معرفی هیئت انتخاب «سینمای بین‌الملل» جشنواره فیلم کوتاه تهران

انتشارات موفقیت‌شناسی

محمدحسین تمجیدی، نیما عباس‌پور، عطا مجابی، مهدی فرد قادری، یوسف کارگر، احمدعلی سجادی صدر و محمد رحمتی مسئولیت انتخاب آثار راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای بین‌الملل چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را برعهده داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، اعضای هیئت انتخاب بخش مسابقه «سینمای بین‌الملل» چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به شرح زیر معرفی شدند:

محمدحسین تمجیدی
محمدحسین تمجیدی متولد ۱۳۳۸ در تهران، عضو هیات علمی وزارت علوم، مستندساز و استادیار بازنشسته دانشگاه‌های تهران، سوره، هنر و معماری پارس و صداوسیما و دانش‌آموخته کارگردانی سینما و مطالعات عالی پژوهش هنر است. عضویت در آکادمی علمی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه ABU، تألیف و ترجمه کتب موسیقی فیلم، بازاندیشی در سینمای مستند و زیبایی شناسی تلویزیون و مقالات متعدد در فصلنامه هنر، نیم‌سالانه زیباشناخت و فصلنامه دیداری شنیداری، و بنیان‌گذاری همایش مطالعات فیلم کوتاه به همت انجمن سینمای جوانان ایران از دیگر سوابق این هنرمند است.

وی پیش از این برنده جوایزی از جمله پالادین نقره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی-پالرمو ایتالیا برای مستند «قهرمانی»، بهترین کارگردانی مستند از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایران‌گردی و جهان‌گردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مستند «همسایگان خزر»، بهترین کارگردانی مستند از جشنواره استانی سازمان صداوسیما برای مستند «درخت و دریا» بوده و سابقه داوری در بخش مستند بیش از ۲۰ جشنواره داخلی و بین‌المللی را در کارنامه کاری خود دارد.

«درخت و دریا (مستند ۱۶ میلی متری)»، «پنجره‌ای به ایران»، «لحظه زودگذر کسوف» و «ایران» عناوین برخی از آثار مستند اوست.

نیما عباس‌پور
نیما عباس‌پور متولد ١٣٥٢ در تهران کارگردان و دانش‌آموخته دوره آموزش فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران است. وی ساخت ۱۱ فیلم کوتاه داستانی و تجربی و چهار مستند تلویزیونی را در کارنامه کاری خود دارد و پیش از این عضو هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران (خانه سینما) از سال ۱۳۸۸ الی ۱۳۹۵، مدیر هماهنگى و دبیر آکادمى داورى جشن فیلم کوتاه خانه سینما در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵، عضو هیات انتخاب و داوری جشنواره‌های متعددی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جشنواره فیلم فجر، جشنواره بین‌المللى فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان، جشن تصویر سال، جشنواره فیلم موج کیش، جشنواره بین‌المللى فیلم رشد و… بوده است. کسب مدال نقره یونیکا در سال ٢٠۱٠ برای فیلم کوتاه «جنگل» از جمله جوایز و افتخارات این هنرمند است.

عطا مجابی
عطا مجابی فیلم‌ساز، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده فیلم کوتاه و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ادبیات دراماتیک از دانشکده هنر و معماری تهران است. او از سال ۱۳۸۱ فیلم‌سازی را در انجمن سینمای جوانان قزوین آغاز کرده و علاوه بر کسب جوایزی در جشنواره‌های بین‌المللی و داخلی به عنوان فیلم‌ساز، چند جایزه بین‌المللی را در حوزه پیچینگ کسب کرده است. از فیلم‌های او می‌توان به جناکات (محصول مشترک ایران و ایتالیا-۱۴۰۱)، «مردی که اینجا نبود» (۱۳۹۵)، «سینه‌ساید یا هیچکس باور نمی‌کنه، ولی پلیس‌ها بیخودی افتادن دنبال من» (۱۳۹۸) و «سوگند به شب» (۱۳۸۵) اشاره کرد.

مهدی فرد قادری
مهدی فردقادری متولد ۱۳۶۵ در نیشابور، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده سینما است. وی رئیس هیئت داوران جشنواره اورسیا روسیه، عضو هیئت داوران چند جشنواره بین‌المللی ازجمله جشنواره ایسکیا ایتالیا، برنوشانزده جمهوری چک، فیلم‌های اول و دوم قزاقستان، بوگورا بنگلادش، ترسناک روسیه بوده است. وی پیش از این کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آزردگان»، کارگردان، نویسنده و مجری طرح سینمایی «بی وزنی»، کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی «جاودانگی»، تهیه¬کننده فیلم بلند «پسر»، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده فیلم‌های کوتاه «لذت‌های گناه آلود»، «ماجرای یک شب بارانی»، «گرامافون» و «روایت آینه‌ای داستان‌های ساده»، کارگردان و نویسنده فیلم‌های کوتاه «گلدانی که پاییز می‌شود»، «دایره‌های معکوس» و «تناوب»، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده فیلم مستند «زندگی خورشید» و نویسنده کتاب «مردی که هیچ زنی دوستش نداشت» بوده است.

حضور در بیش از چهل جشنواره بین‌المللی ازجمله جشنواره فیلم مونیخ آلمان و ترانسیلوانیا رومانی با فیلم سینمایی «جاودانگی»، حضور در چند جشنواره جهانی و دریافت جوایزی از آمریکا و اروپا با فیلم سینمایی «بی وزنی»، حضور در بیش از ۵۰ جشنواره بین‌المللی با فیلم‌های کوتاه و دریافت بیش از ۲۰ جایزه جهانی از دیگر سوابق این هنرمند است.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا