نخستین جشنواره بین‌المللی صنعت مد و لباس کشورهای اسلامی اردیبهشت برگزار خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

نخستین جشنواره بین‌المللی صنعت مد، لباس و زیبایی کشورهای جهان اسلام اردیبهشت سال آینده در ترکیه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خاطره استادرضایی معاون امور تعاون و اتحادیه‌های اتاق تعاون استان تهران در نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی صنعت مد، لباس و زیبایی کشورهای جهان اسلام گفت: در حال حاضر در حوزه تولید پوشاک و خدمات آن مشکلاتی در زمینه تولید و بازاریابی، تامین مواد اولیه و طراحی وجود دارد و لذا درصد تسهیلگری در حوزه تعاون و پیش بینی مشوق‌های سرمایه گذاری، تامین مواد اولیه، ایجاد رقابت و فضا‌های ملی برای بحث‌های تعاملی با کشور‌های همسایه هستیم.

وی ادامه داد: دغدغه ایجاد شبکه خدماتی در قالب تعاونی خدمات پوشاک را داریم، ولی دارای قابلیت توسعه دستاورد‌ها در این زمینه هستیم و در تلاشیم بحث شبکه سازی و توانمندسازی تعاونی‌های پوشاک را با جدیت دنبال کنیم تا از این ظرفیت بالقوه حداکثر استفاده را ببریم.

معاون امور تعاون و اتحادیه‌های اتاق تعاون استان تهران در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی صنعت مد و لباس کشور‌های اسلامی اظهار کرد:دبیرخانه این رویداد در قالب برنامه ریزی اصلی به صورت مکمل در اتاق تعاون شکل می‌گیرد و بحث پشتیبانی و ادامه این رویداد و هم افزایی گروه‌های مختلف فعال در عرصه تولید و توزیع و طراحی لباس خانواده نیز درحال اجراست.

وی ادامه داد:یکی از مشکلات تولیدکنندگان بحث تامین مواد اولیه به قیمت و با کیفیت است و ظرفیتی که در بخش تعاون و کشور‌های دارای تشکیلات مشابه ما هستند و مجموعه‌های تعاونی در سطح ملی دارند جزو بازار‌های هدف و مکمل ما به شمار می‌روند.

معاون امور تعاون و اتحادیه‌های اتاق تعاون استان تهران تصریح کرد:یکی از برنامه‌های دیگر ما تشکیل تعاونی‌های چندملیتی است و بنابر میزان تعامل متناسب در سطح آموزشی و پژوهشی، طراحی و تولید و عرضه مشترک با ایجاد برند‌های مشترک در کشور‌های اسلامی تلاش داریم از قابلیت تعاون در این صنعت استفاده مطلوب تری داشته باشیم.

فاطمه شیردستیان کارشناس ارشد کارآفرینی و فعال حوزه حجاب و عفاف نیز در این نشست اظهار کرد: به عنوان نماینده پوشاک تعاونی‌های استان تهران در این جشنواره حضور داریم و قرار است تعاونی‌های پوشاک به این رخداد عظیم کمک کنند و با توجه به نیاز‌ها وظرفیت‌هایی که در این عرصه است تعاونی‌ها می‌توانند از این فرصت به دست آمده در جهت رشد حوزه تولید پوشاک استفاده کنند.

وی افزود: امیدواریم این جشنواره موجب آماده شدن وعرصه محصولات با کیفیت تولیدکنندگان و درآمدزایی شود و زمینه بازاریابی را فراهم کند و تعاونی‌های پوشاک از این فرصت در بازاریابی بین المللی خود استفاده کنند و باعث شود طرح‌های جدید در حوزه کشورمان وعرصه بین المللی ارائه شود.

نورالدین حاج حسینی فعال کارآفرین و مجری برگزاری نخستین جشنواره بین المللی صنعت مد و لباس کشور‌های اسلامی نیز درباره این رویداد و زمان برگزاری اظهار کرد: این جشنواره طی روز‌های ۲۹، ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه سال آینده در کشور ترکیه برگزار می‌شود. خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش نساجی در کشور ما با پیشینه‌ای به مراتب قدیمی‌تر از ترکیه وجود دارد. در همسایگی ما ترکیه در بخش نساجی و مد و لباس و صنایع مرتبط با بخش پوشاک به خوبی عمل کرده اند و درآمدزایی قابل توجهی را برای کشورشان ایجاد و بستر فرصت‌های شغلی فراوان را فراهم کرده اند و هم اکنون دانشگاه‌های ازمیر واستانبول را تجهیز کرده اند و در کنار دانشگاهیان در دل کارخانه‌ها نیز دانشکده‌های طراحی پارچه و تولید و دوخت را پیش‌بینی کرده اند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ترکیه در حوزه تولید پوشاک گفت:یکی از منابع درآمد این کشور بخش پوشاک است و از این طریق برایخارج کشور خود نیز فرصت‌های شغلی ایجاد کرده اند به نحوی که استانبول به شبه پایتخت مد و لباس امروز در خاورمیانه تبدیل شده است.

حاج حسینی ادامه داد: مجموعه ما یک‌مجوعه آموزشی فرهنگ محور است و دوره‌های مهارت آموزی و آموزشی را با برخی کشور‌ها خصوصا دانشکده‌های کشور‌های اسلامی گذرانده است. درحال حاضر کشور‌های ایتالیا، فرانسه، روسیه و آلمان در کنار چنین جشنواره هایی، مسابقات و همایش‌های متعدد آموزشی را در تراز بین المللی برگزار می‌کنند و بیشترین شرکت کنندگان هم از کشور‌های اسلامی حضور دارند.

مجری برگزاری نخستین جشنواره بین المللی صنعت مد و لباس کشور‌های اسلامی اظهار کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که با توجه به وجوه اشتراکات فرهنگی بین ۵۷ کشور اسلامی شایسته و بجاست که در تدارک جشنواره‌ای اسلامی باشیم که امکان تعامل کشور‌های جهان اسلام را فراهم کند. خوشبختانه ظرفیت‌های بالایی در طراحان دوخت و لباس داشتیم که قابلیت تکثیر و تولید برای سایر کشور‌ها را هم دارند لذا بنا داریم هر سال یکی از کشور‌های اسلامی میزبان این رویداد باشند.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۰ به بعد دانشگاه علمی کاربردی رشته آرایش و زیبایی را تا مقطع کارشناسی و دانشگاه الزهرا رشته مد و لباس را تا مقطع دکترا پیش بینی کرده اند.

حاج حسینی بخش دیگر جشنواره را فعالیت‌های آموزشی عنوان کرد که فرصتی فراهم کرده تا اساتید کشور‌های اسلامی و علاقمندان فعال ۵۷ کشور اسلامی در کارگاه‌های آموزشی شرکت و از این دوره‌ها استفاده کنند.

فهیمه زارع زاده – دبیر علمی نخستین همایش بین المللی صنعت مد، لباس و هنر‌های وابسته در جهان اسلام نیز در این نشست اظهار کرد: محور‌های همایش ارائه مقاله، تالیفات، طراخی لباس و پژوهش است و با عنوان هنر‌های وابسته درصدد هستیم فعالان این عرصه مخصوصا کسانی که در زمینه زیورآلات وجواهرآلات، صنایع دستی و … فعالیت دارند در این رویداد دعوت کنیم.

وی ادامه داد:همایش علاوه بر بخش ارائه مقالات در دو رشته دیگر فعال است و فراخوان داده ایم تمام تالیفات خود را جهت معرفی و فروش به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. همچنین کارگاه‌های آموزشی در کنار آن دیده شده است و همکاری و تعامل با کشور‌های جهان اسلام از جمله پاکستان، هند، تاجیکستان، اردن، بنگلادش و ترکیه را در این زمینه داشتیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا