افتتاح نخستین خانه هنر ویژه بانوان در دهه فجر

دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از افتتاح خانه هنر تا دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عاطفه خادمی مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علی‌ها و گرامیداشت مقام زن و مادر، ضمن تقدیر از مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت نگاه وسیع و فراهم نمودن زمینه‌ای برای ارائه دیدگاه‌های گفتمانی و بسترسازی در موضوع زن و خانوداه، گفت: رویکرد ما در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه بخش متمرکز است، بخش اول امور بانوان شاغل در مجموعه وزارتخانه، بخش دوم امور مرتبط با اصحاب فرهنگ و هنر و در بخش سوم عموم جامعه زنان است. 

خادمی رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان شاغل در وزارتخانه را نظامند برشمرد و ادامه داد: اولین اقدام صورت گرفته در این زمینه، احصاء نظام مسائل کارمندان خانم وزارتخانه به صورت تخصصی توسط یک تیم پژوهشی از دانشگاه تهران انجام شد و در ادامه فاز دوم آن تکمیل خواهد شد. 

مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارائه اختصاصی بسته سیاستی وضعیت بانوان کارمند وزارتخانه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این بسته بدون تکیه بر حضور افراد، قابلیت سیاست گذاری در حوزه بانوان را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی از تلاش‌های صورت گرفته از سوی این دفتر، تکریم بانوان شاغل بوده است، در این زمینه می‌توان به پذیرا بودن بانوان کارمند برای طرح مسائل به صورت موردی و شخصی، تقدیر و دیدار با کل بانوان شاغل در سطح وزارتخانه به بهانه‌ی روز زن در سال گذشته که این موضوع برای آشنایی با همه فضا‌هایی که بانوان وزارتخانه در آن حضور داشته و مشغول فعالیت هستند، موضوعیت داشته و انجام گرفت. 

خادمی با اشاره به برگزاری مجموعه‌ای از برنامه‌ها با تم فرهنگی و هنری برای بانوان در سال گذشته ادامه داد: ضیافت کارمندان با حضور مقام عالی وزارت، تقدیر از جمعی از کارمندان معرفی شده توسط زیر مجموعه‌های مربوطه روز شنبه ۲۳ دی ماه در تالار وحدت انجام خواهد شد.

 وی از تهیه بسته کامل برای هفته گرامیداشت مقام مادر و زن برای کارمندان در سال‌جاری خبر داد وافزود: آغازگر این برنامه‌ها کارگاه شناختی، آموزشی با موضوع تعادل بین کار و خانوداه بود که روز ۱۲ دی ماه با استقبال بانوان برگزار شد و هدیه ناقابلی براساس نظر سنجی از همکاران تهیه و تقدیم آن‌ها شد.

خادمی از رونمایی کتاب «یک زن، یک جهان» به عنوان دیگر برنامه این حوزه یاد کرد و ادامه داد: برای نخستین بار این کتاب برای کارمندان خانم با ارائه چهل نکته کلیدی برای توجه به خود با محوریت خانوداه و بهینه‌سازی شغلی خانم‌ها تهیه و تدوین شده و برای تمامی بانوان کارمند قابل استفاده است، یک جلد از آن به بانوان شاغل وزارتخانه اهدا و یک جلد برای نمونه برای سایر سازمان ارسال شد.

وی در بخش دوم گفتگو به اقدامات صورت گرفته برای اهالی فرهنگ و هنر پرداخت و افزود: سال گذشته به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن و مادر ضیافتی با حضور مقام عالی وزارت ویژه بانوان هنرمند در حوزه‌های مختلف برگزار شد و در همه برنامه‌ها ظرفیت طرح دغدغه‌های بانوان هنرمند با مقام عالی وزارت را فراهم کردیم.

مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح نخستین خانه هنر ویژه بانوان در دهه فجر خبرداد و افزود: برای نخستین بار یک پاتوق و مکان اختصاصی برای بانوان اهالی فرهنگ و هنر، برای برگزاری دوره‌های آموزشی، تجربه حال خوب به وسیله گعده‌های دوستانه فراهم خواهد شد که متولی آن بانوان هنرمند بوده و مجموعه مردمی اداره آن را برعهده خواهند داشت.

عاطفه خادمی در بخش سوم اقدامات در حوزه عموم بانوان جامعه با اشاره به تمرکز ویژه روی مخاطب خاص خود یعنی جامعه دختران نوجوان به عنوان اولین گام این حوزه، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه مبدع و پدیدآورنده سلسله رویداد‌های دا است، این رویداد مخصوص دختران نوجوان، با شعار ارزش آفرینی دختران نوجوان ایران با عنوان «دختران ارزش می‌آفرینند» است.

وی با اشاره به استفاده از کلیدواژه‌ی دختران ارزش می‌آفرینند بر پیاده سازی تصویر الگوی سوم درک شده از گفتمان انقلاب اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: فرم و قالب برگزاری رویداد‌های دا متنوع و متکثر است و برجسته‌ترین ویژگی آن این است تا حد ممکن متولی و برگزار کننده‌ی رویداد بانوان باشند، در دو رویداد گذشته این اتفاق افتاده است. 

مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری رویداد اول در مشهد با تمرکز حوزه کارآفرینی افزود: وجه تمایز آن با سایر رویدادها، محوریت ارزش آفرینی در آن است، بدین معنی که هر اقدام و کنشی در حوزه بانوان باید با ارزش آفرینی همراه باشد.

وی ادامه داد: رویداد دوم در تهران با تمرکز بر ظرفیت دختران هنرجو برگزار شد و برای نخستین بار پیوند حل مسائل اجتماعی به واسطه ابزار هنر صورت گرفت، مورد استقبال دختران نوجوان قرار گرفت و رویداد سوم در دستور کار قرار دارد. 

خادمی با اشاره به جذب بخش قابل توجهی از مخاطب خاص خود یعنی دختران نوجوان دهه ۸۰ توسط رویداد دا ادامه داد: این رویداد برگه برنده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پرداختن و اهتمام در امور دختران نوجوان است.

وی احصاء نظام مسائل و تهیه بسته سیاستی در حوزه کارکنان، خانه هنر بانوان در حوزه اهالی فرهنگ و هنر، رویداد دا در حوزه عموم مردم را به عنوان اقدام زیرساختی اعلام کرد و افزود: رویکرد اصلی ما در تعریف هر اقدام و عملی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای امور بانوان و خانواده ایجاد زیر ساخت و ریل گذاری اقدامات است تا تحت تاثیر رفت و آمد افراد قرار نگرفته و امتداد یابد.

مشاور وزیر در امور اجتماعی و جمعیت با تاکید بر مسئله خانوداه از وجه آسیب‌های اجتماعی و مناطق آسیب زا افزود: این ظرفیت به واسطه تمرکز خاصی که ماموریت دفتر در حوزه اجتماعی داشته فعال شده است، سیاست راهبردی توسط وزارتخانه اعلام شده است و با اولویت گذاری مسائل خانواده است. 

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات متنوعی صورت گرفته از جمله حضور در مناطق آسیب زا و محروم در استان‌های کشور با تمرکز بر کمک به مسئله خانواده و توانمند سازی کنشگران استانی که توسط مجموعه‌های مردمی انجام شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا