موفقیت سه شناگر کشورمان در کسب مدال طلا و نقره و برنز

انتشارات موفقیت‌شناسی

سه شناگر کشورمان موفق شدند در مسابقات شنا جوانان آسیا در ۵۰ متر آزاد مدال طلا، در ۲۰۰ متر پروانه نقره و در ۱۰۰ متر پروانه برنز را کسب کنند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز (سه‌شنبه) در مرحله مقدماتی نخستین روز از مسابقات شنا رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا ملی پوشان شنای ایران موفق شدند در ۱۱ ماده جواز حضور در فینال را کسب کنند.آراد مهدی زاده شناگر جوان و مستعد ایران توانست در ماده ۵۰ متر قورباغه رده سنی ۱۷_۱۵ سال با ثبت زمان ۰۰:۲۹.۰۷ رکورد این ماده را بهبود بخشد، همچنین محمد مهدی غلامی نیز در ماده ۲۰۰ متر پروانه رده سنی ۱۳ – ۱۴ سال با ثبت زمان ۰۲:۰۸.۷۳ موفق به رکورد شکنی شد.

ابتدا در فینال روز دوم این مسابقات محمد قاسمی در ماده ۴۰۰ متر مختلط رده سنی ۱۵-۱۷ سال به آب زد. قاسمی ۴۰۰ متر را در مدت زمان ۰۴:۳۵.۳۴ شنا کرد و موفق شد رکورد ملی این ماده را جابجا کند. قاسمی با این زمان پنجم شد. رکرود پیشین این ماده توسط سعید ملکا آشتیانی با مدت زمان ۰۴:۳۶.۸۵ در سال ۱۳۸۹ به ثبت رسیده بود که قاسمی موفق به جابجایی آن شد.

در ادامه آراد مهدی زاده در ماده ۵۰ متر قورباغه با ثبت زمان ۰۰:۲۹.۱۱ پنجم شد و به کار خود پایان داد. شنتیا نظری نیز در این ماده رده سنی ۱۳-۱۴ سال با ثبت زمان ۰۰:۳۰.۱۱ در جایگاه چهارم ایستاد و رککورد این ماده را بهبود بخشید. رکورد این ماده پیش از این توسط علیرضا عرب در سال ۱۴۰۱ با زمان ۰۰:۳۰.۴۵ به ثبت رسیده بود.

اما سریعترین شناگر ایران در ماده ۵۰ متر آزاد ۵۰ متر آزادرده سنی بالای ۱۸ سال خوش درخشید. سامیار عبدلی رکورد دار این ماده در این در فینال این رقابت‌ها با ۰۰:۲۲.۸۳ موفق به کسب مدال طلا شد. عبدلی با دریافت این مدال دومین شناگر ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا شده است. پیش از این محمد علیرضایی در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ موفق به کسب مدال طلا شده بود.

علی رشیدپور در ماده ۵۰ متر آزاد رده سنی ۱۵-۱۷ سال با زمان ۰۰:۲۴.۱۱ هشتم شد و به کار خود پایان داد.

محمد محدی غلامی شناگر شیرازی ایران در ادامه روند درخشش خود موفق شد سومین مدال خود در این مسابقات را کسب کند. غلامی در ماده ۲۰۰ متر پروانه رده سنی ۱۳-۱۴ سال با زمان ۰۲:۰۵.۹۹ بر سکوی دوم ایستاد و باردیگر رکورد این ماده را بهبود بخشید. غلامی در مقدماتی این ماده موفق به جابجایی رکورد این ماده شده بود.

در ماده ۱۰۰ متر پروانه رده سنی بالای ۱۸ سال نیز مهرشاد افقری سومین مدال کاروان شنای ایران در روز دوم این مسابقات را به نام خود ثبت کرد. افقری ۱۰۰ متر را در ۰۰:۵۳.۴۹ شنا کرد و در جایگاه سوم ایستاد و مدال برنز این ماده را با از آن خود کرد. علی رشید پور نیز در این ماده رده سنی ۱۵-۱۷ سال با زمان ۰۰:۵۶.۴۸ راهی فینال شد.

در آخرین ماده فینال شناگران ایران در ماده ۴۰۰ متر مختلط تیمی با حریفان خود به رقابت پرداختند. تیم ایران در این ماده رده سنی ۱۵-۱۷ سال با ثبت زمان ۰۳:۴۹.۰۱ در جایگاه چهارم قرار گرفت و به کار خود پایان داد. ملی پوشان شنای ایران در این ماده رده سنی ۱۳-۱۴ سال به آب زدند که بدلیل خطا رکورد آن‌ها ثبت نشد.

با این نتیجه ملی پوشان شنای ایران در دومین روز از مسابقات شنا قهرمانی جوانان آسیا با کسب یک مدال طلا در ماده ۵۰ متر آزاد رده سنی بالای ۱۸ سال، یک مدال نقره در ماده ۲۰۰ متر پروانه رده سنی ۱۳-۱۴ سال و یک مدال برنز در ماده ۱۰۰ متر پروانه رده سنی بالای ۱۸ سال به کار خود پایان دادند

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا