کتاب عضو هیأت علمی دانشگاه علم‌وصنعت ایران توسط انتشارات بین‌المللی کمبریج منتشر شد

بهشته سهرابی نظری (دانشیار دانشکده شیمی دانشگاه)، موفق به چاپ کتاب با عنوان: “Surface Engineering of Graphene and Graphene Quantum Dots for Industrial and Medical Applications” در انتشارات بین‌المللی کمبریج شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، کتاب «مهندسی سطح گرافن و نقاط کوانتومی گرافن برای کاربردهای صنعتی و پزشکی»، به بررسی سنتز، خصوصیات و کاربردهای گرافن و مشتقات آن می‌پردازد. این پیشرفت‌ها بهبود کیفیت گرافن، روش‌های مهندسی سطح و افزایش عملکرد مواد را پوشش می‌دهد. موضوعات تحت پوشش شامل گرافن، گرافن عامل‌دار، نقاط کوانتومی گرافن، رویکردهای جدید ساخت دستگاه و کاربردهای متنوع است.

این کتاب همچنین اصول اساسی توصیف گرافن و مشتقات آن را به همراه ساختارهای الکترونیکی، تحقیقات نظری و تحلیل‌های محاسباتی مرتبط با کاربردها، سنتز و خواص آنها بررسی می‌کند. ۸ فصل‌ کتاب برای پوشش این موضوعات سازماندهی شده‌اند و با مروری کلی از شیمی سطح و مفاهیم آن برای مهندسی سطح گرافن، خواص بنیادی گرافن و مشتقات آن، سنتز آنها و کاربردها در زمینه‌های متعدد شروع می‌شوند و با دیدگاهی در آینده به پایان می‌رسند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت ایران، در این کتاب به طور قابل توجهی، برای اولین بار، هر دو کاربردهای صنعتی و پزشکی گردآوری شده‌اند و خواننده را قادر می‌سازد تا در مورد رویارویی کاربردهای پزشکی و صنعتی گرافن و نقاط کوانتومی گرافن مطالعه کند.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا