور شما در این نشست، قرارداد اجرایی راه‌اندازی رشته مشترک روان‌شناسی فضای مجازی را به صورت رسمی امضا کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، گسترش و تعمیق همکاری‌ها در زمینه راه‌اندازی رشته‌های مشترک جدید، تبادل استاد و دانشجو، ایجاد زمینه برای چاپ مقالات استادان و دانشجویان در مجله‌های تخصصی دو دانشگاه، برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن زمینه‌های همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی از جمله برگزاری نشست‌ها، سخنرانی‌های علمی و چاپ مقالات علمی در نشریات نمایه شده بین‌المللی دو دانشگاه از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

 دانشگاه مالی روسیه یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور در زمینه آموزش نیروهای متخصص در حوزه علوم اقتصادی، علوم سیاسی، علوم اجتماعی و علوم ارتباطات است که زیرنظر مستقیم نخست وزیری این کشور اداره می‌شود. این دانشگاه با حدود ۵۰ هزار دانشجو، ۲ هزار دانشجوی خارجی در ۲۴۰ رشته با ۱۶۰ دانشگاه در حوزه داخلی و بین‌المللی همکاری مشترک دارد.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا