شناسنامه نوزادان به صورت تماما الکترونیکی صادر می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

رئیس سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: امروز با بهره‌برداری از سامانه «هدا» فصل جدیدی در حوزه احراز هویت آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور در نشست آیین رونمایی و بهره برداری از سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان (هدا)، طرح ثبت ولادت و صدور هوشمند شناسنامه نوزاد و طرح متمرکزسازی چاپ و صدور شناسنامه با حضور  وحیدی وزیر کشور گفت: چشم‌انداز سازمان ثبت احوال تحقق یک سازمان هوشمند است و طی دو سال گذشته طرح‌های جدی‌ای را برای تحقق این چشم انداز به نتیجه رسانده‌ایم. امروز با به بهره‌برداری رسیدن سامانه هدا فصل جدیدی در حوزه احراز هویت آغاز خواهد شد؛ چرا که این سامانه جایگزین همه سامانه‌های مربوط به احراز هویت خواهد شد.

او تصریح کرد: در حوزه شناسنامه یکی از مشکلاتی که داشتیم این بود که کلیه شناسنامه‌های قدیمی تعویض نشده بود. طرح متمرکزسازی صدور شناسنامه‌ها که امروز به بهره‌برداری رسید آثار بسیار خوبی خواهد داشت و مقدمه‌ای خواهد بود برای تعویض همه‌ حدود ۳۴ میلیون شناسنامه دست‌نویسی که اکنون در سراسر کشور داریم و مضرات بسیاری همچون جعل و سوءاستفاده از این شناسنامه‌ها برطرف خواهد شد.

کارگر بیان کرد: در موضوع صدور هوشمند شناسنامه نوزاد، مقدماتی لازم بود که می‌بایست انجام می‌شد. اولین قدم در این زمینه صدور گواهی ولادت به صورت الکترونیکی بود. از این پس صدور شناسنامه نوزادان به صورت تماما الکترونیکی و بدون نیاز به حضور پدر، صرفا با مراجعه به سامانه تعاملی ثبت‌احوال کشور انجام خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا