درباره راه‌اندازی خدمات آنلاین صدور گواهینامه نمایه مقالات نویسندگان در نشریات علمی کشور

معاون توسعه بانک ها و خدمات تخصصی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، از راه‌اندازی خدمت آنلاین صدور گواهینامه نمایه مقالات نویسندگان در این مرکز، برای نویسندگان مقالات علمی منتشر شده در نشریات مصوب کشور، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، محمدمهدی مشیدی افزود: پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID)، نشریات علمی کشور مصوب کمیسیون‌های دو وزارت‌خانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با بیش از ۲۳۰۰ عنوان نشریه در اختیار دارد و اطلاعات این نشریات از سال ۱۳۷۹ تاکنون در این بانک ثبت و نگهداری شده است.

وی ادامه داد: از آنجا که نویسندگان مقالات به هر دلیل نتوانسته‌اند نسخه چاپی مقالات منتشر شده خود را در نشریه پیدا کنند یا به‌دلیل الکترونیکی شدن نشریات، امکان تهیه نسخه چاپی مستند و قابل قبول برای ارایه به مراجع و سازمان‌ها امکان‌پذیر نبوده است، این مرکز برآن شد تا سرویس آنلاین صدور گواهی‌نامه نمایه مقالات در این پایگاه را با اطلاعات دقیق کتاب شناختی و کد شناسه یکتا با قابلیت رصد و مشاهده مقاله در بستر وب تهیه کند.

مشیدی تاکید کرد: این سرویس هم‌اکنون برای نویسندگان مقالات نشریات فارسی و انگلیسی مصوب کشور که مقاله آن ها در پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) نمایه شده، فراهم شده است.

وی با بیان این که این مرکز با تجربه قریب به بیست ساله خود سعی دارد نیازهای علمی علاقه مندان به پژوهش را شناسایی و در اولویت خدمت‌رسانی قرار دهد، از مخاطبان دعوت کرد نظرات و نیازهای اطلاعاتی خود را از طریق درج در سامانه نظرسنجی این مرکز به نشانی https://sid.ir/۲۴۱۸ اعلام دارند.

مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) تاکنون در کنار بانک‌های اطلاعاتی ارایه شده خود با قابلیت دسترسی آزاد برای علاقمندان، سرویس‌های متنوع علمی همچون سامانه ترجمه و ویرایش تخصصی متون علمی (STRS)، برگزاری کارگاه‌ها و ارائه فیلم‌های آموزشی، ارائه گزارش‌های استنادی نشریات (JCR) و موضوعات داغ علمی و همچنین استخراج ابر واژگان و بسیاری از گزارش‌های علم‌سنجی دیگر را به پژوهشگران کشور ارایه کرده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا