محمد درویشی: اولین سینماسیار جشنواره فیلم مدرسه راه‌اندازی شد

دبیر اجرایی جشنواره فیلم مدرسه از آغاز سفر‌های سینماسیار این رویداد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد درویشی، دبیر اجرایی جشنواره فیلم مدرسه از آغاز سفر‌های سینماسیار این رویداد خبر داد و گفت: اولین سینماسیار جشنواره فیلم مدرسه از ۱۴ آبان‌ماه به مناسبت روز دانش‌آموز سفر‌های خود را آغاز کرده و به مدت ۸ شب در مناطق کم‌برخوردار ۱۵ استان کشور فیلم‌های جشنواره دانش‌آموزی را نمایش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، درویشی با بیان اینکه شهر‌هایی که دسترسی دشوار یا گرانی برای سینما دارند، مورد توجه ما برای سفر سینماسیار هستند، گفت: این سینماسیار به شهر‌های طالقان، قزوین، رودبار، طارم، خلخال، میانه، تکاب، بیجار، سنقر، دلفان، نهاوند، شازند، کاشان، قم و گرمسار سفر خواهد کرد.

درویشی افزود: در این سینماسیار، ما فیلم‌های منصور، لوپتو و دو فیلم هم از برگزیده جشنواره مدرسه در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم را نمایش می‌دهیم. ما با ورود به هر استان، علاوه بر نمایش فیلم برای کودکان و نوجوانان، به شناسایی استعداد‌ها و علاقه‌مندان به فیلم‌سازی می‌پردازیم و سپس برنامه‌های تشویقی و آموزشی برای آن‌ها خواهیم داشت تا به نوجوانان فیلم‌ساز تبدیل شوند. در ادامه بعد از ارزیابی‌های ما، این فیلم‌سازان وارد باشگاه‌های ما می‌شوند و دست به فیلمسازی می‌زنند تا برای هم‌سن و سال‌های خودشان نمایش داده شود.

درویشی افزود: جشنواره فیلم مدرسه از سومین دوره برپایی با حوزه هنری انقلاب اسلامی همکاری داشته است و از سال گذشته که حوزه هنری کودک و نوجوان راه‌اندازی شد به شکل جدی‌تری این همکاری ادامه یافت، اما در نهمین دوره برپایی جشنواره فیلم مدرسه، حوزه هنری کودک و نوجوان برگزارکننده اصلی آن است.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم مدرسه در ادامه گفت: بخش‌های اصلی نهمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه شامل موضوعات داستانی، انیمیشن، مستند، نماهنگ و آیتم تلویزیونی و بخش جانبی این رویداد شامل موضوعات فیلمنامه‌نویسی، موسیقی فیلم و نماهنگ و اقلام تبلیغاتی فیلم (پوستر، عکس پشت صحنه و تیزر) است. دانش‌آموزان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به صورت فردی یا گروهی یا به صورت مشترک و بدون محدودیت در ارسال تعداد آثار در این رویداد حضور داشته باشند.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در نهمین دوره جشنواره فیلم مدرسه می‌توانند تا پایان آذرماه آثار خود را به تارنمای جشنواره (www.madresefestival.ir) ارسال و بارگذاری کنند. اختتامیه این جشنواره نیز اسفندماه سال جاری با معرفی برگزیدگان برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا