افزایش مقیاس کسب‌و‌کار از طریق «چت‌جی‌پی‌تی»

امروزه در تمامی حوزه‌ها، کسب‌و‌کارها به دنبال توسعه و گسترس مقیاس تجارت خود هستند. با این وجود، موفقیت در گسترش مقیاس کسب‌و‌کار از سخت‌ترین مراحل توسعه یک کسب‌و‌کار  به‌شمار می‌رود. شواهد نشان می‌دهند که تنها 22 درصد از کسب‌و‌کارهای جدیدی که در دهه گذشته راه‌اندازی شده‌اند، موفق می‌شوند!! 70 درصد استارت‌آپ‌ها برای افزایش مقیاس تلاش می‌کنند و نیمی از کسب‌وکارهای کوچک سال پنجم را پشت سر نمی‌گذارند. به‌نظر می‌رسد در این زمینه شانس موفقیت کسب‌و‌کارها پایین است. اما موضوع اینجاست دو سوم ارزش ایجاد شده در کسب‌و‌کارهای جدید در طول افزایش مقیاس اتفاق می‌افتد. احتمال موفقیت شرکت‌هایی که مقیاس خود را توسعه داده‌اند، سه برابر بیشتر است. این مرحله مهمی است و اگر بتوانید کد را بشکنید، پاداش‌های بی‌نظیری وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از فوربس، شاید سوال پیش بیاید راهکارهای افزایش مقیاس برای کسب‌وکارها کدامند؟ اینجا چت‌جی‌پی‌تی به کمک ما می‌آید. با 7 فرمان چت‌جی‌پی‌تی به مقیاس‌بندی کسب‌و‌کار  خود کمک کنید که عبارتند از:

  • بدانید چه زمانی باید حرکت خود را انجام دهید

نقش یک تحلیلگر کسب‌و‌کار را بپذیرید و این سوال را بپرسید: شاخص‌های کلیدی که نشان می‌دهد کسب‌و‌کار من برای مقیاس‌پذیری آماده است، کدامند؟ این سوال را از چت‌جی‌پی‌تی بپرسید. به من کمک کنید ارزیابی کنم که آیا اکنون زمان مناسبی برای گسترش کسب‌و‌کار من است یا خیر؟

در نظر داشته باشید که زمان‌بندی همه چیز است.  

  • استراتژی مقیاس‌بندی خود را ترسیم کنید

من را از طریق ایجاد یک استراتژی مقیاس‌پذیری که با مدل کسب‌وکار فعلی و شرایط بازار من مطابقت دارد، راهنمایی کنید. برای آماده شدن برای رشد چه اقداماتی باید انجام دهم؟ قبل از ارائه پیش‌نویس استراتژی، در مورد طرح کسب‌و‌کار  خود با جزئیات سوال بپرسید. یک برنامه محکم نقشه راه شما برای موفقیت است. بدون آن، شما فقط سرگردان خواهید بود. چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند مناطقی را برای کاوش پیشنهاد دهد که ممکن است آن‌ها را تاکنون نادیده گرفته باشید.

  • فرصت‌های مقیاس‌بندی خود را ببینید

به‌عنوان یک مشاور رشد، به من کمک کنید فرصت‌های بالقوه مقیاس‌بندی، مانند بازارها، محصولات یا خدمات جدید را شناسایی کنم. چگونه می‌توانم این گزینه‌ها را مطابق با استراتژی مقیاس‌بندی مشخص شده ارزیابی و اولویت‌بندی کنم.

فرصت مناسب می‌تواند رشد شما را به‌شدت افزایش دهد. فهرستی از ایده‌ها را دریافت کنید، ایده‌هایی که کار نمی‌کنند حذف کنید، سپس چند مورد را انتخاب کنید و دست به کار شوید.

  • برای تله‌ها آماده شوید

برخی از چالش‌های رایج مشاغلی مانند کسب‌وکار من در هنگام مقیاس‌بندی چیست و چگونه می‌توانم آن‌ها را کاهش دهم؟ [در صورت نیاز جزئیات کسب‌وکار خاص‌تری را اضافه کنید] استراتژی‌های خاصی برای پیمایش دام‌های احتمالی ارائه کنید.

70درصد از مقیاس‌پذیری‌ها حداقل در یک حوزه حیاتی که توسط مک‌کینزی به‌عنوان محصول و استراتژی شناسایی می‌شود، به بازار، فناوری، افراد، عملیات، سرمایه و حاکمیت می‌رسد. سعی کنید تمام پایه‌های کسب‌و‌کار خود را در نظر بگیرید.

  • تیم رویایی خود را بسازید

به من کمک کنید تا با رشد کسب‌و‌کارم، برنامه‌ای برای گسترش تیمم ایجاد کنم، به‌ویژه در حین کاوش [استراتژی مورد نظرتان را مشخص کنید]. استخدام را برای چه نقش‌هایی در اولویت قرار دهم، و چگونه می‌توانم فرهنگ شرکتی قوی را حفظ کنم؟

در اینجا اطلاعاتی درباره تیم خود ارائه دهید. می‌توانید خلاصه‌ای از سرمایه انسانی شرکت را تشریح نمایید. تیم شما می‌تواند تلاش‌های مقیاس‌پذیری شما را انجام دهد یا شکست دهد. بر اساس این تحلیل جدید به بازنگری در حوزه منابع انسانی خود بپردازید.

  • امور مالی خود را برنامه‌ریزی کنید

چه ملاحظات مالی را باید در نظر داشته باشم که کسب‌و‌کار خود را طبق برنامه‌ریزی انجام دهم؟ من را از طریق مدیریت جریان نقدی، تامین منابع مالی و برنامه‌ریزی برای پایداری مالی راهنمایی کنید. ابتدا در مورد وضعیت مالی خود توضیح دهید تا درک عمیق‌تری از وضعیت کسب‌و‌کار شما داشته باشد. مقیاس‌های موفقیت‌آمیز 250 درصد بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، سرمایه‌گذاری می‌کنند. اگر به‌دنبال تأمین مالی هستید، زمانیکه این موضوع را درست به دست آوردید، برای یک درآمد فوق العاده آماده باشید.

  • عملیات خود را ساده کنید

به من در اصلاح عملیاتم برای حمایت از مقیاس‌بندی کمک کنید. چه تغییراتی را باید در فرآیندها، فناوری یا مشارکت‌ها برای رسیدگی به تقاضای افزایش یافته در نظر بگیرم؟ ابتدا، درباره تنظیمات عملیاتی فعلی‌ام از من سوال بپرسید و هر زمینه‌ای که مورد نگرانی است را بیان کنید. سپس به سراغ سازگاری بروید که برای مقیاس‌بندی مورد نیاز است. کارایی کلیدی است. مطمئن شوید که عملیات شما می‌تواند رشد را تحمل کند، سپس همه چیز را در بالای قیف قرار دهید. بدون این مرحله، کسب‌وکار شما می‌تواند تحت فشار حتی اولین تلاش‌های شما در مقیاس‌بندی قرار بگیرد.

 از این دستورات برای شروع سفر مقیاس خود با چت‌جی‌پی‌تی استفاده کنید. آن‌ها را با کسب‌و‌کار خود برای مشاوره شخصی تنظیم کنید و برنامه خود را تا زمانی که به استراتژی مقیاس‌بندی خود اطمینان ندارید، اصلاح کنید. همان‌طور که بهتر می‌شوید رشد می‌کنید. زمانی که آمار به شما انگیزه می‌دهد، می‌دانید که آماده مقیاس‌پذیری هستید، نه اینکه شما را از تلاش بترساند. به مجموعه نخبگانی از استارت‌آپ‌هایی بپیوندید که با موفقیت مقیاس‌پذیر هستند. سفر مقیاس‌بندی شما اکنون شروع می‌شود.  

انتهای پیام/

خبرنگار
فاطمه سنجری پور
منبع
Forbes

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا