چه صنایعی فریلنسرها را استخدام می‌کنند؟/ فريلنسرها در ايالات متحده آمريكا سالانه چقدر درآمد دارند؟

انتشارات موفقیت‌شناسی

علاقه‌مند به شروع حرفه‌ای به‌عنوان یک فریلنسر هستید؟ در ادامه بخوانید تا بدانید فریلنسینگ چیست، چه صنایعی فریلنسرها را استخدام می‌کنند و چگونه شروع کنید.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، فریلنسر فردی است که قرارداد مستقلی دارد و برای خدمات و تخصص خود در زمینه‌های خاص استخدام می‌شود. در حالی که بسیاری از افراد در اوقات فراغت خود شغل آزاد را برای کسب درآمد بیشتر انتخاب می‌کنند، برخی دیگر از طریق کار سخت و شبکه‌سازی زیاد، شغل آزاد را ایجاد می‌کنند.

با تجربه و عزم کافی، می‌توانید حقوق تمام وقت دریافت کنید و مهارت‌ها، سرگرمی‌ها یا علایق خود را به شغلی سودآور تبدیل کنید. شروع این سفر با ابزارهای مناسب و کمی راهنمایی ساده است و امروز را به فرصتی عالی برای راه‌اندازی حرفه خود تبدیل می‌کند.

فریلنسر یک فرد خوداشتغال است. برخلاف یک شغل معمولی که در آن ساعات مشخصی در هفته برای یک شرکت کار می‌کنید، فریلنسرها برنامه زمانی خود را تنظیم می‌کنند، محل کار خود را انتخاب می‌کنند و پروژه‌ها یا مشتری‌هایی را که نیاز دارند یا می‌خواهند در هر لحظه به عهده می‌گیرند. به‌عنوان یک فریلنسر، برای دانش و مجموعه مهارت‌های خاص خود در زمینه یا جایگاه مورد نظر خود استخدام خواهید شد.

طبق نظرسنجی فرصت‌های آمریکا در سال 2022 مک‌کینزی، تخمین زده می‌شود که 58 میلیون آمریکایی تصمیم گرفته‌اند سفر خود را به‌عنوان مشاغل آزاد آغاز کنند و سبک زندگی 9 تا 5 را به نفع یک برنامه کاری انعطاف‌پذیر رد کرده‌اند.

از آنجایی که فریلنسینگ در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است، بسته به مهارت‌هایی که ارائه می‌دهید، ممکن است تعدادی از صنایع مختلف شغلی برای استخدام شما به‌عنوان فریلنسر آماده باشند. پس از رونق فریلنسری که وارد سال 2023 شد، تقریباً 78 درصد از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند فریلنسرها را به‌جای افزایش کارکنان خود در زمان عدم اطمینان اقتصادی استخدام کنند. اینها صنایعی هستند که معمولاً فریلنسرها را استخدام می‌کنند:

  • حسابداری و امور مالی
  • کسب‌وکار
  • هنرهای خلاقانه و طراحی
  • بازاریابی دیجیتال
  • مراقبت‌های بهداشتی
  • رسانه‌ها
  • مشاور املاک
  • فناوری

یک فریلنسر تقریباً می‌تواند هر خدماتی را که قابل تصور باشد ارائه دهد، و بیشتر صنایع فهرست‌های شغلی دارند که به‌طور خاص برای فریلنسرها طراحی شده است. با فریلنسینگ، می‌توانید علایق خود را به پروژه‌های سودآور تبدیل کنید و از مهارت‌های خود برای کمک به مشتریان برای حل مشکلات خود استفاده کنید. از حسابداری گرفته تا نویسندگی و طراحی داخلی، معمولاً می‌توانید موقعیت شغلی آزاد را پیدا کنید که برای شما مناسب است.

  • تمام داده‌های حقوق پایه سالانه از سپتامبر 2023 از “Glassdoor” تهیه شده است و شامل پرداخت اضافی، مانند کمیسیون یا مزایا نمی‌شود.
  1. حسابدار

میانگین حقوق سالانه ایالات متحده: 58998 دلار

یک حسابدار آزاد همان وظایف یک حسابدار معمولی را انجام می‌دهد اما مستقل از یک شرکت کار می‌کند. برخی از پیشنهادهای شغلی استاندارد برای حسابداران آزاد ممکن است شامل خدمات حسابداری، تهیه صورت‌حساب، ثبت مالیات و تهیه گزارش بودجه باشد. به‌عنوان یک حسابدار آزاد می‌توانید خدمات و نرخ‌های پیشنهادی خود را انتخاب کنید.

  • توسعه‌دهنده برنامه

میانگین حقوق سالانه ایالات متحده: 81385 دلار

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده برنامه آزاد، برنامه‌های دیجیتال را برای یک پایگاه مشتری انتخابی ایجاد، مدیریت و بهبود خواهید داد. نوع برنامه‌ای که به‌عنوان یک فریلنسر توسعه می‌دهید، نوع توسعه‌دهنده برنامه شما را مشخص می‌کند، به‌ویژه در زمینه تخصص نرم‌افزار. اگر در نرم‌افزار iOS تخصص دارید، ممکن است آینده شغلی شما با کسی که با برنامه‌های اندروید کار می‌کند متفاوت باشد. اگر با پلتفرم‌های مختلفی کار می‌کنید، ممکن است چشم‌انداز شغلی شما گسترده‌تر باشد و ممکن است برای توسعه برنامه‌های کاربردی چند پلتفرمی تلاش کنید.

  • متخصص ورود داده‌ها

میانگین حقوق سالانه ایالات متحده: 39819 دلار

متخصصان ورود داده‌ها به‌صورت روزانه، داده‌ها را در قالب صفحه گسترده سازماندهی و تجزیه‌وتحلیل می‌کنند. تعداد زیادی از صنایع به متخصصان ورود داده‌ها نیاز دارند، بنابراین نوع داده‌هایی که شما به‌عنوان یک متخصص آزاد با آن‌ها کار می‌کنید ممکن است متفاوت باشد، اما کار مدیریت داده‌ها این گونه نیست. این نقش همه کاره به شما این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های خود را با پروژه‌های مرتبط با داده‌های مختلف وفق دهید و در عین حال اصول اصلی مدیریت داده‌ها را در طول حرفه آزاد خود حفظ کنید.

  • طراح گرافیک

میانگین حقوق سالانه ایالات متحده: 48346 دلار

طراحی گرافیک آزاد همه چیز در مورد ایجاد محتوای تصویر دیجیتال است. به‌عنوان یک فریلنسر، مشتریان معمولاً شما را بر اساس پروژه به پروژه استخدام می‌کنند. بنابراین، تمام کار شما به نیازها و انتظارات مشتری بستگی دارد، بنابراین می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا ایده‌های خود را به نتیجه برسانند. اگر در هنرهای تجسمی مانند طراحی، نقاشی یا هنر دیجیتال تخصص دارید، این ممکن است موقعیت خوبی برای شما باشد.

  • طراح داخلی

میانگین حقوق سالانه ایالات متحده: 51119 دلار

طراحان داخلی مستقل با مشتریان مختلفی کار می‌کنند تا در دکوراسیون منزل و محل کار، مبلمان و استایل کمک کنند. مشابه طراحی گرافیکی، می‌توانید ایده‌های مشتری را زنده کنید و در طول فرآیند طراحی با آن‌ها کار کنید. توصیه می‌شود که طراحان داخلی مدرک لیسانس در هنرهای زیبا یا معماری داخلی داشته باشند تا اعتبار را افزایش دهند، اما همه مشتریان یا شرکت‌ها به آن نیاز ندارند. اگر به دکوراسیون یا طراحی خانه علاقه‌مند هستید، این می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

  • عکاس

میانگین حقوق سالانه ایالات متحده: 46126 دلار

مشتریان عکاسان آزاد را برای مهارت‌های خود در عکاسی و ویرایش تصویر استخدام می‌کنند. به‌عنوان یک عکاس مستقل، ممکن است روی سناریوهای مختلفی مانند عروسی، پرتره‌های خانوادگی، رویدادهای ورزشی یا عکس‌های غذا یا حیات‌وحش کار کنید. وقتی صحبت از موقعیت‌های خلاقانه به میان می‌آید، تطبیق‌پذیری همیشه عالی است، اما در اینجا ممکن است برای شما مفید باشد که در یک یا دو نوع عکاسی تخصص داشته باشید تا شبکه‌ای محکم از مشتریان ایجاد کنید.

  • کارشناس روابط عمومی

میانگین حقوق سالانه ایالات متحده: 45455 دلار

به‌عنوان یک متخصص روابط عمومی، به حفظ وجهه عمومی یک سازمان یا مشتری خصوصی کمک خواهید کرد. در عصر دیجیتال رو به رشد امروزی، روابط عمومی حول فناوری و رسانه‌های اجتماعی متمرکز است. یک متخصص روابط عمومی موفق در هماهنگی با مردم خوب است و می‌تواند به مشتریان کمک کند تا تصویر شرکت یا برند خود را ارتقا دهند و مدیریت کنند.

  • مدیر رسانه‌های اجتماعی

میانگین حقوق سالانه ایالات متحده: 56231 دلار

فریلنسینگ به‌عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی معمولاً مستلزم مدیریت برندها، محصولات، شرکت‌ها یا سایر مشتریان از طریق بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است. به‌عنوان یک متخصص رسانه‌های اجتماعی، از نزدیک با مشتریان همکاری می‌کنید تا به آن‌ها کمک کنید تا برند خود را در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی، چه اینستاگرام، X (توئیتر سابق)، یا تیک تاک بسازند و تبلیغ کنند.

  • مترجم

میانگین حقوق سالانه ایالات متحده: 46637 دلار

مترجمان آزاد اغلب براساس مشتری به مشتری برای ترجمه انواع مختلف نوشتار یا مطالب سمعی و بصری از یک زبان به زبان دیگر کار می‌کنند. به‌عنوان مترجم، ممکن است در ایجاد زیرنویس‌ها تخصص داشته باشید تا فیلم‌ها یا نمایش‌های تلویزیونی را برای افرادی که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند در دسترس‌تر کنید. همچنین می‌توانید یک سند مکتوب را کلمه به کلمه به‌عنوان مترجم آزاد ترجمه کنید.

  • دستیار مجازی

میانگین حقوق سالانه ایالات متحده: 43641 دلار

کار به‌عنوان یک دستیار مجازی می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد، اما اساساً یک دستیار مجازی برای پشتیبانی از مشتری یا کسب‌وکار از یک دفتر کار خانگی کار می‌کند. به‌عنوان یک دستیار مجازی، می‌توانید حساب‌های رسانه‌های اجتماعی یا ایمیل را مدیریت کنید، قرار ملاقات‌ها را برنامه‌ریزی کنید، اقامتگاه‌های سفر رزرو کنید یا در بازاریابی دیجیتال کمک کنید. برخی از دستیاران آزاد انتخاب می‌کنند که در بازاریابی یا مدیریت رسانه‌های اجتماعی تخصص داشته باشند در حالی که برخی دیگر با دامنه کامل وظایف کار می‌کنند.

  • توسعه‌دهنده وب

میانگین حقوق سالانه ایالات متحده: 67621 دلار

فریلنسینگ به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وب راهی عالی برای استفاده از مهارت‌های برنامه‌نویسی و رایانه برای ایجاد یک شغل یا کسب درآمد در کنار آن است. توسعه‌دهندگان وب معمولاً وظیفه ایجاد، بهبود یا مدیریت وب سایت‌ها را برای ساده‌سازی موفقیت کسب‌وکار دارند. برای اینکه یک توسعه‌دهنده وب موفق باشید، باید در مواردی مانند کدنویسی، برنامه‌نویسی و طراحی گرافیک مهارت داشته باشید. این مهارت‌ها به شما کمک می‌کند تا به مشتریان خود کمک کنید تا اهداف و ایده‌های خود را زنده کنند.

  • نویسنده

میانگین حقوق سالانه ایالات متحده: 54,142 دلار

زمینه‌های تخصصی مختلفی در قلمرو نویسندگی آزاد وجود دارد که آن را به یکی از گسترده‌ترین نقش‌های فریلنسری تبدیل می‌کند. به‌عنوان یک نویسنده مستقل، ممکن است نقش یک ویرایشگر متن، مدیر رسانه‌های اجتماعی یا روزنامه نگار را داشته باشید. همچنین می‌توانید اسناد فنی، فیلمنامه‌های فیلم یا داستان‌های کوتاه ایجاد کنید.

از آنجایی که فریلنسینگ هر سال محبوب‌تر می‌شود، شروع یک حرفه به‌عنوان فریلنسر اکنون ساده‌تر است. با این حال، در نظر گرفتن مزایا و معایب آن بسیار مهم است.

مزایای فریلنسری

فریلنسری مزایای زیادی دارد. کار به‌عنوان فریلنسر یک فرصت عالی برای کسب درآمد اضافی است. بسته به اینکه برنامه منظم شما چگونه به نظر می‌رسد، ممکن است برای شما امکان ایجاد درآمد بیشتر بدون اضافه کردن ساعات کاری زیاد به روزتان وجود داشته باشد.

به‌عنوان یک فریلنسر، استقلال و آزادی زیادی برای هماهنگ کردن حجم کاری خود خواهید داشت. هنگامی که خوداشتغال هستید، می‌توانید انتخاب کنید که چه مشتریانی را به‌عهده بگیرید، چه نوع کاری را می‌خواهید انجام دهید و چند پروژه را در یک زمان انجام دهید.

اگر از قبل ابزارها و مهارت‌های مناسب برای شغل مورد نظر خود را داشته باشید، شروع یک شغل آزاد نیز می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد.

معایب فریلنسینگ

در حالی که فریلنسینگ فواید زیادی دارد، باید از چند مورد از معایب آن نیز آگاه باشید. یکی از بزرگ‌ترین چیزهایی که باید به‌خاطر بسپارید اگر قصد دارید به‌صورت تمام وقت کار فریلنسری را انجام دهید، این است زمانی نیاز دارید تا تعداد کافی از مشتریان و پروژه‌ها را جذب کنید تا به درآمد تمام وقت برسید.

همچنین، بسته به رشته یا سطح مهارت شما، ثبات کاری و درآمد شما می‌تواند متفاوت باشد. فریلنسینگ تمام وقت با هیچ مزیت اضافی که توسط یک شرکت پرداخت می‌شود، همراه نیست زیرا شما به‌طور مستقل کار می‌کنید.

فریلنسرها باید مالیات خود را گزارش کنند. بر اساس سازمان مالیات داخلی (IRS)، افراد خوداشتغال باید اظهارنامه سالانه ارائه دهند و پرداخت‌های سه ماهه مالیات برآورد شده را انجام دهند.

اگر در مورد تبدیل شدن به یک فریلنسر جدی هستید، اجازه ندهید معایب شما را منصرف کند. با اعتماد به نفس، تعهد و مهارت‌های سازمانی، می‌توانید سفر آزاد خود را آغاز کنید.

در اینجا چند استراتژی برای کمک به شما برای شروع به‌عنوان یک فریلنسر آورده شده است:

1. تعیین کنید که آیا فریلنسینگ برای شما مناسب است یا خیر

سبک کار فریلنسری روی کاغذ عالی به‌نظر می‌رسد – ساعات کاری انعطاف‌پذیر، رئیس خود بودن، انتخاب مشتریان خود – اما، مانند هر تغییر شغلی دیگری، مهم است که مزایا و معایب را بسنجید و در نظر بگیرید که چگونه فریلنسری ممکن است با سبک زندگی فعلی شما مطابقت داشته باشد. شما ممکن است خیلی خوب آماده باشید تا یک فریلنسر تمام وقت باشید، یا ممکن است فریلنسری را انتخاب کنید. صرف‌نظر از این، در نظر بگیرید که آیا فریلنسری برای شما مناسب است یا خیر.

2. خدماتی را که ارائه می‌دهید انتخاب کنید

فریلنسرها برای تخصص خود در یک صنعت یا مجموعه مهارت خاص استخدام می‌شوند. از آنجایی که فریلنسرها تقریباً می‌توانند هر مهارتی را ارائه دهند، مهم است که تعیین کنید چه مهارت‌هایی را برای ارائه به مشتریان مجهزتر احساس می‌کنید. اگر مجموعه‌ای واضح از مهارت‌ها برای فریلنسینگ دارید، ساختن نمونه کارها و جذب مشتریان جدید آسان‌تر خواهد بود.

3. بازار هدف خود را مشخص کنید

هنگام تنظیم طرح کسب‌وکار فریلنسینگ خود، به خصوص اگر قصد دارید آن را به‌صورت تمام وقت انجام دهید، باید یک بازار خاص و مجموعه‌ای از خدمات را در آن بازار برای ارائه به مشتریان خود انتخاب کنید. هنگامی که یک صنعت هدف را انتخاب کردید، می‌توانید خود را به‌طور موثرتری برای مشتریان بالقوه بازاریابی کنید.

4. اخذ مجوز

اینکه آیا به مجوزها یا مجوزهای خاصی نیاز دارید بستگی به محل زندگی و محل کار شما دارد. به‌طور معمول، برای کار با نام قانونی خود به هیچ مجوزی نیاز ندارید، اما اگر تحت نام تجاری کار می‌کنید، ممکن است لازم باشد قبل از انجام کار به‌دنبال دریافت مجوز مناسب باشید.

5. کسب‌وکار خود را سازماندهی و تبلیغ کنید

بعد از اینکه بازار هدف را انتخاب کردید و مشخص کردید که چه مهارت‌هایی برای ارائه بیشتر دارید، وقت آن است که قیمت‌های خود را تعیین کنید و بازاریابی خود را شروع کنید. یکی از راه‌های ایجاد یک حضور آنلاین قوی، ساختن وب‌سایتی است که اعتبار، رزومه و نمونه کار شما را نمایش می‌دهد. پیوند وب‌سایت به‌راحتی در پیام‌های مشتریان بالقوه گنجانده می‌شود و به افزایش اعتبار حرفه‌ای شما کمک می‌کند.

نمونه کارها راهی عالی برای نشان دادن توانایی‌های خود به مشتریان بالقوه است. یک نمونه کار قوی ممکن است شامل مواردی مانند نمونه کارهای گذشته، گواهی‌نامه‌ها، ماکت‌های پروژه‌های آینده و دستاوردها باشد. نمونه کارها را به‌عنوان راهی برای نشان دادن (نه فقط گفتن) به مشتریان خود در نظر بگیرید که ارزش واقعی کار شما و اینکه چگونه می‌توانند از آن بهره ببرند. 

حفظ نمایه لینکدین بسیار مهم است زیرا فضای آنلاین خاصی را برای بازاریابی و شبکه‌سازی در بین حرفه‌ای‌ها فراهم می‌کند. اگر مدتی است پروفایل لینکدین خود را به روز نکرده‌اید، ممکن است اکنون زمان آن فرا رسیده باشد.

6. مشتریان را بیابید و حفظ کنید

این مهم است که به‌طور فعال مشاغل آزاد را دنبال کنید. اگرچه ممکن است از طریق تلاش‌های بازاریابی خود پیشنهادهایی دریافت کنید، اما پیگیری فعالانه پروژه‌ها یا مشتریانی که با علایق شما هماهنگ هستند می‌تواند شبکه شما را بیشتر تقویت کند. بخش بزرگی از فریلنسری تبدیل کردن علایق خود به حرفه است، بنابراین مطمئن شوید که پروژه‌هایی را که به آن‌ها علاقه دارید دنبال کنید.

پس از ایجاد یک پایگاه مشتری، حفظ این روابط در حالی که فعالانه خدمات خود را برای گسترش شبکه حرفه‌ای خود تبلیغ می‌کنید، بسیار مهم است. از منابعی که در دسترس شماست بهره ببرید. بسیاری از وب‌سایت‌های فریلنسری مانند Fiverr ،Freelancer.com ،Guru، و LinkedIn می‌توانند به شما در یافتن فهرست‌های شغلی در جایگاه خود کمک کنند. 

فریلنسینگ می‌تواند گاهی غیرقابل پیش‌بینی باشد، زیرا شما بر اساس پروژه به پروژه کار خواهید کرد. به همین دلیل است که به ایجاد یک شبکه بزرگ‌تر برای جلوگیری از از دست دادن فرصت‌های کاری برای مدت طولانی کمک می‌کند.


McKinsey & Company. “Freelance, side hustles and gigs: Many more Americans have become independent workers, https://www.mckinsey.com/featured-insights/sustainable-inclusive-growth/future-of-america/freelance-side-hustles-and-gigs-many-more-americans-have-become-independent-workers.” Accessed October 11, 2023.

Fiverr. “85% of U.S. Business Owners Plan to Implement a Hiring Freeze During Economic Downturn, According to New Data from Fiverr Business, https://www.fiverr.com/news/fiverr-business-data-aug-2022.” Accessed October 11, 2023.

IRS. “Self-Employed Individuals Tax Center, https://www.irs.gov/businesses/small-businesses-self-employed/self-employed-individuals-tax-center.” Accessed October 11, 2023.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
خبرنگار
ندا طاقی آغمیونی
منبع
Coursera

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا