استاد دانشگاه شریف به عنوان مخترع برتر ۲۰۲۳ انتخاب شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

استاد دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب جایزه مخترع برتر (Best Patent Award ۲۰۲۳) کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی (COMSTECH) شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، طبق اعلام کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی (COMSTECH)، جایزه مخترع برتر (Best Patent Award) در سال ۲۰۲۳ مشترکا به دکتر سمیه کوهی دانشیار دانشکده مهندسی کامپیوتر و محققی از کشور مراکش تعلق گرفت.

دو US Patent به همراه ۱۰ مقاله ISI مربوطه، مستخرج از پروژه “طراحی و پیاده سازی پردازشگر نوری داده‌های زیستی” هستند که با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه در آزمایشگاه OPL دانشکده مهندسی کامپیوتر انجام پذیرفتند.

کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی که به اختصار کامستک COMSTECH نامیده می‌شود، یکی از راه‌های رشد و توسعه فناوری و همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای کشورها با یکدیگر است.

این کمیته یکی از مراکز فعال در این زمینه است که به منظور افزایش همکاری‌های علمی و ارتقاء سطوح ارتباطات علمی کشورهای اسلامی تاسیس شده است. کمیته کامستک با هدف و تاکید بر توسعه آموزش‌های تکمیلی، سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات، توجه ویژه به فناوری اطلاعات و مبادله اطلاعات میان کشورهای اسلامی شکل گرفته است.

جوایز این کمیته هر ساله در چهار بخش؛ بهترین پتنت ثبت شده طی پنج سال اخیر که موجب توسعه سیستم‌های تجاری یا دارای تأثیر ماندگار در پیشبرد یک نظریه باشد، بهترین مقاله پژوهشی، محقق جوان زیر چهل سال و بهترین کتاب علمی چاپ شده توسط یک ناشر بین المللی، به محققان مسلمان سراسر جهان اعطا می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا