عباس سعیدی: چالش اشتغال در رشته علوم انسانی با نگاه تحولی حل می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون آموزشی دانشگاه شهیدبهشتی گفت: اشتغال در رشته علوم انسانی به نسبت برخی از رشته‌های دیگر مطلوب است، اما در هر صورت با دیدگاه‌های جدید نیازمند تحول هستیم؛ چرا که علم نافع علمی است که بتواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، عباس سعیدی، معاون آموزشی دانشگاه شهیدبهشتی، در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان از فارغ‌التحصیلان علوم انسانی به عنوان نخبگان فکری و ابزاری در تصمیمات اجرایی کشور استفاده شود؟، اظهار کرد: رشته‌های علوم انسانی از رشته‌های بسیار مهم آموزش عالی کشور به شمار می‌آیند. 

وی افزود: دانشجویان، دانش آموختگان و کارشناسان علوم انسانی از برنامه ریزان و سیاستگذاران کشور محسوب می‌شوند، دانشگاه شهیدبهشتی هم به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر ایران در این حوزه شناخته شده است. 

سعیدی تصریح کرد: برنامه تحولی در بحث آموزش و ارتقای سطح علمی دانش آموختگان در دستور کار قرار گرفته است و با دانشکده‌های مرتبط جلسات مختلفی برگزار کرده ایم و سند جدید در زمینه بحث تحول آموزش در حوزه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی را خواهیم نوشت. 

معاون آموزشی دانشگاه شهیدبهشتی درباره وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان علوم انسانی در جامعه ایرانی، گفت: اشتغال در رشته علوم انسانی به نسبت برخی از رشته‌های دیگر مطلوب است، اما در هر صورت با دیدگاه‌های جدید نیازمند تحول هستیم؛ چرا که علم نافع علمی است که بتواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد، اگر علوم انسانی پاسخگوی نیاز جامعه باشد قطعا کاربردی خواهد بود و دیگر مشکل اشتغال نخواهیم داشت. 

سعیدی با اشاره به چگونگی نیازمحور شدن رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشگاهی اظهار کرد: پیگیر مسئله محوری علم در تمام حوزه‌ها هستیم و سعی می‌کنیم تا پایان نامه‌ها یا پروپوزال پایان نامه‌ها بر اساس نیازمحوری صورت گیرد و برای این علم مشتری وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از سرمایه گذاری کشور به انجام پایه نامه‌ها صرف می‌شود، باید تلاش همیشگی داشته باشیم تا چالش بی کاربرد بودن پایان نامه‌ها را حل کنیم، اما از آنجایی که تکامل دانشگاه‌ها عمدتا از آموزش به سمت پژوهش شامل مباحث فناوری است نمی‌توان گذار راحتی انجام دااد و نیازمند تلاش بیشتر است که اقداماتی در این زمینه انجام داده ایم.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا