دانشمندان نشان می‌دهند که تیپ شخصیتی «MBTI» شما چگونه بر دویدن شما تأثیر می‌گذارد

بر اساس یک مطالعه جدید، نحوه دویدن شما ممکن است با تیپ شخصیتی شما مرتبط باشد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، نشانگر تیپ شخصیتی مایرز-بریگز یک تست محبوب است که برای شناسایی تیپ شخصیتی، نقاط قوت و ترجیحات افراد طراحی شده است. اکنون، یک تیم بین‌المللی از محققان پیشنهاد می‌کنند که فهرست “MBTI” می‌تواند به شما در درک سبک دویدن خود کمک کند.

برای این مطالعه، از ۸۰ دونده خواسته شد تا سه آزمایش دویدن تصادفی ۵۰ متری را با سرعت‌های مختلف انجام دهند. محققان، از جمله دانشمندان در “Volodalen SportsLab” در فرانسه، نحوه حرکت دوندگان مختلف را در طول این آزمایشات تجزیه و تحلیل کردند.

آن‌ها همچنین ویژگی‌های شخصیتی ورزشکار را با استفاده از آزمون “MBTI” ارزیابی کردند که افراد را به چهار روش طبقه‌بندی می‌کند: برون‌گرایی-درون‌گرایی، حسی-شهودی، تفکر-احساس و قضاوت-درک.

تیم متوجه شد که شاخه حس-شهود به‌طور خاص به سبک دویدن مرتبط است. به‌نظر می‌رسد دوندگان «شهودی» از پاهای خود به‌عنوان فنر در سبک دویدن «کشش کوتاه» با فرم دویدن پویاتر و کشسان استفاده می‌کنند.

در همین حال، به‌نظر می‌رسید که دوندگان «احساس» به سبک دویدن زمینی‌تر علاقه‌مند بودند و خود را به سمت جلو می‌بردند تا به سمت بالا.

آزمون “MBTI” نشان می‌دهد که افراد حس‌کننده ممکن است بیشتر روی حقایق عینی و واقعیت‌های فیزیکی تمرکز کنند، در حالی که افراد «شهودی» بر مفاهیم و الگوهای انتزاعی اطلاعات تأکید دارند.

اورلین پاتوز، نویسنده مقاله و دانشمند ورزشی از دانشگاه لوزان، به نیوزویک گفت: «دوندگان حساس ممکن است فرم دویدن خود را اینگونه توصیف کنند: «من خیلی نزدیک به زمین می‌دوم تا حد امکان در انرژی صرفه‌جویی کنم».

وی افزود: “این افراد، طبق تعریف ارائه شده توسط “MBTI”، باید به واقعیت‌های فیزیکی توجه کنند و حقایق عملی و خاص را ترجیح دهند – ترجیحاً چیزی که می‌توانند با حواس فیزیکی خود درک کنند.”

به‌نظر می‌رسد “تماس فیزیکی” جنبه زمین به زمین این ویژگی شخصیتی هم در ذهن و هم در شکل دویدن دوندگان حسگر منعکس شده است.

در مقابل، پاتوز گفت، دوندگان شهودی ممکن است شکل دویدن خود را اینگونه توصیف کنند: “من برای مبارزه با جاذبه انرژی صرف می‌کنم زیرا می‌توانم از فنرهای پایم برای بازیابی انرژی از هر مرحله استفاده کنم”.

وی افزود: این افراد طبق تعریف ارائه شده توسط “MBTI” باید به معنا و الگوی اطلاعات توجه کنند، مفاهیم و نظریه‌های انتزاعی را ترجیح دهند و ارتباطات ناخودآگاه بین رشته‌های دانش خود ایجاد کنند.

ازاین‌رو، افرادی که فرم دویدن پویا و کشسانی دارند باید روی چیزهای انتزاعی تمرکز کنند.

به گفته محققان، ممکن است بین ویژگی‌های شخصیتی افراد و الگوهای حرکتی ترجیحی آن‌ها همبستگی وجود داشته باشد. تحقیقات قبلی تیپ‌های شخصیتی برون‌گرا را با حالت‌های خاصی در هنگام نشستن مرتبط کرده است.

این تحقیق بر اساس یک چارچوب نظری به نام شناخت تجسم یافته است، که نشان می‌دهد رابطه نزدیکی بین فرآیند شناختی در مغز – مانند نحوه درک ما از چیزها – و بدن فیزیکی ما وجود دارد.

شناخت تجسم یافته نشان می‌دهد که فرآیندهای شناختی ما – مانند حافظه، سرعت پردازش، توجه و تشخیص فضایی – تحت تأثیر تعاملات بدن ما با محیط فیزیکی است.

شاخص تیپ شخصیتی مایرز-بریگز یک فهرست خود گزارشی است که برای شناسایی تیپ شخصیتی افراد طراحی شده است. این پرسشنامه توسط ایزابل مایرز و مادرش کاترین بریگز بر اساس کار آن‌ها با نظریه تیپ‌های شخصیتی کارل یونگ تهیه شده است.

افراد در یک زنجیره بین چهار، “MBTI” طبق دوگانگی مختلف قرار می‌گیرند، به‌عنوان مثال، برون‌گرایی در مقابل درون‌گرایی. با این حال، این تست نشان می‌دهد که افراد در هر یک از چهار دسته، اولویت غالب دارند که منجر به یکی از شانزده تیپ شخصیتی ممکن می‌شود.

اگرچه به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، دانشمندان اعتبار آن را به‌دلیل فقدان جزئیات، سوگیری ناخودآگاه و داده‌های تجربی زیر سوال برده‌اند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
خبرنگار
ندا طاقی آغمیونی
منبع
Newsweek

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا