افتتاح مرکز فناوری و نوآوری توانبخشی فیاض‌بخش تهران

انتشارات موفقیت‌شناسی

مرکز فناوری و نوآوری‌های توانبخشی شهید دکتر فیاض‌بخش صبح امروز یکشنبه با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، این مرکز با هدف حمایت از استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا در حوزه توانبخشی مددجویان و معلولان، توسعه فناوری و اکوسیستم فناوری و توسعه شبکه فعالان حوزه توانبخشی راه‌اندازی شد.

مرکز فیاض‌بخش توسط صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تجهیزات پزشکی با همکاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی-بهداشتی ایران احداث شد. این مرکز طی تفاهمنامه‌ای که در شهریور سال ۱۴۰۰ منعقد شده است، امروز به بهره‌برداری رسید.

این مرکز به ارائه خدمات مالی، استقرار استارتاپ ها، خدمات شتابدهی استارتاپ‌ها، مانیتورینگ و آموزش مشاوره به استارتاپ‌ها می‌پردازد. وجود فضای نمایشگاهی بخشی از ویژگی‌های این مرکز است تا دستاورهای حوزه فناورانه در آن به نمایش گذاشته شود.

این مرکز با زیربنای ۱۵۰۰ متری تنها مرکز فناوری و نوآوری توانبخشی کشور محسوب می شود.
 

بازار گسترده‌ای از تقاضای فناوری در حوزه توانبخشی وجود دارد

دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این مراسم اظهار داشت: حوزه توانبخشی بازار گسترده ای در حوزه فناوری و نوآوری دارد. همچنین  ظرفیت بزرگی در حوزه بازار تقاضای فناوری توانبخشی وجود دارد و باید در این زمینه از استارتاپ‌ها حمایت کرد. 

وی افزود: امروز حوزه هایی در آموزش عالی وجود دارد که نمی دانیم با آنها چکار کنیم. متاسفانه طی چند دهه رشته‌های تاسیس شده که برای آن نیازسنجی نشده است اما حوزه هایی مانند حوزه توانبخشی هستند که در بطن زندگی مردم وجود دارد. باید گفت تا بشر هست، حوزه سلامت و توانبخشی هم وجود دارد و بازار نیاز برای آن گسترده و فراهم است. 

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: ما در کشور حوزه های علمی متعددی داریم و اگر منصفانه بخواهیم، نگاه کنیم در حوزه سلامت با سرمایه‌گذاری که در چهار دهه اخیر اتفاق افتاده است، ایران جزو کشورهای سرآمد و مطرح دنیا محسوب می شود.

وی ادامه داد: توان علمی مناسب، تجربه گسترده و استعدادهای بی‌نظیر همگی می توانند برای استفاده در جهت تولید فناورانه موثر باشند؛ از این رو، با توجه به هدف دانشگاه ها و بازار کار جوانان، بسیاری از دانشجویان و دانش پژوهان به دنبال ایجاد شرکت‌هایی در جهت تولید نیازهای سلامت و توانبخشی هستند. 

معاون علمی رییس جمهور با اشاره به راه اندازی مرکز توانبخشی فیاض بخش اظهار داشت: چنین مراکزی می توانند به محل تلاقی دانش و دستاورهای علمی برای رفع نیاز توانبخشی و سلامت باشند و نباید در این فضا متوقف شوند. این مجموعه باید فضای شروع کار هسته های علمی از جمله دانشجویان باشد و باید کمک کرد که این هسته ها به شرکت‌های پویا تبدیل شوند. 

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا