کارنامه فرهنگی دانشجویان در سامانه «فرهنگ نما» ثبت می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از راه‌اندازی سامانه فرهنگ نما در وزارت علوم خبر داد و گفت: براین اساس تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در این سامانه ثبت و  کارنامه فرهنگی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل روز پنجشنبه در آیین اولین نکوداشت دانش‌آموختگان ممتاز شاهد و ایثارگر در اردوگاه شهید باهنر در سخنانی، نکوداشت دانشجویان شاهد و ایثارگر را کاری ارزشمند دانست و خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان شاهد و ایثارگر همچون پدران خود پرتلاش هستید و تلاش می‌کنید که بهترین باشید.
وی با اشاره به هم نشینی خود با رزمندگان در دوران دفاع مقدس یادآورشد: رزمندگانی که به فیض شهادت نائل آمدند رفتار و کردار متفاوتی داشتند چراکه خلوص و صداقت در شهدا نهادینه شده و روح آنها را متفاوت ساخته است.

زلفی‌گل خطاب به دانشجویان شاهد و ایثارگر تاکیدکرد: باید بدانیم که حفظ فرهنگ ایثار و شهادت از اهمیت فراوانی برخوردار است. اگرچه حفظ فرهنگ ایثار و شهادت سخت است اما با پشتکار و تلاش می‌تواند محقق شود.
وی با بیان اینکه دانشجویان شاهد و ایثارگر نه تنها در عرصه علمی بلکه در عرصه فرهنگی هم باید سرآمد باشند به دانشجویان کل کشورتوصیه کرد در کنار فعالیت‌های علمی در عرصه فرهنگی نیز فعالیت کنند و همانطور که بخشی از ساعات باید به مطالعه دروس تخصصی اختصاص یابد، بخشی نیز به امور فرهنگی پرداخته شود.

وزیرعلوم افزود: فعالیت‌های فرهنگی متعددی در دانشگاه انجام می‌شود و من از شما می‌خواهم که با توجه به علاقه خود در یک زمینه فرهنگی فعالیت کنید.

وی در ادامه، از راه اندازی سامانه فرهنگ نما در وزارت علوم خبرداد و گفت: براین اساس تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در این سامانه ثبت و کارنامه فرهنگی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

زلفی گل با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌های فردی از اهمیت فراوانی برخوردار است، تاکیدکرد: ما باید بدانیم که چگونه از تمام ظرفیت خود استفاده کنیم و بتوانیم از عمرمان بهترین استفاده بهینه را داشته باشیم. نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و در جهت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف گام برداریم.

وزیر علوم با یادآوری وجود فرهنگ ارباب‌رعیتی و سلطنتی در تاریخ کشورمان گفت: به واسطه این تاریخ برخی فرهنگ‌ها در کشور نهادینه شده است. هنگامی که حاکم یک کشور جائر باشد قانون‌شکنی یک هنر به حساب می‌آید اما قوانین جمهوری اسلامی بر اساس شرع است و در چنین شرایطی قانون‌گریزی نه تنها جرم است بلکه خلاف شرع نیز به حساب می‌آید.

زلفی گفت: شما دانشجویان شاهد و ایثار وارث فرهنگ ایثار و شهادت هستید. باید از قدرت جاذبه برخوردار باشید و با محبت، مدارا، اخلاق و ادب بتوانید دیگران را به خود جذب کنید و به یک مرجع امن تبدیل شوید.
وی به دانشجویان توصیه کرد: هنگامی که درس می‌خوانید کلاه بر سر خود نگذارید و اگر مطلبی را متوجه نشدید از کنار آن مطلب نگذرید و تمام تمرکز خود را صرف آن مطلب کنید.

برنامه وزارت علوم برای اعلام نام اساتید در دفترچه راهنمای کنکور

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در ادامه مطالعه کتب و مقالات دیگر اساتید را منجر به بهره مندی رایگان از تجربیات دیگران دانست و افزود:چرا آنها دیدگاه‌های متفاوتی دارند و شما با مطالعه آن از تمام مسائل آگاه می‌شوید و عقل به معنای استفاده از تجربه دیگران است.

زلفی گل، نقش استاد راهنما در دوران تحصیلات تکمیلی شامل مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری را بسیار مهم خواند و از دانشجویان خواست به انتخاب استاد راهنما بسیار توجه کنند چرا که استاد راهنما می‌تواند در هنگام نگارش پایان‌نامه یا رساله نقش موثری ایفاکنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین با اشاره به اینکه، دانشجویان در کشورهای خارجی با تجزیه و تحلیل فراوان استاد راهنما انتخاب می‌کنند تصریح کرد: ما نیز در وزارت علوم در نظر داریم که در دفترچه راهنمای کنکور جزئیات اساتید یک گروه را اعلام کنیم تا دانشجویان با توجه به آن نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

زلفی‌گل افزود: این احتمال وجود دارد که یک استاد ارزشمند باشد اما در دانشگاه‌های سیستان‌وبلوچستان یا دیگر استان‌ها حضور داشته باشد ضمن اینکه ما باید بدانیم که دانشگاه محل تحصیل نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

اولین نکوداشت دانش آموختگان ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور روز پنجشنبه با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری و هاشم داداش پور رییس سازمان امور دانشجویان و تعدادی از روسای دانشگاهها در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا