همایش «روش‌های پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی؛ رویکردهای نوپدید و چالش‌های پیشِ‌رو» برگزار می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

نخستین همایش ملّی «روش‌های پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی؛ رویکردهای نوپدید و چالش‌های پیشِ‌رو» روز یکشنبه، ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ به همّت گروه پژوهشی مدیریت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در محل تالارِ تمدنِ پژوهشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، حامیان این همایش دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شیراز، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه شاهد، دانشگاه کاشان، موسسه حکمت و فلسفه ایران، انجمن زبانشناسی ایران، موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (isc) و سیویلیکا هستند.

همایش در سه محور اصلیِ «روش‌های پژوهش: نظریه، کاربست و تبارشناسی»؛ «روش‌های پژوهش نوین و دیجیتال و «روش‌های پژوهش میان‌رشته‌ای و ظرفیت‌های آن در حکمرانی» برگزار می‌شود.

در محور نخستِ همایش، حسن دانایی‌فرد، استاد و رییس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، حسین میرزایی، دانشیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی، استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و رییس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی در بابِ بازشناسی نقش روش‌های‏ پژوهش در نظریه‌پردازی و تحول نظری علم، تحلیل کاربستِ روش‏‌های پژوهش علوم انسانی و اجتماعی و تبارشناسی روش‌های پژوهش علوم انسانی و اجتماعی سخنرانی خواهند کرد.

در محور دوم، حمیدرضا یزدانی، دانشیار دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران و مدیر کل برنامه‌ریزی و معماری سازمانی دانشگاه تهران و محمد حسینی مقدم، استادیار پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی در مورد رویکردها، مفاهیم و روش‌های پژوهش نوین در علوم انسانی و اجتماعی و ظرفیت‌ها، کاربردها و چالش‌های روش‏‌های پژوهش دیجیتال بحث خواهند کرد.

در محور سوم همایش نیز محمدرحیم عیوضی، استاد دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، محمدرضا آذرآیین، رییس مرکز مطالعات راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرهاد نظری‌زاده، استادیار دانشگاه صنعتی مالک اشتر و رییس حوزه آینده‌پژوهی فناوری‌های دفاعی موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی به بررسی ظرفیت‌های فناورانه روش‌های پژوهش علوم انسانی و اجتماعی در راستای ارتقای سیاستگذاری خواهند پرداخت.

رییس همایش یحیی فوزی، تاد و معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دبیر علمی همایش الهام ابراهیمی، دانشیار و مدیر گروه پژوهشی مدیریت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دبیر اجرایی همایش فرزانه میرشاه‌ولایتی، استادیار گروه پژوهشی مدیریت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هستند.

در این همایش، نمایشگاهی شامل مجموعه کاملی از کتاب‌ها و آثار مرتبط با موضوع روش پژوهش بر پا خواهد شد و شرکت‌کنندگان در همایش می‌توانند کتاب‌های مد نظر خود را خریداری نمایند. همچنین از یک مجموعه کتاب دو جلدی راهنمای روش‌های پژوهش دیجیتال رونمایی خواهد شد. سخنرانی‌های ارائه شده در قالب پانزده ‌پیش‌نشستِ همایش در قالب مجلدی با عنوان «گزارش پیش‌نشست‌های همایش روش‌های پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی» در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

مقالات پذیرفته شده در همایش در کتابچه مجموعه مقالات همایش و در پرتال جامع علوم انسانی منتشر و توسط موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (isc) و سیویلیکا نمایه خواهند شد. مقالات منتخب در سه محورِ یاد شده توسط اساتید دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، تربیت مدرس و دیگر دانشگاه‌های برتر کشور در روز همایش ارائه می‌شوند.

علاقه مندان به حضور در همایش می‌توانند با مراجعه به وبگاه همایش به نشانی https://www.ihcs.ac.ir/rmconference/fa ثبت‌نام کنند. برنامه‌های روز همایش و زمانبندی آن‌ها از طریق وبگاه همایش قابل دسترسی است. برای شرکت‌کنندگان در همایش گواهی حضور صادر خواهد شد. دبیرخانه همایش از نظرات ارزشمند مدعوین و شرکت‌کنندگان برای برگزاری دوره‌های آتی همایش استقبال می‌کند.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا