سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

بررسی ظرفیت‌‌‌های کارآفرینی گردشگری در ایران

رئیس کمیسیون گردشگری صنایع دستی و کسب و کار خانگی به تبیین تاریخی گردشگری در ایران پرداخت و گفت: گردشگری یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه در ایران است، از آنجا که ایران هم از منظر باستانی و هم از منظر طبیعی دارای ظرفیت‌‌‌های قابل‌توجهی در گردشگری است می‌تواند موتور اصلی محرک در رشد و توسعه باشد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، سعید ترابیان با اشاره به فعالیت‌‌‌های مختلف بخش کمیسیون گردشگری که تا به حال انجام داده ادامه داد: یکی از مهم‌ترین آنها برگزاری جلسات وبیناری و حضوری با موضوع طرح‌‌‌های ملی گردشگری نظیر «شهرهای خلاق گردشگری و کارآفرینی» است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ترابیان گفت: بررسی مقررات و اصول ناظر بر انجام فعالیت‌‌‌های حوزه کارآفرینی گردشگری در سطح تمامی استان‌‌‌های کشور؛ تعیین مکانیزم‌‌‌های اجرایی برای گردآوری اطلاعات و سایر شاخص‌‌‌های ضروری برای برنامه‌‌‌ریزی با طراحی پرسش‌نامه جهت استخراج آمارهای کمی و کیفی فعالیت کارآفرینان حوزه گردشگری نیز دو فعالیت دیگر کمیسیون بود که توانست در حوزه موضوعات نظری تاثیری قابل‌توجه داشته باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری صنایع دستی و کسب‌وکار خانگی گفت: بررسی پتانسیل و ظرفیت‌‌‌های حوزه کارآفرینی گردشگری و راه‌‌‌های بسط و توسعه آنها و ارائه نظرات، پیشنهادها و طرح‌‌‌های لازم به واحدهای ذی‌ربط، برگزاری جلسات با نخبگان دانشگاهی حوزه کارآفرینی (‌‌‌دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران‌‌‌) و احصای موانع و مشکلات کارآفرینان بخش‌‌‌های اماکن اقامتی نظیر هتل‌‌‌ها، مهمانسراها و بوم‌‌‌گردی‌‌‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز تفریحی و هنرمندان صنایع دستی از دیگر فعالیت‌‌‌های کمیسیون بود.

وی افزود: از دیگر کنش‌‌‌های هدفمندی که کمیسیون در دستور کار قرار داده و بخشی از آن را عملیاتی کرده است حمایت از کسب و کارهای نوظهور مانند استارت‌آپ‌‌‌ها، ارائه و اجرای راهکارهای لازم برای جلب همکاری تشکل‌های غیردولتی نظیر سمن‌‌‌های گردشگری، راهنمایی، هدایت و حمایت از طرح‌‌‌های واصله برای ایجاد و توسعه فعالیت‌‌‌های کارآفرینی گردشگری در سطح استان‌‌‌ها بوده است.

این مقام مسوول در پایان گفت: ارائه طریق برای اختصاص تسهیلات و خدمات لازم به فعالان حوزه کارآفرینی گردشگری، ارزشیابی فعالیت‌‌‌ها، طرح‌‌‌ها و برنامه‌‌‌های دریافت شده، برنامه‌‌‌ریزی و هماهنگی لازم با اعضای دبیرخانه کمیسیون گردشگری به‌‌‌منظور تبادل اطلاعات و انتقال تجارب موفق به تمامی ذی‌نفعان نیز از جمله فعالیت‌‌‌های کمیسیون بوده است. کمیسیون گردشگری صنایع دستی و کسب و کار خانگی اهداف بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت متعددی دارد که ان‌شاءالله گام به گام همه را عملیاتی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
دنیای اقتصاد

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا