دوره دکتری تخصصی مالکیت فکری ایجاد خواهد شد

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با امضای تفاهم‌نامه‌، برای ایجاد دوره دکتری تخصصی مالکیت فکری و ارتقای دانش مالکیت فکری توافق کردند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضای محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رسید، دو طرف با هدف رشد دانش مالکیت فکری، همکاری آموزشی و پژوهشی خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، همکاری در تحلیل، بررسی و تجاری‌سازی اختراعات، مدل‌های مصرفی، علائم تجاری و طرح‌های صنعتی و گسترش ثبت نشانه‌های جغرافیایی، منابع ژنتیکی و دانش سنتی و فلوکور بین وزارت علوم و سازمان ثبت اسناد و املاک افزایش می‌یابد.

همچنین برگزاری رویدادها مشترک اعم از دوره‌ها، کارگاه‌ها، سمینارها و همایش‌ها در راستای توانمندسازی ذینفعان مالکیت فکری و تدوین محتوای آموزشی در راستای آگاهی بخشی عمومی و تخصصی از حقوق مالکیت فکری از مفاد این تفاهم نامه است.

طرفین این تفاهم‌نامه موافقت کردند در خصوص پروژه‌های ملی و بین‌المللی مربوط به مالکیت فکری و ارتقای جایگاه بین‌المللی و تدوین ضوابط حمایت مالی از تجاری‌سازی اختراعات مدل‌های مصرفی علائم تجاری و طرح‌های صنعتی و اعطای گرانت مالکیت فکری همکاری کنند.

از موارد دیگر این تفاهم‌نامه می‌توان تدوین راهبرد مبایعه‌نامه‌های مدل مالکیت فکری برای پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و راه‌اندازی دوره دکتری تخصصی مالکیت فکری و همچنین تالیف و ترجمه متون تخصصی مالکیت فکری اعم از کتاب مجله و مقالات کاغذی و الکترونیکی را نام برد.

حمایت از سازکارهای ارزش گذاری سرمایه‌گذاری و فروش دارایی‌های ناشی از آفرینش‌های فکری همکاری در جهت ایجاد کارگزاری‌های مالکیت فکری در پارک‌های علم و فناوری انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک در حوزه مالکیت فکری و همکاری در راه‌اندازی نشریه علمی مالکیت فکری از مفد دیگر این تفاهم‌نامه است.

در این تفاهم‌نامه همکاری در زمینه ایجاد ساز و کار مناسب برای داوری درخواست‌های ثبت اختراعات نیز بیان شده است.

اعطای جایزه ملی مالکیت فکری و برند برتر شرکت های فناور و دانش بنیان

بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت علوم و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای اعطای جایزه ملی مالکیت فکری و انتخاب برند برتر شرکت‌های فناور و دانش بنیان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

همکاری برای توانمندسازی دفاتر مالکیت معنوی در پارک‌های علم و فناوری و تأسیس مرکز داوری مالکیت فکری از دیگر مفاد مهم این تفاهم‌نامه است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا