حضور ۳۵ استاد دانشگاه شهید بهشتی در میان پژوهشگران پُراستناد دنیا

۳۵ عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در زمره پژوهشگران پُراستناد ۲ درصد دنیا قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، بنابراعلام موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، بر اساس عملکرد استنادی یک ساله در سال ۲۰۲۲، ۲ هزار و ۱۳۸ پژوهشگر با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران در میان تعداد کل ۲۱۰ هزار و ۱۹۸ پژوهشگر بین‌المللی حضور دارند.

آخرین یافته‌های پروژه مشترک الزویر و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد که به «فهرست دانشگاه استنفورد» معروف شده است. تازه‌ترین به روز رسانی این پایگاه در مهر ماه ۱۴۰۲ (اکتبر ۲۰۲۳) منتشر شد، این فهرست، عملکرد استنادی نویسندگان را به ازای بروندادهای پژوهشی منتشر شده آنان در بازه زمانی ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۲ در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی تحلیل کرده و بر این اساس، نویسندگانی را که در زمره پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر جهان قرار گرفته اند، معرفی کرده است.

این پایگاه در هر نسخه، دو فهرست از پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان را منتشر می کند. تفاوت این دو فهرست در بازه زمانی استنادهای تحلیل شده است: در یکی از فهرست های اعلام شده، بازه زمانی استنادهای دریافتی یک ساله است و در فهرست دیگر، بازه زمانی استنادهای دریافتی از سال ۱۹۹۶ به بعد در نظر گرفته می شود. در این گزارش فهرست پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر ایران بر اساس عملکرد استنادی یک ساله آمده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، در فهرست منتشر شده بر اساس عملکرد استنادی یک ساله در سال ۲۰۲۲، تعداد ۲ هزار و ۱۳۸ پژوهشگر با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران در میان تعداد کل ۲۱۰ هزار و ۱۹۸ پژوهشگر بین‌المللی حضور دارند. شمار پژوهشگران ایرانی در سال ۲۰۲۲ ( تعداد ۲۱۳۸ نفر ) نسبت به سال ۲۰۲۱ (۱۹۴۱ نفر) ۱۵/۱۰ درصد افزایش داشته است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا