مدال نقره نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی اختراعات سئول ۲۰۲۳ به مخترع جوان ایرانی رسید

«حمزه نجفی مهر» مخترع جوان ایرانی، مقام دوم و مدال نقره جهانی از نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی اختراعات سئول ۲۰۲۳ را دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، این اختراع با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و واقعیت مجازی به توسعه و تحول برندهای شخصی و کسب و کارها کمک می‌کند.

نجفی‌مهر مخترع ۳۱ ساله و عضو رسمی فدراسیون جهانی مخترعین درخصوص اینکه چگونه به فکر ساخت چنین اختراعی افتاده است، گفت: سال ها پیش که رشته کامپیوتر را انتخاب کردم در همان ماه های اول به نوآوری در حوزه فناوری بسیار علاقمند شدم و همین موضوع مسیر علمی من را کاملا تغییر داد.

وی افزود: از آن سال تا به امروز ایده‌های زیادی در زمینه‌های مختلف داشتم. در سال ۱۴۰۱ اولین اختراع بین المللی‌ من که یک ماشین مدیریتی و امضا بود را به ثبت رساندم. این‌ طرح من مورد استقبال قرار گرفت و توانستم ۲ مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز جهانی را از کشورهای لهستان، تایلند، سوئیس و کره جنوبی دریافت کنم.

این مخترع تاکید کرد: بعد از ثبت طرح اول و موفقیت نسبی در عرصه‌ نمایشگاهی، برنامه ریزی مدونی جهت تولید به شکل انبوه اختراع خود را ترتیب دادم و در حال حاضر در مرحله‌ی مذاکره با سرمایه گذاران مشتاق به این اختراع هستم.

نجفی مهر ادامه داد: از ابتدای تابستان و با توجه به نیاز های مکرر ملموس در حوزه‌ فعالیت شخصی خودم، اقدام به طراحی ایده‌ی جدید و آماده سازی آن نمودم. با توجه به پیشرفت چشمگیر مباحث مرتبط با هوش مصنوعی و نقش کلیدی آن در ایجاد راهکارهای خلاقانه، طرح جدیدم را جهت حضور در رویداد شهر سئول کشور کره جنوبی از طریق دفتر نمایندگی فدراسیون مخترعین در کشور ارسال کردم.

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات سئول همه ساله زیر نظر و حمایت مستقیم انجمن توسعه اختراع و فناوری کشور کره جنوبی «KIPA» و با حمایت اداره ثبت اختراعات کشور کره جنوبی «KIPO»، سازمان مالکیت فکری ملل متحد «WIPO»، حمایت فدراسیون جهانی مخترعین «IFIA»، سازمان های علمی و تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعین و وزارتخانه‌های علوم، آموزش و تحقیقات بیش از ۳۰ کشور از جمله فرانسه، آلمان، رومانی، روسیه، کرواسی، مالزی، مجارستان، پرتغال، هلند، اسپانیا، چین، بوسنی و تایلند برگزار می شود.

برگزاری این عرصه مهم بین المللی فرصتی جهت معرفی و آشنایی مخترعین و نوآوران کشور جمهوری اسلامی ایران با مجامع علمی، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با اختراعات و مخترعین در سطح بین‌المللی و کسب اطلاعات از اختراعات و فناوری‌های روز دنیا و همچنین جهت ارائه اختراعات ثبت شده مخترعان کشور در سطح بین‌المللی و نیز عرصه‌ای برای ورود به بازارهای جهانی و یافتن حمایت کننده مالی برای تولید دستاوردهای علمی است.

نمایشگاه سئول به عنوان یکی از مهم ترین و معتبر ترین رویدادهای جهان در حوزه اختراعات و نوآوری نخستین رونمایی از این اختراع است.

این رویداد اول تا چهارم نوامبر ۲۰۲۳ (۱۰ تا ۱۳ آبان) در سالن COEX شهر سئول، پایتخت کره جنوبی و با حمایت سازمان های تاثیر گذار جهانی مانند سازمان مالکیت فکری ملل متحد «WIPO»، حمایت فدراسیون جهانی مخترعین «IFIA» و تحت حمایت اداره ثبت اختراعات کره جنوبی، وزارت خانه های علوم و آموزش و همچنین نمایندگانی از ۳۵ کشور دنیا برگزار شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا