مهدی اسلامی: فرانشیز سالمندان در بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی صفر شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

 معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت:‌ برای صیانت مالی از سالمندان بالای ۶۵ سال، فرانشیز آنان در بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی صفر شده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، مهدی اسلامی در همایش سراسری کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی سراسر کشور با بیان این که جنس خدمات درمانی با سایر خدمات و حمایت‌های این سازمان متفاوت است، افزود: خدمات درمانی تامین‌اجتماعی، پاسخ به یک نیاز آنی است و به همین سبب اهمیت آن برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان، نسبت به سایر خدمات ملموس‌تر است و با جان افراد سروکار دارد.

وی ادامه داد: هر بیمه‌شده و افراد خانواده تحت تکفل وی، از نخستین روز بیمه شدن مشمول خدمات درمانی هستند و برای همین است که معمولاً درمان تامین‌اجتماعی را پیشانی و ویترین عملیاتی خدمات این سازمان معرفی می‌کنند.

اسلامی با یادآوری اینکه خدمات درمانی سازمان تامین‌اجتماعی در دو بخش خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم به بیمه‌شدگان و بازنشستگان ارائه می‌شود، افزود: بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی اعم از بیمارستان، درمانگاه، کلینیک، پلی‌کلنیک و مراکز جراحی محدود در بخش درمان ملکی داریم که درمان در این مراکز رایگان است.

۱۰ درصد خدمات درمانی کشور در سازمان تامین اجتماعی تولید می شود

وی ادامه داد: حدود ۱۰ درصد خدمات درمانی کل کشور را سازمان تامین‌اجتماعی در بخش درمان مستقیم تولید می‌کند و از این منظر، دومین تولیدکننده خدمات سلامت و البته اولین خریدار این خدمات در کشور هستیم.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در درمان غیرمستقیم با بیش از ۵۷ هزار مرکز درمانی اعم از مطب پزشکان، کلینیک و پاراکلینیک و مراکز درمانی طرف‌قرارداد هستیم که خدمات را خریداری و به ذی‌نفعان ارائه می‌کنیم.

وی همچنین گفت: تا دی ماه سال جاری در درمان مستقیم، حدود ۱۸۰ میلیون مورد مراجعه سرپایی و حدود ۷۲۰ هزار مورد مراجعه بستری در مراکز ملکی داشتیم. در مراکز طرف‌ قرارداد سازمان هم در این مدت ۳۳۲ میلیون مراجعه سرپایی و حدود سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بستری داشتیم که در مجموع در بخش سرپایی نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۸.۱ درصد افزایش و در بخش بستری ۴.۱ درصد افزایش بستری داشته‌ایم.

معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی افزود: با وجود شرایط سخت بخش درمان در کشور، بسیاری از مراکز درمانی را از نظر شیفت یا از نظر سطح بندی ارتقاء داده‌ایم. از حدود ۱۳۳ پروژه در حال احداث و نوسیازی و توسعه در تامین‌اجتماعی، ۷۸ پروژه مربوط به بخش درمان است. با توجه به این‌که نیروی انسانی؛ نیروی محرکه و قوه اصلی بخش درمان است، برای نخستین بار در طول تاریخ فعالیت درمان تامین‌اجتماعی، نظام پرداخت کادر درمان را اصلاح کردیم که به ماندگاری پزشکان در مراکز درمانی ملکی کمک کرده است.

اسلامی اظهار داشت: اولویت اصلی سازمان تامین‌اجتماعی، تقویت حوزه درمان به ویژه درمان مستقیم است. برای کنترل چهار بیماری اصلی دوران سالمندی شامل دیابت، فشارخون، بیماری‌های ریوی و سرطان؛ کارهای مطالعاتی در حال انجام است که دسترسی به خدمات پیشگیری و درمان این بیماری‌ها و داروهای مرتبط با آنها را برای بازنشستگان و سالمندان تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات سازمان تامین اجتماعی برای صیانت مالی از سالمندان بالای ۶۵ سال، صفر شدن فرانشیز در بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی برای این قشر است.

اسلامی از راه اندازی اداره بیماری‌های مزمن سالمندی در معاون درمان خبر داد و گفت: تدوین برنامه بیمارستان دوستدار سالمند در اداره بیماری‌های سالمندی در دست مطالعه است.

معاون سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: در اعتبارسنجی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود ۸۸.۵ درصد مراکز ملکی سازمان تامین‌اجتماعی، واجد درجه کیفی درجه یک و درجه یک برتر شده‌اند.

پوشش بیمه‌ای داروهای جدید در طرح دارویار

اسلامی گفت: در طرح دارویار با وجود مشکلات و چالش‌های اولیه، سازمان تامین‌اجتماعی به‌عنوان بخشی از نظام سلامت کشور، فعال است و مشارکت جدی در این طرح دارد و با اجرای این طرح تعداد زیادی از داروها به‌ویژه داروهای بیماری‌های خاص و پرهزینه که قبلاً تحت پوشش بیمه‌های پایه نبودند، تحت پوشش قرار گرفتند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: در زمینه بیماری‌های صعب‌العلاج نیز هر چند تمام بودجه ویژه درمان بیماری‌های صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت متمرکز شده است ولی با پیگیری سازمان تامین‌اجتماعی، بیمه‌شدگان مبتلا به بیماری‌های خاص نیز تحت حمایت صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج قرار گرفته‌اند.

وی از افزایش درمانگاه‌های دیابت و فشار خون این سازمان به ۲۱۰ درمانگاه خبر داد و گفت: مراکز درمانی سازمان تامین‌اجتماعی در بحث غربالگری هم فعال هستند، به‌ویژه در بحث غربالگری انواع سرطان که اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود، هم برای درمان بیمار و هم از نظر اقتصادی بسیار مؤثر و مفید است.

وی با بیان اینکه بخش سلامت، بسیار پویا و درحال تغییر است و هر روز روش‌های درمانی جدید و خواسته‌های درمانی متفاوت مطرح می‌شود که توان و ظرفیت بخش درمان باید با شرایط جدید وفق یابد، اظهار داشت: هر چه بتوانیم عمق و کیفیت خدمات درمان ملکی و درمان مستقیم را بیشتر و بهتر کنیم برای آینده می‌توانیم به بیمه‌شدگان عزیز خدمات بیشتر و بهتری ارائه کنیم.

اسلامی خاطر نشان کرد: هم مراکز ملکی و خدمات رایگان باید تقویت شود و هم در خرید راهبردی باید هوشمندانه رفتار کنیم و مهم این است که بتوانیم نقطه تعادل خوبی بین درمان مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کنیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا