کارگاه آموزشی متاورس و گردشگری برگزار خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: برگزاری یک دوره کارگاه ‌آموزش متاورس برای مدیران گردشگری و فعالان بخش خصوصی این صنعت برنامه‌ریزی کردیم.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، مهدیه بُد به اهمیت افزایش آگاهی مدیران فعال در حوزه صنعت گردشگری درباره هوش مصنوعی و متاورس اشاره کرد و گفت: بدون تردید توسعه و نفوذ این نوع فناوری‌ها در ابعاد مختلف زندگی اجتناب‌ناپذیر است، بنابراین این ضرورت احساس شد که در لایه‌های مدیریتی تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرا حوزه گردشگری در هر دو بخش دولتی و خصوصی، یک دوره کارگاه ‌آموزش متاورس برگزار کنیم.

وی بر ضرورت تدوین قوانین مربوط به حوزه فناوری‌های جدید مانند متاورس و هوش مصنوعی تاکید کرد و گفت: اگر به همین منوال دست روی دست بگذاریم بدون آگاهی و آشنایی وارد جهان هوش مصنوعی و متاورس شویم، این فناوری قطعا تهدیدزاست، بنابراین پیش از هر اتفاق و آسیبی سیاست‌گذاران و قانون‌گذاران باید مسائل حقوقی این حوزه‌ها را بررسی و قوانین آن را تدوین کنند.

اگر به همین منوال دست روی دست بگذاریم بدون آگاهی و آشنایی وارد جهان هوش مصنوعی و متاورس شویم، این فناوری قطعا تهدیدزاست

معاون فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: دیجیتال‌سازی آثار میراث فرهنگی اولویت ما است، اخیرا وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم همکاری امضا کردند که پژوهشگاه میراث فرهنگی متولی اجرای بندهای حوزه فناوری این تفاهم شده است.

وی گفت: طراحی نرم‌افزارهای موزه‌ای‌، تدوین اطلس‌های مختلف حوزه میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس، جلب توجه و تمرکز استارتاپ‌ها و دانش بنیان‌ها به سمت فعالیت در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، از برنامه‌های اولویت‌دار معاونت فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است، البته برنامه‌های آموزشی رویکرد و محور اصلی ما در هر کدام از این بخش‌هاست.

بُد تاکید کرد: از هر طرف به حضور استارتاپ‌های حوزه فناوری در حوزه میراث فرهنگی نگاه کنیم، رابطه برد-برد است، حضور استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها مسیر معرفی آنچه را که باستان‌شناسان و کاوشگران ما از دل خاک بیرون می‌آوردند به جامعه خودمان و جهانیان، تسهیل می‌کند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا